Felhőben olcsóbbak és hatékonyabbak a kereskedelmi rendszerek
Egyszerűbb, olcsóbb és sokkal hatékonyabb lesz a kis- és középvállalkozásoknak a kereskedelmi és ügyviteli rendszerekhez csatlakozni. Ezt korábban csak a nagyobb, tőkeerős cégek engedhettek meg maguknak a kezdő beruházási költségek és az üzemeltetési díjak miatt. Befejeződött a Laurel Retail Cloud fejlesztése, amely a Laurel cégcsoport kereskedelmi rendszereit a hagyományos IT megoldások mellett elérhetővé teszi felhőszolgáltatás formájában is. A dinamikus szolgáltatás segítségével csak azért az erőforrásért fizet a megrendelő, amit valóban használ.
A Laurel tulajdonos-ügyvezetője elmondta, hogy márciustól elindult a Retail Cloud szolgáltatás, amely alacsony belépő költségekkel vehető igénybe, a „Pay as you go” szisztémával mindenki annyit fizet, amennyi erőforrást a felhőben használ. Az informatikai kapacitás dinamikusan osztható el, nem fordulhat elő, hogy a szerver megtelik adatokkal, és erre a munkatársak későn reagálnak. A felhőben egy pillanat alatt bővíthető a tárhely, nem történhet meg, hogy a szerver meghibásodik és emiatt például adatvesztés következik be. A felhőben működő rendszerek frissítése, karbantartása sem a felhasználó költsége és felelőssége, hanem az üzemeltetőé.
A Laurel Retail Cloud olyan alaprendszer, amelyben elérhetőek az eddig fejlesztett rendszerek. Ilyen a kiskereskedelmi, és nagykereskedelmi, ügyviteli és HR-támogató, vezetői döntéstámogató rendszer, IP-telefonközpont és egyéb IT-szolgáltatások, mint például levelezés, tárhely, vagy a virtuális szerverbérlet is.
Fontos kérdés a biztonság. Általánosan elmondható, hogy a felhőalapú rendszerekben lévő alkalmazásaival titkosított kapcsolaton kommunikál a felhasználó, amelyhez más nem fér hozzá. A felhő annyival biztonságosabb is, mint a helyben lévő fizikai rendszerek, hogy utóbbiaknál előfordulhat hardver meghibásodás, míg a felhőt kiszolgáló rendszer esetében ez a probléma nem jelentkezik.
A Laurel munkatársai nemrég sikeresen átállították az első pilot boltot Polgárdiban, ahol a kereskedelmi rendszeren kívül a kasszák illetve a perifériák (árellenőrző, mérleg, üvegvisszaváltó, vonalkódnyomtató, kézi szkenner) is a felhőben üzemelnek – mondta Bessenyei István.
Az ügyvezető-tulajdonos arra számít, hogy a felhőmegoldások az FMCG szektor mellett minden olyan cég számára is hasznosak lesznek, amelyek irodát üzemeltetnek, hiszen a kereskedelmi rendszerek mellett általános informatikai szolgáltatások is elérhetők a felhőben, mint például a virtuális szerverszolgáltatás. Egyre jelentősebb a KKV szektor részvétele a felhőszolgáltatások piacán, várható, hogy a kis- és középvállalkozások vezetői a jövőben még inkább kihasználják az előnyöket, a nyugati országokhoz hasonlóan.
Kapcsolódó cikkek
- Beruházás nélkül a felhőből
- Beruházás nélkül a felhőből
- Négy tanács a hibridfelhők biztonságos használatához
- Négy tanács a hibridfelhők biztonságos használatához
- Megérkezett az Oracle Service Cloud új kiadása
- Megérkezett az Oracle Service Cloud új kiadása
- Így spórolhatnak milliókat a cégek az IT-költségeiken
- Így spórolhatnak milliókat a cégek az IT-költségeiken
- Az IFS globális felhőalapú megoldást indít Microsoft Azure platformon
- Az IFS globális felhőalapú megoldást indít Microsoft Azure platformon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.