Keresőoptimalizálás: előny a biztonságos kapcsolatot használó weboldalaknál
A Google hivatalosan is bejelentette, hogy keresőalgoritmusában mostantól előnyt élveznek azok a weboldalak, amelyek biztonságos kapcsolatot használnak.
A nyilatkozat szerint a Google több hónapig tesztelte az új algoritmust, és a pozitív tapasztalatok alapján tette a nyilvános algoritmus részéve ezt a módosítást. A nyilatkozatot jegyző Gary Illes szerint: „a módosítás hatása nem jelentős, a keresések kevesebb, mint 1%-át érinti egyelőre, és súlya elmarad más fontosabb tényezőkétől, mint amilyen például a minőségi tartalom.”
Nőhet a jelentősége a jövőben
A nyilatkozat szerint, a biztonságos kapcsolat egyelőre nem jelent jelenős előnyt, mivel a Google időt akar hagyni a webmestereknek az átállásra, de a jövőben nőhet ennek súlya a keresőalgoritmusban, mivel a Google szeretné a weboldal tulajdonosokat arra ösztönözni, hogy a HTTP-ről, a biztonságosabb HTTPs-re váltsanak.
Bár a közlemény szerint a módosítás hatása nem jelentős, valójában az 1% körüli hatás nem elhanyagolható, ez egy közepes jelentőségű algoritmus frissítés súlyával ér fel.
A Google arra is ígéretet tett, hogy heteken belül részletes útmutatót ad ki a webmesterek számára, amely segíti a keresőbarát átállást a weboldal tulajdonosok számára.
Nem volt váratlan a váltás
A Google igen ritkán jelenti be, hogy egy-egy tényezőnek szerepe van a keresőalgoritmusában. Ezt csak azokban a kivételes esetekben teszi meg, amikor egyértelműen üzenni kíván a weboldal tulajdonosok számára. A Google számára - ahogy a közleményben is fogalmaznak - a biztonságos internet elsőrendű prioritás, ez indokolhatta a szokatlan nyíltságot a keresőóriás részéről.
A keresőoptimalizálással foglalkozók egyébként régóta várták ezt a bejelentést, hiszen a Google webspam elleni osztályának vezetője Matt Cutts, már tavasszal jelezte, hogy szeretné, ha a HTTPS kapcsolat előnyt élvezne a keresőalgoritmusban.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Díjazták a legjobb vloggereket
- A Gmaillel bukott le egy szexuális zaklató
- Indiai történelmi nevezetességekkel bővült a Street View
- Jövőre kezdik meghódítani az angol utakat a vezető nélküli autók
- Pert indíthat az EU a Google ellen
- Angol nyelvű magyar hírportál indult
- Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
- A harmincas években Pompeji-ről készült felvételeket tettek közzé a világhálón
- Google: kellenek a női munkaerők
- Egyre hízik a Google bevétele
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.