A klímaváltozás elleni küzdelembe aktívan bekapcsolódik a Xerox is
Ez az elismerés még a szokásosnál is jobban felértékelődött ezekben a hetekben, amikor mindenki Párizsra figyelt, ahol a hatodik fenntarthatósági világcsúcson, a COP21-en arra keresték a választ, hogyan mérsékelhető a széndioxid-kibocsátás és a felmelegedés mértéke a Földön. Ebben a küzdelemben szerepe van a CDP-nek is, amely a legnagyobb, környezeti kockázatokat összegző adatállománnyal rendelkezik a világon. A szervezet ezeknek az információknak a megosztásával jelentős segítséget nyújthat a városoknak, a vállalkozásoknak és a befektetőknek ahhoz, hogy tudatos döntéseket hozzanak a fenntartható fejlődés érdekében.
A CDP által méltatott Xerox is folyamatosan azon dolgozik, hogy a tevékenységét a környezetvédelmi szempontok maximális figyelembevételével végezze. A cég 2003-ban indította útjára azt a programot, amely az üvegház hatású gázok kibocsátásának csökkentését tűzte ki céljául. Ennek eredménye felülmúlta az előzetes várakozásokat. A vállalat az energiafogyasztásának 31 százalékos, az üveggáz hatású gázok kibocsátásának 42 százalékos csökkentését érte el, ami a számok nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy eddig 210 ezer tonna széndioxid szennyezéstől óvták meg a Földet.
A Xerox idén novemberben a washingtoni Fehér Házban a klímaváltozásról tartott tanácskozáson is részt vett és aláírta a klímaváltozás megfékezése kapcsán megfogalmazott ajánlásokat összegző memorandumot. Ezen túlmenően ebben az évben ismét helyet kapott a Dow Jones Fenntarthatósági Index listáján, amely elismerést két egymást követő esztendőben sikerült elérnie. Továbbá 2015-ben, immár nyolcadik alkalommal beválasztották az FTSE4Good indexsorba is. Ez a tőzsdei mutató azoknak a cégeknek a teljesítményét méri, amelyek megfelelnek a vállalati felelősségvállalás széles körben elfogadott követelményeinek, beleértve ebbe az emberi jogokat, a környezetvédelmet, illetve a társadalmi-és a döntéshozói körök bevonással összefüggő elvárásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Mintegy 500 millió forintból vált energiatakarékosabbá egy magyar számítástechnikai cég
- Az eltüntethető elektronikával kísérletezik a Xerox
- IDC: Vezető szolgáltató a Xerox
- Új irodai applikációval vet véget a papír korszaknak a Xerox
- A tengerből is ihatunk vizet a GE miniatürizált, 3D-nyomtatott gépének segítségével
- A jövő internetes rendszerét fejlesztik a Xerox kutatói
- A távmunkát segítő fejlesztések a magyar Xeroxnál
- Védelem alá helyezi a nyomtatókat idehaza is a Xerox
- Nyomtatott chipekkel veszi fel a harcot a hamisítás ellen a Xerox
- Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.