Egységes etikai kódexet fogadtak el a legnagyobb hazai társkereső oldalak
A legnagyobb magyar online társkereső oldalak együtt alkották meg saját etikai kódexüket, amelyet végül mindegyikük el is fogadott. Az Online Társkereső Szolgáltatások Etikai Kódexe azért jött létre, hogy egy, a hazai szinten általánosan elfogadott alapvető etikai szabálygyűjteményként szolgáljon, és biztosítsa a felhasználók személyiségi jogainak védelmét.
A magyarországi online társkeresés története egészen 1998-ig nyúlik vissza. Ekkor alakult meg az első hazai párkereső oldal, amit aztán gyors egymásutánban követettek újabb és újabb hasonló oldalak. Ma Magyarországon több százezren keresik párjukat a világhálón, azonban nem minden társkereső oldal biztosítja felhasználóinak azokat az alapvető jogokat és feltételeket, amelyek megilletik őket.
A hazai online társkereső piac legnagyobbjai a Randivonal.hu kezdeményezése mögé álltak és állították össze saját szakmai etikai kódexüket. Az Online Társkereső Szolgáltatások Etikai Kódexét a Randivonal mellett a Csajok és Pasik, a Cronos, a Párom.hu, a Lovebox.hu, a Melegrandi.hu, a Viszony.hu és az ÚjSzerelem.hu oldalak fogadták el.
Weiler Péter, a Randivonal.hu oldalt is üzemeltető Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a dokumentumban lefektetett alapelveket az online társkereső oldalakat üzemeltető hazai vállalkozások magukra kötelezően ismerik el. A megfogalmazott elvárások betartása lehetővé teszi az egységesen vallott értékek érvényesülését, elősegíti az átláthatóbb működést és a hazánkban több százezer online társkereső érdekeinek, jogainak betartását.
A dokumentum a www.etikustarskeresok.hu oldalon elérhető bárki számára. Készítői a jövőben tervezik ennek felülvizsgálatát, kiegészítését annak érdekében, hogy a társadalmi, piaci folyamatoknak permanensen megfeleljen. A kódexet eddig elfogadó társkereső oldalak üzemeltetői várják azon online társkereső oldalak további csatlakozását, akik meg tudnak és kívánnak felelni az általuk felállított szakmai nívónak.
„Tudjuk, hogy magasra tettük a mércét és azzal is tisztában vagyunk, hogy vannak olyan piaci szereplők, akik nem örülnek ennek. A kapu azonban nyitott mindenki számára, aki hajlandó etikus cégként a hazai online társkeresőket méltó módon kiszolgálni" – tette hozzá Weiler.
Kapcsolódó cikkek
- A médiatartalmat inkább online fogyasztják a fiatalok
- Konferencia a reklámpiacot átrendező törvényváltozásokról
- Egyre gyakoribbak a túlterheléses támadások
- Online árulja használt autóit Amerikában a Tesla
- Online házasságkötés az Ikeával
- Új magyar app lehet a mobil randi guru
- Dinamikusan nőtt az ipari online árverések piaca
- Az online csalásokra figyelmeztet új programjában a Kaspersky
- 10 dolog az online nyelvtanulásról
- Megérkezett a UPC online TV-csatorna kínálata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.