A digitális szakértelem és technológia fontossága
A digitális szakértelem és technológiák használatának optimalizálása 2 billió dollár globális gazdasági eredményt generálhat 2020-ig az Accenture új tanulmánya szerint. A tanulmányból az is kiderül, hogy a digitalizáltság hatalmas szerepet játszik a gazdasági tevékenységben, mivel a világ GDP-jének ötödét termeli meg a digitális szakértelem, termékek és szolgáltatások valamilyen formája.
Az Accenture Strategy Digital Disruption: the Growth Multiplier című jelentése új és átfogó értékelést nyújt 11 nagyobb ország digitális gazdaságáról. Megbecsüli a hardver-, a szoftver- és a kapcsolódó technológiák, valamint a digitális eszközöket használó munkavállalók által a GDP-hez adott értéket. Ugyancsak kiszámolja a termelésben használt köztes digitális termékek és szolgáltatások értékét.
A globális teljesítmény valamivel több mint egyötöde (22%) kapcsolódik a digitális gazdasághoz. Az Egyesült Államok a világ leginkább digitális gazdasága, teljesítményének 33 százaléka származik a digitális befektetésekből. Az amerikai munkaerő 43 százaléka és a felhalmozott tőke 26 százaléka képes támogatni a digitális jellegű tevékenységeket. A digitális gazdaság aránya más országokban a 30 százaléktól (Egyesült Királyság és Ausztrália) a 13 százalékig (Kína) változik.
"A vállalatok és a kormányok egyre inkább digitálisra váltanak, hogy biztosítsák a gyors növekedést a bizonytalan világgazdasági kilátások közepette, de a digitális gazdaság mérete nem jelent garanciát a növekedésre." – mondta Mark Knickrehm, az Accenture Strategy vezérigazgatója. "A szervezeteknek agresszívan kell cselekedniük, hogy a digitális tehetség és technológia fókuszát a hatékonyság növeléséről a teljesen új üzleti modellek kialakítására helyezzék át. Ez nem csak digitális beruházást igényel, hanem szervezeti és kulturális átalakulást."
A jelentés megállapítja, hogy a magasabb növekedési ütem elérése érdekében a vállalatoknak javítaniuk kell az Accenture Strategy Digital Density osztályzatukat, amely megmutatja, hogy a digitalizáltság milyen mélyen hatja át egy ország vállalkozásait és gazdaságát. Ez magában foglalja a digitális szakértelmet és technológiát, valamint olyan szélesebb körű segítő tényezőket, mint például a könnyű hozzáférés a finanszírozáshoz és egy ország szabályozási környezetének nyitottsága.
Például egy 10 százalékpontos növekedés az amerikai gazdaság digitalizáltságában 368 milliárd dolláros pluszt eredményezne a 2020-as GDP-ben, amely így 1,8 százalékkal nagyobb lenne, mint amit a jelenlegi előrejelzések mutatnak. Az Accenture Strategy úgy számolja, hogy a digitális szakértelem, tőke és más gyorsító tényezők növekedésének optimális kombinációja az amerikai GDP-t akár 421 milliárd dollárral is megemelhetné 2020-ra, ami 2,1%- növekedéstjelent. A digitális teljesítmény legnagyobb javulására Brazíliában (6.6%), Olaszországban (4.2%) Kínában (3.7%) és Japánban (3.3%) számíthatunk.
A tanulmány megmutatja, hogy az egyes nemzetgazdaságok miképpen priorizálhatnák extra erőfeszítéseiket a bevételek és a gazdasági teljesítmény legnagyobb mértékű növelése érdekében. Például Brazília extra digitális erőfeszítéseinek a 70 százalékát a technológiák – felhő és analitika – hatékonyabb alkalmazására kellene összpontosítani, míg a digitális szakértelem fejlesztése kisebb gazdasági megtérülést eredményezne. Ugyanakkor az Egyesült Államokban az extra digitális erőfeszítések csupán 10 százalékát kell a technológiába fektetni, ugyanakkor a digitális szakértelem és a szélesebb körű támogató tényezők fejlesztése nagyobb megtérülést eredményezne.
A platform alapú modellek a növekedés kulcsai
A jelentés szerint a platform alapú üzleti modellek jelentik az egyik legnagyobb lehetőséget a digitális technológia által vezérelt növekedésben. Ezek a modellek lehetővé teszik a szervezetek számára, hogy új piacokat és értékeket hozzanak létre azáltal, hogy összehozzák a partnereiket és ügyfeleiket egy közös digitális platformon. Sok esetben a résztvevők anélkül élvezhetik az erőteljes növekedést, hogy eszközöket birtokolnának vagy kezelnének, így alacsony költséggel bővülhetnek.
Miközben az "eleve digitális vállalatok" uralják a mai platform gazdaságot, az Accenture Strategy jelentése szerint a hagyományos iparági domináns cégek lehetnek a platform stratégiák egyik legnagyobb kedvezményezettei azáltal, hogy kombinálják az ügyfélelérést és a termékportfóliókat a platform hálózati teljesítményével.
"A számos digitális vállalat által tapasztalt magas növekedési ütemet, a hagyományos iparági cégek is élvezhetik, ha platform modelleket alkalmaznak a partnereikből és ügyfeleikből álló ökoszisztéma létrehozására, amelyben új, értéknövelt szolgáltatásokat nyújthatnak." – mondta Bruno Berthon, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója. "A vállalatoknak ki kell alakítaniuk a platform stratégiájukat és platform vezetőként vagy résztvevőként meg kell határozniuk a szerepüket, mielőtt agresszívan szövetkeznek új értékek megteremtése érdekében."
A jelentés három átfogó intézkedést javasol, amelyek javíthatják a digitális üzleti modellek alkalmazását, hogy magasabb szintű termelékenység és növekedés jöjjön létre:
- Priorizálja a digitális beruházásokat értékteremtő lehetőségeik alapján: gondosan vizsgálja meg a digitális beruházások egyensúlyát, hogy a szakértelem és technológiák fejlesztésének optimális egyensúlya a digitális beruházások maximális megtérülését eredményezze.
- Induljon versenybe iparág specifikus digitális stratégiával: tisztázza, hogy milyen platform, milyen szerepek és milyen adatok elengedhetetlenek a sikerhez az adott iparágban.
- Hozzon létre megfelelő környezetet a digitális átalakuláshoz: javítsa digitális IQ-ját, működjön együtt a kormánnyal az iparágak közötti kapcsolatok feltárásához, és változtassa meg a versenyszabályokat.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre nagyobb üzlet a cégeknek a közösségi média és az okostechnológia
- 4 digitális trend 2016-ban
- Depressziót okozhat a közösségi oldalak mértéktelen használata
- Az Accenture-nak az evopro szoftverfejlesztő kapacitása kellett
- A földgáz jelentős szerepet fog kapni az energiamixben
- A sok facebookozás boldogtalanná tesz
- Jelentős pénzügyi kimutatáskészítő rendszer fejlesztések
- Ingyenes tanulmány a hatékony call center üzemeltetéséről
- Az egészségügyi iparnak nyitottabbnak kell lennie a mobil megoldásokra
- Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.