Új jegyértékesítési rendszer bevezetésén dolgozik a MÁV-START
Olyan új és rugalmas jegyértékesítési rendszer bevezetésén dolgozik a MÁV-START, amely a legmodernebb fizetési módokat is támogatja, s amelynek révén a bérlet- és jegyvásárlás, továbbá a jegyellenőrzés is hatékonyabbá, gyorsabbá válhat.
A MÁV-START jegyértékesítési rendszerének korszerűsítésén munkálkodik. A cél az, hogy az utasok akár a vasúti kocsik fedélzetén is fizethessenek majd bankkártyával (például helyjegyvásárlás esetén), a pénztárakban pedig egyszerűsödjön a számlakiadás, valamint elektronikus és akár otthonról is intézhető legyen a jegyváltás a nemzetközi vonatokra. A jelenleg a Déli pályaudvar és Pusztaszabolcs között tesztelt rendszert várhatóan 2016 első félévében terjesztik ki a személyszállító vasútvállalat országos hálózatára.
A MÁV-START alig fél éve, 2015. július elsején pilot jelleggel indította útjára az új jegyértékesítési rendszerét három belföldi személypénztárban. A Budapest-Déli és Pusztaszabolcs között utazók számára már így történik a menetjegyek, illetve a bérletek kiadása, a jegyvizsgálók pedig az új fedélzeti eszközükkel online ellenőrzik azokat. Az új jegyértékesítési rendszer országos kiterjesztésére azonban csak a gyakorlati tapasztalatok feldolgozása és elemzése után kerülhet sor a teljes eszközpark megújításával, több mint 400 pénztárgép és 1620 fedélzeti eszköz cseréjével. Ez leghamarabb 2016 első felében történhet meg.
Az Európai Unió Kohéziós Alapjának társfinanszírozásával 3,5 milliárd forintból megvalósuló fejlesztéstől a MÁV-START a közszolgáltatás minőségének javulását várja. Az új informatikai rendszerben ugyanis egyszerűbbé válik az utasforgalommal kapcsolatos statisztikai adatszolgáltatás, s hatékonyabbá válik a fedélzeti jegyértékesítés és a jegyellenőrzés is. Mindez elősegíti az utazási igények jobb kiszolgálását és az utazási szokások alaposabb megismerését.
„Az új megoldás lehetővé teszi új termékek bevezetését is. Arra is lesz majd lehetőség, hogy a rendszert külsős társszolgáltatók által biztosított, zónarendszerű tarifával is kibővítsük a velük területi alapon történő együttműködés keretében" – hangsúlyozta a MÁV-START értékesítési vezérigazgató-helyettese. Feldmann Márton szerint a MÁV-START nemcsak menetjegy-értékesítésben gondolkodik, hanem meghatározott vonatokra szóló, konkrét utazási ajánlatok összeállításában is. „Az új jegyértékesítési rendszer kellőképpen rugalmas, így ahhoz megállapodás alapján külső értékesítési partnerek is csatlakozhatnak. Így a jövőben akár egy postahivatalban is vásárolhatnának vasúti menetjegyet az utasok" – tette hozzá.
A 2015. december 13-án hatályba lépett menetrendváltástól már az új jegyértékesítési rendszer fedélzeti eszközeit használják a MÁV-START jegyvizsgálói a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonalon is. Ezek már alkalmasak például az osztrák vasúttársaságnál (ÖBB) megvásárolt otthon nyomtatható jegyek leolvasására és ellenőrzésére. A társaság egyúttal gépesíti a nemzetközi jegykiadását is. Ez az utasok számára a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy új technológiával kiadott, vonalkóddal is ellátott menetjeggyel utazhatnak Európa-szerte. Az utasok a jövőben akár otthon is megvehetik és kinyomtathatják a nemzetközi vonatra szóló jegyüket.
Kapcsolódó cikkek
- Túl a százezren a Vonatinfó
- Fizethet a MÁV, ha nem tud netezni a vonaton az utas
- Népszerű a MÁV-START Vonatinfó mobilalkalmazása
- Ingyen WIFI a Miskolc-Tiszai pályaudvaron
- A Vonatinfó mobilalkalmazással egyszerűen tájékozódhatnak az utasok
- Vonatinfó: újabb elektronikus szolgáltatás a MÁV-nál
- Kelenföldi sorbanállás helyett internetes, elővételes vasúti jegyváltás
- Ismét elérhetők a MÁV honlapjai, működnek a jegyautomaták is
- Átmenetileg nem elérhető a MÁV és a MÁV-START honlapja és az automaták sem működnek
- Tízmillió feletti wifi csatlakozást mért a MÁV
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.