PSZT: Egy új mozgalom sziesztára küldi a mobilokat
A közös ebéd tartalmasabb eltöltésére hívja fel a figyelmet egy most induló kezdeményezés, a PSZT (Picit Szüneteltesd a Telefonod). A mozgalom célja, hogy telefonunk simogatása helyett minél többen küldjük sziesztára a készülékünket, mi magunk pedig inkább ebédpartnereinkkel beszélgessünk.
Egyre többen vannak, akik még egy órát sem bírnak ki a telefonjuk használata nélkül – különösen feltűnő ez ebéd közben, ami pedig kiváló alkalom lehetne a személyes kapcsolatok ápolására. Mindezt kutatások is alátámasztják: naponta 150-szer „nézünk rá” telefonunkra, 10 emberből pedig már 8-cal fordult elő, hogy megszakított ebédet vagy beszélgetést, hogy ellenőrizze e-mailjeit, SMS-eit. „Pár hónapja egy céges ebéd alkalmával tűnt fel, hogy mindenki a telefonját kapkodta, illetve tapogatta, és így egyszerűen nem volt meg a lehetőség egy jó beszélgetésre. Akkor hirdettük meg, hogy az ebédidő alatt picit szüneteltetjük a telefonhasználatot, amit azóta több partnerünk is átvett. Ezen felbuzdulva indítottuk útjára a PSZT-et, vagyis a »Picit Szüneteltesd a Telefonod« mozgalmat” – mondta Trentin Tamás, a kezdeményezést meghirdető ReachMedia ügyvezetője.
A PSZT különösen most, a karácsonyhoz közeledve aktuális, hiszen a családi, baráti vagy éppen munkatársi körben eltöltött ünnepi ebédnek épp az lenne a célja, hogy együtt legyünk, egymással beszélgessünk. „Szeretnénk, ha a PSZT országos szinten terjedne. Azt akarjuk elérni, hogy minél többen ismerjék fel, mennyire káros hatása lehet annak, ha a telefonunkkal többet foglalkozunk, mint a szeretteinkkel. Mióta mi bevezettük ezt a szokást, sokkal jobb a közös ebédek hangulata, ráadásul senki nem eszi le magát a telefonnal való zsonglőrködés közben, vége a »lapos« ebédeknek” – tette hozzá Fialka Kriszta, a ReachMedia cégvezetője.
A kezdeményezéshez már lehet csatlakozni a www.pszt.hu webcímen, illetve a www.facebook.com/pszt.hu/ Facebook-oldalon. Ezzel jelezheti bárki az ismerősei számára azt, hogy ha vele ebédel, akkor tartalmas időt tölthetnek együtt, miközben a telefon szünetel.
Kapcsolódó cikkek
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- Hatvannégy millió fontot hozott gazdájának az internet népszerű morcos cicája
- Tablettel készítjük fel gyermekünket az okostelefonra
- Interneten is látogatható az auschwitzi múzeum
- A közösségi oldalakon a nők az aktívabbak
- Miért nem működik a plázákban soha a WI-FI?
- Gyors netet kapnak a magyar internetezők
- Az internet globális rendjéről szerveztek konferenciát Kínában
- Meghaladta az egymilliót Klaus Johannis kedvelőinek száma a Facebookon
- Mobilizálódik a közösségi élet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.