Magyar webáruházak mérkőznek meg az Ország Boltja címért
Az idei az 5. alkalom, hogy az Árukereső.hu útjára indítja a hazai webáruházak megmérettetését, az Ország Boltja versenyt. A verseny fő célja, hogy az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései segítségével megtalálja és bemutassa a legkiválóbb szolgáltatást nyújtó és legnépszerűbb webáruházakat.
Az online kiskereskedelmi piac évente 20-25 %-kal bővül és ma már a teljes magyar lakosság közel egynegyedét éri el. A kereskedők többsége szerint az elmúlt három évet figyelembe véve, eddig 2014-ben nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma. Ugyanakkor a webáruházak úgy vélik, hogy az új, kisebb belépők növekedési lehetőségei – a piac és a vásárlói tudatosság növekedésével – csökkentek. (OKI, 2014/IV. negyedév) Ez a tendencia azt mutatja, hogy a további fejlődés kulcsát és a siker mércéjét hosszú távon a vásárlók elégedettségének és bizalmának elnyerése jelentheti. Az Árukereső éppen ezért fontosnak tartja évről évre bemutatni a minőségi e-kereskedelmi vállalkozásokat és a magyar online piactér dinamikus fejlődését, ezzel is növelve az internetes kereskedelembe vetett bizalmat.
A szakma és a piac fejlődésével együtt a versenyben elért helyezések fontossága évről évre növekszik, hiszen tavaly már 626 bolt részvételével zajlott a verseny, amely a 2014-ben aktívan működő webáruházak több mint felét teszi ki. A népszerűségi kategóriákban induló 357 webáruházra 83 000 szavazat érkezett az internetes felhasználóktól, amely 32%-kal haladta meg a 2013-ban beérkező összes szavazatszámot. A minőségi díjak esetében is szoros verseny alakult ki annak köszönhetően, hogy a valós vásárlók visszajelzéseinek értékét felismerve további számos bolt csatlakozott az Árukereső Megbízható Bolt Programjához.
A Minőségi kategóriában induló boltok minősítését azok az internetes felhasználók határozzák meg, akik a játék időszaka alatt vásárolnak az adott webáruházban, majd kitöltenek egy online kérdőívet, melyben értékelik a boltot, a rendelés és kiszállítás menetét, , illetve egyéb más, a vásárlási élményt meghatározó jellemzőt. Az ő értékeléseik összesítése és súlyozása alapján kerülnek ki a kategória győztesei, valamint az Ország Boltja fődíj nyertese.
A Népszerűségi kategóriában induló áruházakra 2015. július 14-től október 1-ig bárki szavazhat a www.orszagboltja.hu oldalon. A kategóriadíjak és az Ország Boltja fődíj átadására egy nagyszabású gálaest keretén belül kerül sor 2015. október 8-án.
A tavalyi év Ország Boltja gáláján a JátékNet vehette át az év legjobb webáruházának járó díjat, valamint első helyezést ért el Játék kategóriában a Minőségi és Népszerűségi díjakért folyó megmérettetésekben egyaránt. A cég egyedülálló sikert könyvelhetett el magának, hiszen a verseny fennállása óta még nem volt példa arra, hogy egy webáruház megkapja a kategóriája összes díját és egyben ő legyen az év Ország Boltja is.
Kapcsolódó cikkek
- e-TOP LISTA: a legnagyobb webáruházak listája
- Deloitte Technology Fast 50: még két hétig lehet jelentkezni
- A webáruházak többsége növelte forgalmát
- Michelisz Norbert digitálisan versenyzett a Dakar-rali sztárjával
- First Prize díjat kaptak a miskolci egyetemisták a szuperszámítógépes világversenyen
- Nokia Networks Code Jam: innovációért díjazták a győztes csapatot
- Közigazgatási mobilalkalmazás-fejlesztő versenyt hirdet a BME
- Emberek próbálják legyőzni a robotot Texas Hold’em pókerben
- Miskolc a világ legjobb szuperszámítógépes csapatai között
- EuroSkills 2016: digitális várost építettek a fiatal informatikusok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.