Még mindig menő albumot hallgatni
A minőség a döntő tényező
Bár egyre inkább uralkodnak a lejátszási listák, úgy tűnik, még mindig sokan döntenek a komplett albumok mellett, főleg, ha az Hi-Res Audio minőségű.
A zenét vásárlók többsége még mindig szívesebben hallgat meg egy teljes albumot, és nem csak egyes számokat válogat. A minőség azonban döntő tényező: legtöbben a Hi-Res minőség esetén ragaszkodnak az albumokhoz.
A Sony Europe statisztikái szerint a Hi-Res Audio letöltések száma 2014 áprilisa óta 11%-ról 53%-ra növekedett, és most szeptember volt az első olyan hónap, amikor több mint a bevétel felét adták.
Nem kell tehát temetni az albumokat, hiszen az emberek inkább a minőség alapján döntenek. A felmérés szerint az albumok eladása megugrott, amely jelentős mértékben köszönhető annak, hogy egyre több anyag érhető el jó minőségben.
A zeneletöltők 49%-a gyakran végig szokta hallgatni a teljes albumot. Persze ez nem azt jelenti, hogy különálló számokat vagy lejátszási listákat nem hallgatnak. Négyből egy ember (24%) pedig öt-tíz albumot is vásárol három hónapon belül.
A Qobuz zeneletöltő szolgáltatóval közösen végzett kutatás arra is rávilágít, ha az embereknek választaniuk kell, 84%-uk dönt a tömörített verzióval szemben a Hi-Res Audio minőség mellett.
A High-Resolution Audio magasabb mintavételi frekvencián kódolja és játssza vissza a zenét, mint a CD. Az előadók gyakran veszik fel az albumaikat Hi-Res minőségben (24bit/96kHz), aztán mixelés után a CD-re és a letöltésekhez már tömörítve készülnek el a zeneszámok (16bit/44.1kHz). A Hi-Res Audio minőségű felvételek azonban stúdió minőségben szólnak, így a hallgatók közelebb kerülnek az eredeti felvételhez és az előadó szándéka szerinti hangzáshoz. |
Kapcsolódó cikkek
- Sony hordozható eszközök fesztiválozóknak
- Ingyenes zenei csemegét kínál a Sony a Xperia Z2 vásárlóknak
- Extrákkal jön hazánkba az Xperia Z2 és Z2 Tablet
- SuperSong néven zenei versenyt indít a Sony
- Egyedülálló hangélmény Sony zenelejátszókkal
- Három az egyben zenei élmény a Sony Walkman WH szériával
- Egyedülálló technológiával rögzítik az LGT alsóörsi koncertjét
- E580 és E380: Két új Sony Walkman
- Kényelemmel és kifinomultabb hangzással hódít az új, zajszűrő fülhallgató
- Új Sony fejhallgató: Extra basszus, prémium külső
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.