Retro játékfejlesztő-kurzus az SZTE-n

forrás: Prím Online, 2016. február 18. 10:10

Mario, Prince of Persia, Earthworm Jim - a kétdimenziós játékok legnagyobb klasszikusaihoz hasonló számítógépes játékokat fejlesztenek az SZTE hallgatói.

Az SZTE TTIK Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszék által meghirdetett kurzuson bárkinek lehetősége van olyan számítógépes játékot alkotni, amellyel gyerekkorában ütötte el az időt. A kurzus felvételéhez nincs szükség játékfejlesztői előismeretekre, az objektum orientált szemléletmód viszont elvárás.  

 

Az SZTE TTIK informatikus BSC képzés jelenlegi és volt hallgatóit tömöríti az a Facebook csoport, amelyben Biró Bálint, az Epam fejlesztője feldobott egy ötletet: online videós tananyagot készítene a 2D játékfejlesztéshez Unity-ben. Az ötletet Varga László és Nagy Antal, az SZTE TTIK Természettudományi és Informatikai Kar Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszékének adjunktusai gondolták tovább, így hirdették meg kurzusként az egyetemen. Az óra hatalmas népszerűségnek örvend – az idei szemeszterben ötszörös volt a túljelentkezés. 

 

-A Unity egy videojáték-motor, segítségével két-és háromdimenziós videojátékokat lehet fejleszteni. Egyre népszerűbb a felhasználása az iparban, ezért az érdeklődés is a hallgatók irányából, hiszen ezzel még piacképesebb tudásra tehetnek szert – magyarázta Varga László. 

 

A kurzus elméleti és gyakorlati órákból áll. A hallgatók az alapoktól sajátíthatják el a játékfejlesztés lépéseit. A feladat során kreativitásukat is kibontakoztathatják, hiszen mindenki olyan játékot tervez, amilyet szeretne. Az előző szemeszterben készült már logikai, lövöldözős, kártyajáték, és volt, aki klasszikusokat gondolt újra. 

 

-Kiben ne keltene nosztalgikus érzéseket a Mario vagy az Earthworm Jim? A hallgatóknak régi álmuk válhat valóra, hiszen olyan játékokat alkothatnak, amelyekkel gyerekként ütötték el az időt. Az órán olyan koncepciót tanulhatnak meg, amelyet bármilyen másik kétdimenziós játéktípus fejlesztéséhez felhasználhatnak – magyarázta a kurzus ötletgazdája, Biró Bálint. Hozzátette: Magyarországon a játékfejlesztés egyelőre gyerekcipőben jár, ezért fontos a kreatív és okos egyetemistákat ösztönözni. 

 

www.u-szeged.hu/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36