PSZT: Egy új mozgalom sziesztára küldi a mobilokat
A közös ebéd tartalmasabb eltöltésére hívja fel a figyelmet egy most induló kezdeményezés, a PSZT (Picit Szüneteltesd a Telefonod). A mozgalom célja, hogy telefonunk simogatása helyett minél többen küldjük sziesztára a készülékünket, mi magunk pedig inkább ebédpartnereinkkel beszélgessünk.
Egyre többen vannak, akik még egy órát sem bírnak ki a telefonjuk használata nélkül – különösen feltűnő ez ebéd közben, ami pedig kiváló alkalom lehetne a személyes kapcsolatok ápolására. Mindezt kutatások is alátámasztják: naponta 150-szer „nézünk rá” telefonunkra, 10 emberből pedig már 8-cal fordult elő, hogy megszakított ebédet vagy beszélgetést, hogy ellenőrizze e-mailjeit, SMS-eit. „Pár hónapja egy céges ebéd alkalmával tűnt fel, hogy mindenki a telefonját kapkodta, illetve tapogatta, és így egyszerűen nem volt meg a lehetőség egy jó beszélgetésre. Akkor hirdettük meg, hogy az ebédidő alatt picit szüneteltetjük a telefonhasználatot, amit azóta több partnerünk is átvett. Ezen felbuzdulva indítottuk útjára a PSZT-et, vagyis a »Picit Szüneteltesd a Telefonod« mozgalmat” – mondta Trentin Tamás, a kezdeményezést meghirdető ReachMedia ügyvezetője.
A PSZT különösen most, a karácsonyhoz közeledve aktuális, hiszen a családi, baráti vagy éppen munkatársi körben eltöltött ünnepi ebédnek épp az lenne a célja, hogy együtt legyünk, egymással beszélgessünk. „Szeretnénk, ha a PSZT országos szinten terjedne. Azt akarjuk elérni, hogy minél többen ismerjék fel, mennyire káros hatása lehet annak, ha a telefonunkkal többet foglalkozunk, mint a szeretteinkkel. Mióta mi bevezettük ezt a szokást, sokkal jobb a közös ebédek hangulata, ráadásul senki nem eszi le magát a telefonnal való zsonglőrködés közben, vége a »lapos« ebédeknek” – tette hozzá Fialka Kriszta, a ReachMedia cégvezetője.
A kezdeményezéshez már lehet csatlakozni a www.pszt.hu webcímen, illetve a www.facebook.com/pszt.hu/ Facebook-oldalon. Ezzel jelezheti bárki az ismerősei számára azt, hogy ha vele ebédel, akkor tartalmas időt tölthetnek együtt, miközben a telefon szünetel.
Kapcsolódó cikkek
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- Hatvannégy millió fontot hozott gazdájának az internet népszerű morcos cicája
- Tablettel készítjük fel gyermekünket az okostelefonra
- Interneten is látogatható az auschwitzi múzeum
- A közösségi oldalakon a nők az aktívabbak
- Miért nem működik a plázákban soha a WI-FI?
- Gyors netet kapnak a magyar internetezők
- Az internet globális rendjéről szerveztek konferenciát Kínában
- Meghaladta az egymilliót Klaus Johannis kedvelőinek száma a Facebookon
- Mobilizálódik a közösségi élet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.