A jó ár már nem elég

forrás: Prím Online, 2016. február 25. 06:45

„A jelenlegi piaci irányokból az látszik, hogy ma már nem elég a jó ár a fogyasztók megnyeréséhez, olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, ami élménnyé, teszi a vásárlást és a termék használatát is”- mondta el Német Károly Csongor a Media Markt Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat szerdai sajtótájékoztatóján. 

A műszaki cikkek piaca a folyamatos bővülésnek köszönhetően két számjegyű növekedést ért el az elmúlt évben; mind a hagyományos, mind pedig az online kereskedelmet tekintve. A Media Markt forgalomnövekedésének aránya mindkét szegmensben meghaladta a piacét; a három éve indított webáruháza megduplázta a forgalmát, amivel a vállalat megerősítette piacvezető pozícióját a műszaki cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi szegmensben.  A Media Markt áruházak magyarországi forgalma tavaly elérte a nettó 72 milliárd forintot.

 

A Media Markt előrejelzése szerint a jövőben még szorosabban összekapcsolódik az online és a hagyományos értékesítési forma, mert a vásárlók egyre tudatosabban használják a két vásárlási mód előnyeit. Vásárlás előtt az interneten tájékozódnak az adott termékről, majd személyes tanácsot kérnek az áruházi szakértőktől, vagy éppen fordítva, az áruházban kipróbálják a terméket, és utána kényelmesen házhoz tudják rendelni a kiválasztott cikket az webáruházon keresztül, vagy átvehetik 600 pick-pakk ponton és 2700 postahivatalban is.

 

A Media Markt tapasztalatai szerint a fogyasztók a jó árakat ma már természetesnek veszik ebben a szegmensben, ezért nem igazán tekinthető versenyelőnynek, ha valaki a versenytársaknál kicsivel jobb ajánlattal jelentkezik. „Az tud igazán előnybe kerülni a piacon, aki ki tudja szolgálni a különböző vásárlói igényeket. A Media Markt üzletpolitikájával összhangban több szempontból is biztosítja vásárlói számára a választás szabadságát. Nálunk online és hagyományos csatornán is vásárolhatnak, kényelmesen válogathatnak a webáruház online felületén, de ha segítségre van szükségük, munkatársaink személyesen is rendelkezésükre állnak. Folyamatosan arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat vezessünk be, amelyek növelik a vásárlási élményt. Ezért indítottuk el például tavaly ősszel az Okospont szolgáltatásunkat, ahol a szakértő kollégák segítik a vásárlókat a készülékek beállításával, adatmentéssel, vírusirtással, programtelepítéssel, illetve általános hibaelhárítással kapcsolatos problémáik megoldásában. A szolgáltatást a budapesti és vidéki áruházainkban is egyaránt kihasználják vásárlóink. A fogyasztók leginkább a Start csomagokat keresik az Okospontjainkon, amelynek segítségével az általuk vásárolt terméket azonnal személyre tudjuk szabni és használatra kész állapotba tudjuk hozni. Ezen kívül nagyon népszerű a szülői felügyelet, illetve internetbiztonság csomagunk, ennek segítségével a szülők biztonságossá tehetik a különböző eszközeiket gyermekeik számára. Annyira népszerű a szolgáltatás, hogy az itt dolgozó kollégák létszámát lassan meg kell emelnünk.”- mondta el Német Károly Csongor a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

 

A Media Markt az elmúlt időszakban számos új szolgáltatást vezetett be, amelyekkel nem csak a vásárlási, de a használati élményt is növelni tudta a vásárlói számára. Ennek egyik jó példája a garancia plusz program, mely lehetőséget biztosít a fogyasztók számára, hogy a gyári garancia mellett kiterjesztett garanciát is vásároljanak a termékekhez. A vásárlók ezt a szolgáltatást leginkább háztartási nagygépekre, TV-ékre, telefonokra és tabletekre veszik igénybe. A másik jó példa a Vodafonnal kötött együttműködés melyen keresztül nem csak a terméket veheti meg a vásárló az áruházban, de a hozzá kapcsolódó mobilszolgáltatást is. 

 

A használati élményt növelő szolgáltatások következő szintje, hogy a vásárlók kényelmes körülmények között próbálhatnak ki műszaki termékeket működés közben, mielőtt megvásárolnák. Erre hozta létre a Media Markt a Nestlé Hungáriával közösen a régió első NESCAFÉ Dolce Gusto kávézóját az áruháztéren belül, ahol a vásárlók kellemes környezetben, szakértői segítséggel próbálhatják ki a kávégépeket.  A vásárlók 27 féle ital közül választhatnak. Jean Grunenwald, a Nestlé Hungária ügyvezetője szerint mindkét fél részéről megfelelő nyitottságra volt szükség ahhoz, hogy a régióban először a magyar piacon vágjunk bele ebbe az izgalmas kezdeményezésbe. Elsődleges célunk, hogy a fogyasztók kipróbálhassák, ezáltal megtapasztalhassák a kávézás minőségi élményét a kapszulás kávégépek használatán keresztül. Magyarországon a kapszulás kávégép-penetráció még alacsony (5,5%) a többi európai országhoz képest, a kategória ugyanakkor folyamatosan kétszámjegyű növekedést produkál. Az idén 150 éves Nestlé Hungária 65%-os részesedésével piacvezető a kapszulás kávépiacon. Ez az egyedülálló üzleti megoldás további fejlődési lehetőséget biztosít mind a gyártó Nestlé Hungária, mind a Media Markt számára, illetve a fogyasztók számára is, akik a használat során szerzett tapasztalataik alapján hozhatják meg vásárlási döntésüket. A Westendben nyíló kávézó eredményeit folyamatosan figyeljük és a tapasztalatok alapján döntünk majd közösen az együttműködés országos kiterjesztéséről. – tette hozzá Jean Grunenwald a Nestlé Hungaria ügyvezető igazgatója

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?

Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes. 

2024. szeptember 4. 13:20

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01