Az emberek személyes áldozatokat hoznának a vásárlási kedvezményekért
Akár még személyes áldozatokat is hoznánk, ha elég nagy vásárlási kedvezménnyel kecsegtetnek – derült ki egy kutatásból. Alvást, sportot és az étkezést is kihagynánk, hogy jelentősen olcsóbban szerezhessünk meg egy-egy műszaki cikket. Családi eseményt, munkát, illetve baráti találkozót azonban már nem halasztanánk el. Emellett kiderült az is, hogy inkább az év második feléhez kötjük a műszaki cikkek vásárlását.
A Black Friday kedvezménynap alkalmából készített reprezentatív kutatást a Media Markt és az NRC Marketingkutató. A felmérésben azt vizsgálták, hogy miről mondanának le a vásárlók a komoly kedvezményekért, illetve, hogy mennyire tartják jó alkalomnak az eseményt műszaki cikkek vásárlására.
Bár a Black Friday típusú kedvezménynapok jelentősége egyre növekszik hazánkban is, a külföldön gyakori viselkedéstípusok (hisztéria, áruházak megrohamozása, szabadság kivétele) még nem figyelhetőek meg itthon. Ugyanakkor Magyarországon is lemondana a felnőtt korú internetezők fele valamilyen napi feladatáról, hogy a Fekete Pénteken vásárolhasson. A válaszadók közel harmada (29%) aludna kevesebbet, ötöde (22%) sportról, közel ötöde (18%) pedig étkezésről is lemondana. Azonban családi eseményt mindössze 7% halasztana el, munkából csak a válaszadók egytizede lógna, de szabadnapot is csak a válaszadók 14%-a venne ki a nagy kedvezményekért.
Ezekről a dolgokról mondanának le az emberek
Akik hallottak már a Black Friday-ről, azok legtöbbjét (61%) az zavarja a legjobban, ha az általuk megvásárolni kívánt terméket nem találják meg akciósan. Emellett majdnem ugyanennyi válaszadót zavarnak a hosszú sorok a kasszáknál, valamint a nagy tömeg is. Mindemellett szintén sokan érzik úgy, hogy egyes áruházakban csak az olcsóbb termékeket adják nagy kedvezménnyel.
Idegesítő tényezők
„A bosszúságok jó része megelőzhető” – vallja Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója. „Mi mindig a hivatalos, magyar beszállítóktól beszerzett készlettel indulunk a nagy kedvezménnyel kínált cikkeinkből, amelyek között nagyobb árú termékek is elérhetőek, de a tartalékok nálunk sem végtelenek. A nagyon jó árak, valamint a termékekre elérhető gyártói garancia következtében előfordulhat: délutánra már az utolsó darab is gazdára talált. Ezért azt tanácsoljuk, hogy jó előre nézzék ki a megvásárolni kívánt termékeket, s jöjjenek korán, hogy ne maradjanak le. Idén ráadásul Facebook oldalunkon megkérdeztük a vásárlókat, hogy melyik terméket vásárolnák meg nagy kedvezménnyel, és ezek közül többet (például kávéfőzőt, porszívót, fejhallgatót, hűtőt, mobiltelefont, mosogatógépeket) is beemeltünk az akciós körbe. Ezen kívül rengeteg terméket fogunk még akciós áron kínálni a Black Friday napján, ezért nálunk minden bizonnyal mindenki talál számára vonzó ajánlatot.” – tette hozzá Szánthó Balázs.
Inkább az év második feléhez, karácsonyhoz, illetve a Black Friday eseményhez kötik a legtöbben műszaki cikkek vásárlását. Arra a kérdésre ugyanis, hogy az egyes akciós időszakokhoz mennyire illik a műszaki cikkek vásárlása a válaszadók túlnyomó többsége az előbbi kettőt, illetve a ballagást és az iskolakezdést említette. A Valentin nap, az anyák napja, a nőnap és a húsvét igen alacsony százalékokat ért el.
Kapcsolódó cikkek
- Számos kedvezménnyel készül az eMAG az idei Black Fridayre
- Közeleg a Black Friday – 5 hasznos tipp a biztonságos online vásárláshoz
- Az Euronics a konzolok, a mobiltelefonok és a TV-k népszerűségét jósolja
- Az Extreme Digital idei fekete péntekének új slágere a szárítógép volt
- Több mint tízezer darab eladás az első órában az Extreme Digital fekete péntekjén
- Első alkalommal rendezik meg az eMAG Black Cat Day-t, a fekete állatok örökbefogadó napját
- A legtöbb vállalat örökre elbúcsúzna a papírhasználattól
- Készülékeinket vírusok fertőzik, de nem tudjuk hogyan
- Így bukják el üzleti lehetőségeiket a hazai beszállítók
- Egyre többen keresik a Black Friday akciókat Magyarországon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.