Korszerű automaták egyre több vasútállomáson
Modern, érintőképernyős jegyértékesítő automatákat telepített a MÁV-START a Keleti és a Déli pályaudvarra is. Segítségükkel gyorsan, kényelmesen lehet bármilyen menetjegyet, bérletet, valamint IC pót- és helyjegyet váltani. Az automatákkal az interneten rendelt vasúti jegyeket is kinyomtathatják az utasok.
A jegyvásárlási lehetőségek bővítése, valamint a sorban állás csökkentése érdekében a MÁV-START a múlt héten üzemelt be négy új automatát a Déli pályaudvaron, a Keleti pályaudvaron pedig a hónap elején bocsátottak az utasok rendelkezésére három készüléket. Utóbbi helyszínen a főcsarnokban kaptak helyet a jegyautomaták, így a vonattal utazóknak nem kell az aluljáró szintjére lépcsőzni a jegyváltáshoz.
Az új automatáknál készpénzzel és bankkártyával (akár PayPass kártyával érintésmentesen) is biztonságosan ki lehet fizetni a jegyeket, a nap huszonnégy órájában. Nemcsak vásárlásra szolgálnak az automaták, hanem az utasok tájékoztatására is: az állomás – vonatinfó rendszerből nyert valós idejű – induló és érkező vonatlistája, útvonaltervezés, valamint a kedvezmények igénybevételi feltételeinek részletes leírása is leolvasható a kijelzőről.
Legnagyobb forgalma a Kelenföldi jegyautomatáknak van jelenleg, a 6 automatából naponta átlagosan 800-an váltanak jegyet, a Nyugati pályaudvarra és a Kőbánya-Kispest állomásra kihelyezett készülékekből pedig naponta 400-an illetve 300-an vásárolnak. Várhatóan a most telepített berendezéseket is ilyen nagyságrendben fogják igénybe venni. Júliusban az 56 működő automatából hetente átlagosan 20-30 ezer jegyvásárlás történt.
Nyugati pályaudvar
Az elmúlt egy év során a Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonal állomásain/megállóhelyein helyezett ki jegyértékesítő automatákat a vasúttársaság. A jövőben Budapest elővárosában, a megyeszékhelyeken, az InterCity-vonatok megállási helyein és a nagyobb forgalmú vasútállomásokon tervezi további automaták beüzemelését a MÁV-START. Köszönhetően a fejlesztésnek, javul az utasok jegyhez jutási lehetősége, illetve csökken a sorban állásra fordított idő. További előny, hogy a jegyvizsgálók hatékonyabban tudják ellenőrizni a menetjegyeket, így csökken a bliccelés mértéke, és a vasúttársaság számára költséghatékonyabbá válik maga az értékesítés is.
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia új rendszere növeli a vonatok biztonságát és sebességét
- Még több vonaton lesz ingyenes Wifi
- Mobil készüléken is felmutatható a menetjegy a Volánbuszokon
- Női hang és LED kijelzők a Keletiben
- MÁV: a vasúti kocsik után az állomásokon is ingyenes internet
- Új funkciók a MÁV jegykiadó automatákon
- Labdarúgó NB I - Már online is lehet jegyet vásárolni
- Átadták a MÁV új IT-helpdeskjét Budapesten
- Grafikai ötletpályázatot hirdetett a MÁV
- A MÁV fejleszti utastájékoztató rendszereit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.