Magyar döntéstámogató rendszer egészségügyi szolgáltatás javítására
Az egészségügyi szolgáltatás javítására döntéstámogató rendszert dolgozott ki 665 millió forintos beruházással a Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. által vezetett konzorcium.
A vállalat az MTI kérdésére elmondta: a projekt keretében előállított prototípus termékké alakításával és a megfelelő informatikai szolgáltatók kiválasztásával foglalkozik most a konzorcium. A társaság becslése szerint az egészségügyi informatika jogi szabályozását, illetve a termék értékesítését követően a rendszer testre szabása még 3-6 hónap lehet és majd csak ezután lesz kiajánlható alkalmazás az egészségügyi szolgáltatók és a páciensek számára.
A kutatás-fejlesztési (K+F) projekthez 532 millió forint támogatást nyert a társaság és az együttműködő Óbudai Egyetem és a PPT Group Kft. az Új Széchenyi Terv pályázatán. A budapesti székhelyű Stratis Kft. 1998-ban alakult, mára 50 tanácsadóval dolgozik. A nyilvános cégadatok szerint a kft. nettó árbevétele tavaly 1,287 milliárd forint, 2012-ben 832 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- 3D nyomtatás új utakon az egészségügyben
- 3D-nyomtatóval készítik el koponyapótlását egy betört fejű kínai férfinak
- Beszédfelismerésen alapuló gyógyszerajánló rendszert fejleszt két magyar cég
- Bárhol kinyomtatható bionikus kezet fejleszt a GE mérnöke
- Átlátszó egér segíthet az emberi szervezet gyógyításában
- Új magyar bioinformatikai eszköz segít felderíteni a fehérjék működését
- Egy pillantás az agyi képalkotás jövőjébe
- Gyógyszertári informatikai rendszert fejleszt a Számhead Kft.
- Egységes logó jelzi majd a biztonságos online patikákat az EU-ban
- Vércukorszintet mérő divatos kiegészítők fejlesztésén dolgoznak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.