Egyre keresettebbek a karon hordható okoseszközök
A Canalys elemzőcég adatai alapján nőtt a hordható okos kiegészítők, nevezetesen a karórák és a fitnesz csuklópántok iránti kereslet. A Samsung áll az élen, de a Pebble és a Sony gyártmányok is jól fogynak.
A tavalyi évhez képest jelentős növekedés tapasztalható a viselhető okoseszközök terén. A Canalys elemzőcég becslései alapján okos karórákból és fitnesz karkötőkből az év első felében már több mint 6 millió darab fogyott. Ez nem kis szám, tekintve, hogy tavalyi adatokhoz képest közel 700%-os (pontosan 684%) a növekedés.
A legtöbb óra a Samsung műhelyéből került ki. Ez nem is meglepő, hiszen a legújabb, második szériás Gear modellek is megjelentek már, valamint a vállalat az Android Wear platformba is belekóstolt Gear Live okosórájával. Így a vállalat portfolióját összesen már öt hordható okoseszköz színesíti: négy karóra és egy csuklópánt (Gear Fit).
A Pebble és a Sony is jól teljesít a piacon, csakúgy, mint a FitBit és a Jawbone, akik inkább az egyszerűbb csuklópántok terén lendítettek nagyot az eladásokon. Akkor már beszámoltunk róla, hogy jelentős növekedés várható az elkövetkezendő években az okosóra szegmensben. Ám az eszközöknek még van hová fejlődniük. A Canalys elemzője, Daniel Matte szerint az intelligens hordható eszközöknek óriási fejlődésre van szükségük, hiszen egyre nagyobb igényeket támasztanak velük szemben.
Számos új termék bemutatkozik majd az idei IFA szakkiállításon, ám a legtöbb vállalat mégsem most rukkol elő újdonságaival, hanem megvárja, mit lép elsőként az Apple, ahol szintén várható nagy durranás az „iWatch” személyében.
Forrás: Engadget.com, Canalys.com; Kép: smartwatchnews.org
Kapcsolódó cikkek
- Google Glass és hordható okoseszközök a Telenor Okostelefon Akadémián
- 6 milliónál jár a PS4
- A Samsung bemutatta Gear Fit okoskarkötőjét
- Az okostelefon-gyártók nagy teljesítményű modellekkel készülnek az MWC-re
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Hazánkban is kapható a Sony SmartWatch 2
- Sony SmartWatch 2 – a világ első vízálló okosórája
- Eladási csúcsot döntött a Samsung GALAXY S4: túl a 10 millión
- 6 millió eladott Galaxy S4 alig három hét alatt
- A Samsung ráverhet vetélytársaira
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.