Minőségre hangolva – a legfrissebb termékek az audio technológia területén
A High-Resolution Audio (HRA, vagy High-Res Audio) fogalma a tavalyi évben kezdett beszivárogni a köztudatba. Ez a trend meglehetősen látványos volt a CES-en is, és várhatóan az is marad a 2015-os évben, ezzel is az audio minőségére helyezve a fókuszt.
Az egyes emeleteken szobából szobába járva a kifinomult hallásúak kipróbálhattak az audio technológia felső kategóriáját kitevő gyártók termékeit. Egyesek azzal magyaráztak a piacon belüli előnyüket, hogy a hangzást kicsit sem befolyásolta, hogy a szoba melyik végében hallgatja az ember a zenét, vagy bárki/bármi blokkolja a hang útját ("family friendly loudspeakers" a fogalom: az ötlet arra épül, hogy miközben a felnőttek a díványon ülve a jő minőségű zenét vagy filmet élvezik, kisgyerekek rohangálhatnak a szobában probléma nélkül – ugyanígy egy parti alatt nem kell elkerülni a hangszórókat vagy fittyet hányni a minőség rovására). Mások arra hivatkoztak, hogy egy speciális hangulatot teremtenek a legjobb hangfalak segítségével. Sokan visszanyúltak az évtizedekkel korábbi technológiához, mások pedig a vezetékek minőségével próbáltak a piaci szerepüket bebiztosítani.
Mitől is lesz High-Res az Audio? Egyrészről a szofisztikált zenekedvelő a letöltőoldalakról speciális, HRA formátumban tud zenét letölteni. Most, 2015 év elején világszerte kb. 5000 album érhető el High-Res letöltésre, és ez a szám heti szinten 30-50-el nő. A jelenleg rendelkezésre álló 5000 albumból mindössze 1000-t rögzítettek közvetlenül high-resolution audio készülékkel és a speciális technológia felhasználásával. A maradék 4000-t a korábbi standard formátumból transzferálták át az új formátumra.
Az egyre növekvő számban elérhető letöltések mellett a gyártók egyre szélesebb korban készítenek HRS készülékeket. Legyen az hordozható, vagy otthoni készülék, fülhallgató, vagy a Sony által kifejlesztett auto hangosítási rendszere.
Érthető módon, mint minden új technológia, ez is maga után vonja a kérdést, hogy vajon mennyiért lehet ehhez hozzájutni. A Sony legújabb (NW-ZX2) walkman-e például $1,199-os áron lesz elérhető, amely a fejhallgatót nem tartalmazza. Azt mindenki igényének megfelelően $299, vagy $799-os áron veheti meg hozzá.
A High-Res Audio készülékek alkotói a technológiában lehetőséget látnak arra, hogy a fiatalabb generációt magukhoz vonzzak, és megismertessék az igényes, jó minőségű zenehallgatással. Tudatában vannak azonban annak, hogy a folyamat tovább tart, mint számítottak, bár abban reménykednek, hogy ha a fiatalok egyszer meghallják a különbséget, mindenképp a High-Rest választják. Habár a High-Res Audio jelenlegi piaci ára inkább arra enged következtetni, hogy egy szűkebb célközönséget céloz, ami a fiatalabb, esetleg korlátozottabb anyagi helyzetű generációt nem feltétlenül foglalja magába.
Kapcsolódó cikkek
- CES 2015 negyedik nap
- D-Link újdonságok a 2015-ös CES kiállításon
- A CES-en alakult meg a minőségi kategória szabványait meghatározó UHD Alliance
- Viselhető kütyük és okos otthonok a szórakoztatás fellegvárában
- Harmadik nap a CES-en – beszámoló Las Vegasból
- ASUS Transformer Book Chi - kétféle funkció egy készülékben
- Az Intel vezérigazgatója a jövő számítástechnikáját vázolta fel
- Tizen alapokon a Samsung új SUHD tévék
- Internet of Things, Internet of Everything és Internet of Me
- Vezeték nélkül zenehallgatás az LG Music Flow Wi-Fi többszobás audiolejátszóval
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.