Robotkígyóval töltené autóit a Tesla
A Tesla prototípus robotkígyó-töltője az autójuk feltöltését elfelejtő felhasználóknak nyújthat segédkezet.
A Tesla vezetője, Elon Musk még tavaly decemberben jelentette be, hogy egy olyan töltőrendszeren dolgozik, amely leginkább egy fémkígyót idéz, a falból előtekeregve kapcsolódik rá az elektromos autóra.
Múlt héten pedig már be is mutatta a prototípust. Twitterén rövid videót tett közzé, amelyen jól látszik, hogy az autonóm robot – amely a Tesla Model S-sel, valamint a hamarosan érkező Model X-szel és Model 3-mal kompatibilis – megközelíti a portot, rácsatlakozik, majd megkezdi a feltöltési folyamatot.
A robotkígyó a Tesla-tulajdonosok ama panaszaira reagálva jött létre, miszerint munkából hazatérve vagy a célállomásra megérkezve milyen kényelmetlenség nekik az autót rácsatlakoztatni az áramforrásra, vagy éppen emlékezni erre a műveletre.
Egyelőre nem tudni, hogy a kütyü marad-e a felhasználók elsődleges töltési módszere, vagy a vállalat újabb megoldások – úgymint vezeték nélküli töltés – után néz. A fémkígyó jelenleg csak prototípus, és a Tesla egyelőre nem kommentálta piaci bevezetésének lehetőségét.
Forrás: DiscoveryNews / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Mio Combo: a fedélzeti computerek alternatívája
- Akár 50 százalékos megtakarítás is elérhető a használatarányos cascóval
- Visszapillantó tükörbe épített szemtanúval vigyáz ránk a Mio
- Új termékkel készül a navigációs piac megreformálására iGO gyártója
- Sofőrhívó: az UBER után itt az újabb olcsó hazajutási megoldás
- Online árulja használt autóit Amerikában a Tesla
- További növekedésre számít az autónavigációs iparban az NNG
- iBlue: okostelefonnal vezérelt kulcs- és távirányítómentes megoldások
- Elon Musk: a jövőben illegális lehet az ember által vezetett autó
- Magyarország uniós mobil útinformra pályázik
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Itt a téli gumiabroncsok következő generációja, a Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN
A Bridgestone legújabb prémium téli túragumiabroncsa a TÜV SÜD független tesztjein a havas fékezés és a tapadás tekintetében a legjobb minősítést érte el*, nedves úton pedig a legrövidebb féktávolságot biztosítja**. Az új modell a 23-szoros tesztnyertes Bridgestone Blizzak LM005 utódja, a téli gumiabroncs-termékportfolió csúcsmodellje 32 százalékkal jobb futásteljesítményt biztosít, mint az előző generáció***. Az ENLITEN gumiabroncs-technológiával kifejlesztett Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN kialakítása megfelel bármely jármű általános teljesítményigényének, valamint az elektromos járművek speciális követelményeinek egyaránt.