Nem science fiction a műholdvevővel felszerelt traktor

forrás: Prím Online, 2016. január 30. 11:38

A precíziós gazdálkodás, mint optimalizált munkafolyamat volt az egyik főszereplője az AGROmashEXPO kiállítás ideje alatt megrendezett Mi terem a neten 2016-ban? konzultációján.

Az Agroinform.hu piacvezető mezőgazdasági portál online marketing-villámkonferenciáján ismertették egy, a témában végzett online kutatás eredményeit, szó esett arról is, hogyan támogathatja a digitális marketing az agrárvállalkozásokat, miként lehet hadra fogni a legnagyobb közösségi felületet népszerűsítésükre, s a többi között arról, hogyan előzhető meg a súlyos büntetés a mezőgazdasági direktmarketinges eszközök alkalmazásakor.

 

A magyar gazdálkodók közül egyre többen hajlanak a precíziós technológiák alkalmazása felé. A környezetvédelmi szempontok mellett rövidesen uniós elvárás lesz a változtatható öntözés, a precíziós sorközművelés és talaj-előkészítés, vele a vetőmag, a növényvédő szerek, valamint a trágya elosztása, vagy akár az automata kormányzás átültetése a hazai gyakorlatba.

 

Egy, az Agroinform.hu hu portálon elért félezer, szántóföldi területtel rendelkező, gazdaságban tevékenykedő döntéshozó körében végzett online kutatás szerint – amelynek adatait bemutatták a Mi terem a neten? villámkonferencián – a válaszadók fele hallott már a precíziós gazdálkodásról. Egyre nő azok száma, akik alkalmazzák is, és ők szinte kivétel nélkül elégedettek az eredménnyel.

 

2016. január 28-án hatodik alkalommal megrendezett online marketing-villámkonferencia előadásain az agrárszektorban egyre hangsúlyosabb digitális marketinglehetőségek és az aktuális trendek, újdonságok ismertetésén túl gyakorlati tudnivalók hangzottak el az online média-megjelenések iránt érdeklődőknek.

 

A hazai online marketing egyik vezető szakértője, Lévai Richárd azt mutatta be, hogyan tudnak a mezőgazdasági vállalkozások lépéselőnybe kerülni a Facebook elérési lehetőségeinek alkalmazásával.

 

Ma már olyan megoldások is használhatóak, mint a remarketing, amivel visszacélozhatóak az egyes felhasználók, mely segítségével releváns hirdetések juttathatók el. A display hirdetések evolúciójáról Szutor Ferenc, az Adverticum Zrt. vezérigazgató-helyettese osztotta meg a legfrissebb információkat.

 

Az Agroinform Nemzetközi Géppiac lehetőségei kapcsán Vancsik Zoltán, az Agroinform.hu kiemelt ügyfél kapcsolat-tartója ismertette a nagy számok titkait a villámkonferencia résztvevői előtt, emellett az is kiderült, mitől mutat túl egy piactéri hirdetés a spontán ajánlattételen.

 

 

Az AGROmashEXPO kiállítás ideje alatt megrendezett program során Tóth Bence, a Market Insight ügyvezetője az Agroinform.hu portálon elért gazdálkodók körében végzett kutatását ismertette. Előadásában szó volt a többi között a precíziós gazdálkodás penetrációjáról, azzal való elégedettségről és a technológia adaptációt meghatározó tényezőkről egy többváltozós statisztikai modellezés eredményeként.

 

Hogyan ne büntessenek 20 millióra, avagy a legújabb adatvédelmi szabályok. Az online marketing jogi tudnivalóiról dr. Horváth Katalin beszélt, akinek előadása választ adott a legfontosabb marketing-jogi kérdésekre, mint például hogyan tudunk jogszerűen hírlevelet küldeni, hogyan építsünk adatbázist, mik a különböző promóciók reklám- és adójogi szabályai?

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05