A magyaroknak tetszik a digitális bank

forrás: Prím Online, 2016. január 12. 10:36

A rendszeresen bankoló magyarok 45 százaléka nyitott a digitális megoldásokra – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners és a TÁRKI reprezentatív felmérése.

Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket. Vannak köztük széles banki termékportfólióval rendelkezők és pénzügyeiket konzervatív módon - például lehetőleg hitelfelvétel nélkül - intézők is. Sokuk nem is tudna eljutni egy bankfiókba, mert napközben dolgozik. A kevésbé nyitottak egy jelentős csoportja – az aktív bankolók közel negyede - sem utasítja el teljesen a digitális megoldásokat, de segítséget szeretne kapni azok használatához. 

 

A különböző lehetőségek közül az online hiteligénylés a legvonzóbb: az aktív bankolók közel 30 százaléka gondolja úgy, hogy ezt választaná a kérelem személyes benyújtása helyett. Az online videós ügyintézés közel egynegyedük számára jelent alternatívát a bankfiókkal szemben, és hasonló arányban nyilatkoztak így a chates tájékoztatásról is. 

 

Magyarországon kevés példa van még a mozgó bankári szolgáltatásra is, vagyis arra, hogy a banki alkalmazott keresse fel az ügyfelet. Pedig a felhasználók 31 százaléka hajlandó lemondani a fiókhálózatról, ha az ottani ügyintézőket mozgó bankárok helyettesítik.

 

„A banki fiókhálózat zsugorodása nemzetközi tendencia, ráadásul ezt nálunk a szabályozás is erősíti. Ezért a pénzintézetek számára elengedhetetlen az alternatív csatornák kiépítése” – fűzte hozzá az eredményekhez Huba Eörs, az IFUA Horváth & Partners ügyvezető partnere. Különösen így van ez, ha egy bank erős pozíciókkal kíván rendelkezni a magas jövedelműek körében, hiszen ők a legnyitottabbak az újfajta megoldásokra. 

 

 

A felmérésről

A felmérés 1000 fős reprezentatív mintával, személyes megkérdezéssel készült. A minta 4 szempontból - nem, életkor, iskolai végzettség, földrajzi megoszlás - is reprezentatív a magyar lakosságra nézve. A teljes mintából 560 válaszadó bizonyult aktív bankolónak, azaz ennyien állították magukról, hogy aktívan igénybe vesznek banki szolgáltatásokat (pl. készpénz ki- és befizetés, átutalás, átvezetés, betét stb.).

Kulcsszavak: TÁRKI bank

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36