Gallus csirkék millióira vigyáz a Vodafone megoldása

forrás: Prím Online, 2016. november 16. 08:11

A devecseri Gallus Kft., Magyarország egyik legnagyobb baromfitenyésztő és -keltető vállalkozása a Vodafone M2M (Machine-to-Machine) megoldással tette biztonságosabbá működését.

A több mint 25 éve baromfineveléssel, -keltetéssel és -feldolgozással foglalkozó Gallus-csoport öt telephelyén vezették be a Vodafone és fejlesztő partnere, a hazai start-up vállalkozás Cubilog által szállított távfelügyeleti monitoring rendszert, amely a csirkeistállók biztonságos távoli megfigyeléséről gondoskodik a nap 24 órájában. 

 

A megoldás, távolról egyszerűen beállítható szabályok alapján folyamatosan ellenőrzi a meglévő helyi automata vezérlésnek megfelelő működést. Azonnal küldi a riasztást a diszpécserközpontnak, ha a tartástérben a levegő hőmérséklete nem elfogadható, ha áramkimaradás tapasztalható, vagy ha a műszakon kívül valaki kinyitotta az ajtót. Valamennyi mérési eredmény visszamenőlegesen is elérhető interneten keresztül, akár mobiltelefonról, akár számítógépről.

 

 

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a magyar mezőgazdaságban, állattenyésztésben is egyre inkább megjelennek az egymással kommunikáló gépek, felismerve, hogy ez a technológia milyen nagy mértékben képes hozzájárulni a folyamatok, rendszerek biztonságához és stabil üzemeltetéséhez” - mondta Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. Király István emlékeztetett arra is, hogy a várakozások szerint néhány év múlva akár már 50 milliárd gép kommunikálhat egymással a világon.

 

A Gallus-csoportnál bevezetett távfelügyeleti monitoring rendszer az esetleges változások vagy meghibásodások felismerésével hozzájárul a baromfitenyésztés hatékonyságának és a termelés gazdaságosságának növeléséhez, valamint az esetleges környezeti változások, vagy a gépek váratlan leállása által okozott komoly anyagi károk megelőzéséhez. 

 

„A Gallus-csoportnál folyamatos innovációkkal fejlesztjük gazdaságunkat. 100 baromfiistállót működtetünk, 12 mezőgazdasági telephelyen. Évente 75 millió csirkét keltetünk, miénk a kiváló minőségéről ismert „A mi csirkénk” márka is. Mind a volumen, mind a magas minőség nagy felelősség, a fogyasztók és a munkavállalók felé is.

 

2015-ben hoztuk meg azt a döntést, hogy még biztonságosabbá tesszük működésünket. Az elmúlt egy évben folyamatosan építettük ki azt a biztonságtechnikai és távfelügyeleti rendszert, amely még nagyobb biztonságot nyújt a kihelyezett csirkeállomány részére és ezzel egyidejűleg megtakarítást és hosszabb távon bevételi forrást biztosít a Gallus-csoport számára. 2015-ben létrehoztunk egy 24 órás biztonsági központot, ahol tapasztalt és képzett vagyonvédelmi szakemberek felügyelik a telephelyeinket, ezt pedig fejlett, a mai kor igényeinek megfelelő biztonságtechnikai eszközökkel szereltük fel. Minden telephelyünk a nap 24 órájában videó kamerákkal megfigyelt. Az élőképeket a biztonsági központ munkatársai folyamatosan elemzik, esetleges rendkívüli esemény észlelésekor azonnal az esemény típusától függően teszik meg a továbbiakban szükséges intézkedéseket. A biztonsági központ továbbá rendelkezik GPS járműkövető rendszerrel, ami saját gépjárműveink ellenőrzésére és a megtermelt élőáruk szállításának nyomon követésére nyújt megnyugtató megoldást. Az elkövetkező negyedév során a személyforgalmi beléptető rendszerek biztonsági központba való integrálása valósul meg újabb fejlesztésként. A Vodafone és a Cubilog által biztosított M2M távfelügyeleti monitoring rendszer ennek a központnak a biztonságtechnikai elemeit egészíti ki. A rendszer segítségével a baromfi telephelyeket baromfiistállónként tudjuk megfigyelni. Ez egyrészt lerövidíti a reakcióidőnket, hiszen azonnal megkapjuk a jelzéseket a felmerülő problémáról, amit rögtön orvosolni tudunk. A távfelügyeleti rendszer továbbá anyagilag is jelentős megtakarítást nyújt, hiszen minimálisra csökkentjük a hibákból adódó károkat. Az adatok monitorozásával és kiértékelésével növeljük a minőségi körülményeket a baromfiistállókban, ami által a termékeink minősége is emelkedik. A Vodafone-Cubilog ajánlattal a legjobb ajánlatot választottuk, amely egyszerre ötvözi a legjobb ár érték arányt, a régi nagy múltú technikai óriás tapasztalatának és egy friss start-up innovációjának előnyeit."   – mondta Agócs Gábor, a Gallus–csoport biztonsági vezetője.

 

 

A monitoring rendszer jelenleg a Gallus 5 telephelyén közel 50 istállóban működik, további telephelyeken folyamatban van a telepítés és a későbbiek során minden telephelyen használatba lehet majd venni. A kritikus távfelügyeleti rendszerhez szükséges eszközöket és szoftvereket a Vodafone és partnere szállította, fejlesztette és üzemelteti egy négy éves, havidíjas szerződés keretében. 

 

Az innováció alapját egy sokoldalúan alkalmazható plug and play kialakítású készülék és az úgy nevezett IOTree felhő alapú felület együttese adja, amelyhez perifériákat csatlakoztatva lehetővé válik számos környezeti paraméter mérése, az épületek villamos ellátásának felügyelete, az elektromos berendezések vezérlése, szabályozása. A központi egység alkalmas internet csatlakozásra, így a távoli elérés lehetősége is biztosított. Ennek köszönhetően a világ bármely pontján értesülhetünk a megfigyelt környezet aktuális állapotáról. Az egyedi igényeknek megfelelően szerkeszthető webes felület alkalmas riasztási üzenetek azonnali küldésére, amennyiben a mért, vizsgált paraméterek bármelyike eléri, vagy meghaladja a felhasználó által beállított határértéket, időintervallumot.

 

További fejlesztési lehetőségek közé tartozik a siló telítettségmérés rendszerbe integrálása, valamint tojásszámlás automatizálása. A fejlesztés alatt álló kamera alapú tojásszámláló rendszer képes a tojások méret, szín alapú monitorozására és természetesen szükség esetén azonnali riasztás küldésére is. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01