A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
A keresőóriás, Google egy új funkciót jelentette be. A vállalat úgy döntött, a laptopok akkumulátorának kímélésére hivatkozva, hogy automatikusan blokkolja a Chrome-ban megjelenő, ámde nem szervesen az oldal részéhez tartozó flash tartalmakat.
A Google egyik fontos céljának tekinti, hogy a böngészési élményt a felhasználók számára még gördülékenyebbé tegye. A vállalat ennek apropóján arra az elhatározásra jutott, hogy a a saját böngészőjében megjelenő flash tartalmakat automatikusan leállítja.
Elmondásuk szerint egyes flash-ek leállításával más fontos tartalmak, mint például az oldalak részét képező videók, a jövőben akadozás nélkül elindulnak majd. Vagyis a Google a hirdetéseket szórja majd ki, ezzel komoly fejtörést okozva a hirdetőknek, akik még mindig jórészt flash-t használnak. A Chrome Blogon a Google úgí fogalamz, hoy intelligensen szüneteltetik majd a falsh tartalmakat, amely tehát nem azt jelenti, hogy nagy fehér foltokat látunk majd, hanem miután letöltötte őket, le is állítja.
Természetesen a felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy ezt a beállítást módosítsák, és megadhatják a böngésző beállításaiban a flash tartalmak engedélyezését. Ha pedig mégis úgy döntünk, hagyjuk, hogy a Google alapbeállításai legyenek érvényben, akkor sem tűnnek el végleg a flash-ek. Mivel a Chrome letölti magát a flash-et, csak leállítja, az adott tartalomra rákattintva elindul az animáció.
A Google az új funkció bevezetésénél arra hivatkozott, hogy ennek révén a laptopok aksija tovább bírja majd a gyűrődést, így a felhasználók tovább böngészhetnek, mielőtt lemerülne masinájuk.
Valójában azonban, mint ahogy azt már fentebb is jeleztem, nem csak előnyös oldala van ennek a megoldásnak. A flash display hirdetések készítői biztosan nem tapsolnak majd az akkumulátorbarát funkciónak. Tény, hogy a Chrome igencsak meríti a laptopok aksiját, azonban ez a hiba nem újkeletű dolog. Még a probléma felfedezése előtt tisztában volt a keresőóriás a helyzettel, vagyis azzal, hogy a böngésző végig járatja a procit, ezzel szuper sebességgel merítve az aksit.
A baj okai abban gyökereznek, hogy ha az illető egy olyan oldalt tölt be, ahol flash tartalmak vannak, ott a szokásos 15,6 másodperc helyett 1 másodpercenként „kelti fel” a processzort, mindezt pedig az átlagosan 64 helyett 1000-szer. Amikor a tartalom véget ért, minden visszaáll az eredeti kerékvágásba, a Chrome-nál azonban nem. Sőt mi több, ott végig a 64 helyett 1000-szer teszi ezt meg a rendszer, egészen addig, míg a Chrome meg van nyitva. Ez a probléma a Windows 7 vagy régebbi operációs rendszereket érinti.
Az „aksikímélő” megoldás egyelőre a Chrome beta verziójában érhető el, azonban a Google ígérete szerint a funkció hamarosan élesben is debütál majd.
Forrás: Übergizmo.com; ArsTechnica.com; ChromeBlog
Kapcsolódó cikkek
- Az óceánok mélyére kalandozhatunk a Google Street View-val
- Eltűnt a Google+ link a felhasználók profiljából
- Biztonsági és adatvédelmi központot hozott lére a Google szolgáltatásaihoz
- 12,4%-os népszerűségi szinten áll a Lollipop
- Bár egyre drágább, a kis cégek nem nélkülözhetik a Facebookot
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Time-lapse videókat készített a Google a nyilvános fényképekből
- Idén nyáron már az utakon bizonyíthatnak a Google autói
- A Google rövid ideig szünetelteti Map Maker alkalmazását
- Lassuló növekedés a digitális hirdetési piacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív
A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.