Sopreso: újabb magyar prezentációs eszköz indul a Szilícium-völgybe
A Sopreso nevű interaktív prezentáció-támogató szolgáltatást fejlesztő magyar startup is a kiemelt győztesek közé került az Európai Bizottság által finanszírozott OpenAxel startup verseny döntőjében, Madridban. A magyar fejlesztők ezzel a célzott mentorálás és rengeteg üzleti támogatás mellett egy szakmai utat is nyertek a Szilícium-völgybe.
A kiemelt csapatok közé egyetlen magyar jelölt, a budapesti Sopreso jutott be, a madridi döntőn a céget az egyik társalapító, Alvégi Lóci, dizájner képviselte. A Prezi nyomdokaiba lépő következő magyar siker, a Sopreso is a nyilvános előadásokat könnyíti meg, de ezúttal nem a prezentációkészítésre jött létre egy megoldás, hanem az előadó és a közönség közti kapcsolatot rázza fel interaktív lehetőségekkel a Sopreso nevű startup. A Sopreso név egyébként a Social Presentation Software mozaikszava, amibe belerejtve tucatnyi izgalmas funkciót talál mindenki, aki előadásokat tart, szervez vagy akár csak hallgat.
Az alapképesség, amiért már most is sok konferencián használják, hogy a résztvevők egy mobilböngészőben megnyitva egy egyszerű webcímet, azonnal hozzászólhatnak, kérdezhetnek, visszalapozhatnak a prezentációban. Ezen felül azonban haza lehet vinni az előadás anyagait, de akár bemutatkozni, gratulálni virtuálisan névjegyet cserélni is lehet. Az üzleti világban a „lead-szerzés”, vagyis a lehetséges üzleti kapcsolatok begyűjtése nagyon fontos, a Sopreso ezt könnyíti meg minden szinten. Az üzleti potenciál nem kérdéses, az előadást nézők nem, de a konferenciaszervezők, esetleg az előadók cégei örömmel fizetnek a közönséggel való közvetlen kapcsolatért. Pontosan ezt a potenciált kereste az európai startup program, az OpenAxel zsűrije is. A jelentkezők közül azok számítottak sikeresnek, akik azon túl, hogy innovatív és diszruptív ötletekkel rukkoltak elő vagy új technológiákat vezettek be, óriási növekedés előtt állnak, globálisan skálázható termékük és stabil üzleti modelljük is van. A több mint 160 jelentkező közül egyébként Magyarországról kiemelkedően sok, 42 jelentkezés érkezett és a top 15-ös listában is még három magyar versenyző volt. A Sopreso mellett a privát videóközvetítésre építő ANGL, illetve az elektronikus pénz megoldását fejlesztő Buxa csapata került még közel a kiemelt pozícióhoz.
Az OpenAxel versenyt 2015-ben is meghirdetik, a szakmai szervezetek, így a magyar IVSZ is várják a startupok, akcelerátorok, mentorok jelentkezését, bekapcsolódását, hiszen az éves startup verseny és az OpenAxel platform közös célja az európai startup ökoszisztémán belüli kooperációk erősítése.
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hungary: bárkiből lehet milliomos a digitális forradalom korában
- Internet Hungary: újrahuzalozza világunkat a digitális ipari forradalom
- Magyar cég a világ 40 legígéretesebb mobiltechnológiai startupja között
- A Google megveszi a Jetpacet
- A teljes Szilícium-völgy részt vesz a jeges vizes kihívásban
- Startupjaink is fesztiváloznak
- A világ egyik legnagyobb videós platformjának szolgáltat mostantól egy magyar startup
- Magyar startupot választott a világ egyik legnagyobb videós platformja
- Magyar startupot díjaztak a Telekom Innovation Awards döntőjén
- A Prezi 2 milliárd embernek szeretne segíteni ötleteik megosztásában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.