Megnyílt a Samsung és az SAP nyílt kutatási központja
A Samsung Electronics és az SAP SE megnyitotta közös kutatási központját, ahol a mérnökök a következő generációs in-memory computing technológiához használt memória-megoldásokhoz kapcsolódóan végezhetnek kutatási és fejlesztési feladatokat. Az ünnepséget a Samsung Electronics dél-koreai Hwaseong kampuszán tartották Dr. Young-Hyun Jun, a Samsung Electronics memóriafejlesztésért felelős ágazatának igazgatója, illetve Adaire Fox-Martin, az SAP Asia Pacific Japan elnöke, valamint mindkét cég további vezetőinek részvételével.
A kutatóközpont a két vezető nagyvállalat közötti kiterjedt partnerkapcsolat jegyében jött létre. Az együttműködés keretein belül a két cég olyan memóriában tárolt technológiai fejlesztésekre összpontosít, amelyek gyorsabb adatfeldolgozást és az egyre gyorsabban növekvő adatmennyiségek informatív elemzését teszik lehetővé.
A cél a memóriában tárolt megoldások globális piacának fejlettebb szintre emelése. Ennek érdekében csúcstechnológiás kutatásokat végeznek az ügyfelek számára kialakított megoldásokban alkalmazható következő generációs DRAM kifejlesztéséért, és közösen dolgoznak a kereskedelmi forgalomba hozatalon is.
A kutatóközpontban a Samsung és az SAP a kiterjedt technikai támogatáson keresztül globális ügyfelek számára optimalizált memóriában tárolt megoldásokat kínál majd, amelyek kiterjednek többek között az SAP HANA platformra, valamint a Samsung legújabb nagy teljesítményű, nagy sűrűségű memória-megoldásaira is.
A központ kiszolgálói rendszere egy 24 terabájtos (TB) memóriában tárolt platformot használ, amely a Samsung 20 nanométeres feldolgozási csomópontra gyártott 128 gigabájtos (GB) DDR4 3DS (háromdimenziós vertikális) DRAM moduljain alapul. A vállalatok azt tervezik, hogy jövőre 10 nm-es osztályú 256 GB-os 3DS DRAM modulok alkalmazásával javítják az általános rendszerteljesítményt és energiafelhasználási hatékonyságot, ez pedig olyan memóriában tárolt rendszer kialakításához vezethet, amely még nagyobb befektetési megtérülést jelent a Samsung és az SAP ügyfelei számára.
„A legújabb 10 nm-es osztályú DRAM technológiánkkal fejlettebb, rendkívül hatékony megoldást biztosíthatunk az SAP következő generációs memóriában tárolt rendszeréhez” – jelentette ki Dr. Young-Hyun Jun, a Samsung Electronics memóriafejlesztésért felelős ágazatának igazgatója. – „A Samsung a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően továbbra is őrzi vezető technológiai pozícióját a nagy sűrűségű memóriák piacán.”
„A Samsunggal együtt, az SAP HANA platform használatával kifejlesztjük a memóriában tárolt megoldások következő generációját. Ez az együttműködés jól példázza az innováció melletti elköteleződésünket, amelynek köszönhetően ügyfeleink győztes helyzetbe kerülhetnek a digitális gazdaságban” – nyilatkozta Adaire Fox-Martin, az SAP Asia Pacific Japan elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung bemutatta a világ legnagyobb, közel 16 TB-os SSD-jét
- Itt az első 256 GB-os UFS memória
- A Samsung 960 PRO és EVO SSD-i tovább gyorsítják az NVMe korszak fejlődését
- A Samsung ismertette flash memória-technológiai terveit
- Tömeggyártásba került az iparág első 512 gigabájtos, BGA-tokozású NVMe SSD-je
- Új taggal bővül a Samsung 750 EVO SSD termékcsaládja
- Így építi a jövőt a német üzleti szoftvergyártó
- 10 nanométer osztályú DRAM-ok a Samsungtól
- A Samsung megkezdte a 128 GB-os DDR4-es memóriamodulok tömeggyártását
- Samsung: 12 Gb-es LPDDR4 DRAM
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.