Saját fejlesztésű elektronikus jegyrendszer az SRS Informatika Kft-től
Új elektronikus jegyrendszert mutatott be az SRS Informatika Kft., amely révén a jegyértékesítési rendszere alkalmassá vált a jelenlegi papír alapú jegyértékesítés kiváltására. Ezzel az egyedi fejlesztéssel a BKV már üzemelő pénztárgép rendszere is alkalmassá tehető chip kártyával történő működésre, illetve más fizetési megoldásokkal történő összeköttetésre.
Közel 7 éve fejleszti és támogatja az SRS Informatika Kft. (SRS) a BKV Zrt. majd a BKK Zrt. által üzemeltetett Pénztárgép Jegyértékesítési Rendszert.
Az üzemeltetési tapasztalatok és az időközben felmerült közösségi közlekedési igények alapján a Társaság saját fejlesztésű, új modult készített az üzemelő Pénztárgép Jegyértékesítési Rendszerhez. Az új modul segítségével a jelenleg üzemelő rendszer fokozatosan átállítható - a jelenlegi értékesítési rendszerben található valamennyi menetjegy, bérlet - plasztikkártya alapúra.
A fejlesztés a jelenlegi rendszer bővítéseként alkalmas a kártya alapú menetjegyek, bérletek értékesítésére, a felhasználás ellenőrzésére, a kártyák és a jogosultságok ellenőrzésére, a kártyák több féle módon történő feltöltésére, a feltöltések könyvelésére, illetve az egységes integrációra.
A kártyákat az utasok feltölthetik a pénztárakban és további bővítést követően akár a jegy automatáknál, az azokra feltöltött egyenleg a központi szerveren tárolódik. A fejlesztés tesztelésre került közösségi közlekedési járműveken elhelyezhető validátorokkal (ellenőrző készülékek), budapesti viszonylatokon való közlekedést szimulálva. A validátorok folyamatos kapcsolatban állnak a központi szerverrel és a kártya érintéssel történő ellenőrzését követően információt adnak az utas számára annak érvényességéről és a felhasználható egyenlegéről.
Az SRS által megvalósított fejlesztés részét képező mobil ellenőri applikáció lehetővé teszi a gyors és hatékony ellenőrzést. Az applikáció Android, operációs rendszerrel futó mobilkészülékre letölthető, az installációt követően az alkalmazott NFC képes mobiltelefon alkalmassá válik a chip kártyák leolvasására, illetve a szerverrel történő azonnali kommunikációra, amely valós információt küld az ellenőrök számára az utazási jogosultság státuszáról.
Az elvégzett tesztek során a megoldás összekapcsolásra került a járműfedélzeti validátorokkal, amelyek segítségével valamennyi jegyvásárlás, utazás, ellenőrzés során használt funkció sikeresen vizsgázott.
Az SRS új modulja a magyar adó-és pénzügyi jogszabálynak megfelelően készült el, a tesztelés során NAV jogszabályoknak megfelelő bizonylatokat állít elő, illetve minden tranzakció a NAV pénztárgépes adóügyi teszt szerverein került rögzítésre.
A megoldás 2016. november hónapban bemutatásra került a BKV Zrt. és BKK Zrt. szakemberei részére is. A kifejlesztett rendszer képes a későbbiekben más kártya alapú rendszerek - pl. turistakártyák, rendezvény belépők - illesztésére, illetve más közlekedési szolgáltatások - közösségi közlekedés - használatának elszámolására is.
Kapcsolódó cikkek
- Zsebben hordozható EKG a szívritmuszavarok észlelésére
- A hackerek is készülnek az ünnepekre
- Újított az Uber
- Útjára indul a közösségi filmajánló applikáció
- A Samsung programmal ösztönzi a Tizen-alapú mobilalkalmazás-fejlesztést
- Új mobilalkalmazás segíti a cukorbetegeket
- A MagNet Banké a legjobb banki mobil applikáció 2016-ban
- Egy trójai vírus 318.000 Androidos felhasználót ért el a népszerű böngésző biztonsági résein keresztül
- A BlackBerry bejelentette DTEK60-at, az iparág vezető biztonsági szoftverével ellátott legújabb androidos eszközét
- Csak a Jófogás látott fényt ingatlanos applikációban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.