Már dolgoznak a jövő kihívásainak megoldásán az innovátorok
A háromnapos Innovation Boot Camp keretében elkezdte a munkát Budapesten az IT Services Hungary által összehívott nemzetközi csapat
A mai napon elkezdődött Budapesten a Dobozban a háromnapos Innovation Boot Camp rendezvény, amely során a világ különböző pontjairól Magyarországra érkezett innovátorok azon dolgoznak, hogy kitaláljanak egy digitális megoldási javaslatot az emberiség előtt álló nagy kihívások egyikére.
A tízéves magyarországi jelenlététét most ünneplő IT Services Hungary (ITSH) által megszervezett eseményen megszületett ötlet kidolgozását és megvalósítását hazai szakembergárdával segíti majd az ITSH. Az Innovation Boot Camp célja bemutatni, hogy Magyarország, illetve az itthon dolgozó magasan képzett munkaerő tevékenyen részt tud venni a világ jobbá tételében.
Hogyan lehet digitális megoldások segítségével küzdeni a világjárványok terjedése ellen, miként segíthetnek az online eszközök felkarolni a fiatal tehetségeket a közoktatásban, milyen alkalmazások csökkenthetik a közúti balesetek számár? Néhány olyan téma, amelyeket a ma indult, november 7-9. között Budapesten tartott Innovation Boot Camp során érinthetnek majd a világ különböző pontjairól érkező, valamint magyar innovátorok. Az IT Services Hungary (ITSH) által a magyarországi jelenlétének tizedik évfordulója alkalmából meghirdetett kezdeményezés célja, hogy külföldi és hazai innovátorok bevonásával Magyarországon találjanak ki egy olyan digitális megoldást, amely segíthet megoldani egy globális problémát.
„Az ITSH elkötelezett híve a digitális megoldások fejlesztésének, amellyel hozzá kíván járulni a társadalmi problémák megoldásához is, ennek szellemében szerveztük meg az Innovation Boot Campet a magyarországi jelenlétünk tizedik évfordulója alkalmából” – mondta Chris Wilson, az IT Services Hungary ügyvezető igazgatója.
A diskurzusban olyan innovátorok vesznek részt, mint Dave Hakkens feltaláló, a Phonebloks megalkotója, Sakthy Selvakumaran építőmérnök, aki innovatív megoldásaival nagy sikereket ért el az afrikai vízellátási problémák megoldásában, vagy Kees Plattel, aki olyan ügyfelek számára szállít kreatív megoldásokat, mint a Google, a Volkswagen és a Philips. A nemzetközi vendégek mellett az innovatív megoldások hazai reménységei is ott lesznek, többek között Haidegger Tamás, aki orvostechnikával és sebészrobotikával foglalkozik, illetve Cseh József feltaláló/mérnök, aki a FUTI energiatermelő térburkoló elem megalkotásával hívta fel magára a figyelmet. Az innovátorok cspatával a nagyközönség is találkozhat szerda 17 órakor a Dobozban (VII. kerület Klauzál utca 10.).
„Az Innovation Boot Campen születő ötleteket magyar szakemberek segítségével fogjuk megvalósítani a következő hónapokban, az így létrejövő megoldásokat pedig az ENSZ rendelkezésére bocsátjuk” – emelte ki Christopher Wilson. „Ezzel azt is be kívánják mutatni, hogy Magyarország, illetve az itthon dolgozó magasan képzett munkaerő tevékenyen részt tud – illetve részt is kíván venni – a világ jobbá tételében” – mondja.
Az Innovation Boot Camp történéseit az IT Services Hungary Facebook profilján található beszámolók segítségével folyamatosan nyomon lehet követni: https://www.facebook.com/ITServicesHungary/
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- Magyarországról oldanák meg a világ problémáit fiatal innovátorok
- Deloitte Technology Fast 50: Tizedik helyen Magyarország leggyorsabban növekvő technológiai vállalata
- Összefog az ABB és a Microsoft az ipar digitális átalakításának ösztönzésére
- Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny középiskolásoknak
- Új pénzügyi igazgató Magyarország legnagyobb ICT munkaadójánál
- Megvan az Internet Hungary innovációs versenyének nyolc döntőse
- Ó, io, CIO, innováció!
- Okos városi megoldásokra vonatkozóan hirdet pályázatot az Okos Jövő Innovációs Klaszter
- Érdekességek az MBI legfrissebb trend riportjából
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.