Magyar sikersztori: miénk a régió legnagyobb gamer rendezvénye
Kinőtte az országot a PlayIT Show: az öt hazai helyszín mellett jövőre a szerb fővárosban is megrendezik a régió legnagyobb gamer és IT rendezvényét. November utolsó szombatján több mint 25.000 fiatal látogatott ki a Hungexpóra, ezzel újra megdöntötték napi rekordjukat a szervezők.
Közép-Kelet-Európa legnagyobb videojátékos rendezvénysorozatává nőheti ki magát a PlayIT Show, amely a magyar tulajdonú Meex cégcsoport szakmai tapasztalatának és piaci ismeretének köszönhetően vált pár év alatt jelentős eseménnyé. Az első külföldi PlayIT-et Belgrádban rendezik meg 2017 júniusában, a szervezők szándéka szerint pedig hamarosan több is követi majd a szomszédos országokban.
„Két éven belül szeretnénk belépni a román és a szlovák piacra is, hogy a PlayIT legyen a régió meghatározó gamer eseménye. A videojátékok és az eSport világának bennfentes ismerete, a speciális szervezési tapasztalat, valamint a szponzorokhoz fűződő jó kapcsolatunk a kulcs a sikeres külföldi terjeszkedéshez” - mondta Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője.
Az 5 éves múltra visszatekintő rendezvénysorozat egy igazi magyar sikertörténet, hiszen amíg az első kiállítás közel 1500 látogatóval indult, addig a legutóbbi PlayIT Show 36.000 m2-en található látványosságaira már több mint 25.000 ember volt kíváncsi. 2016-ban a Meex szervezésében lebonyolított, gaming tematikus rendezvények több mint 110.000 látogatót vonzottak, amely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A PlayIT kiállításon legnagyobb számban (60%) a 12 és 25 év közötti korosztály vesz részt, de a 25 év feletti fiatalok és a szülők is nagy arányban képviseltetik magukat (25%). A szervezők szeretnék még inkább megszólítani a felnőtt gamereket, ezért 2017-ben útjára indítják a PlayIT Plus nevű rendezvénysorozatot. A rendezvény napján este újra kinyitják a helyszínt, de kizárólag a 18 éven felüliek számára - így a komolyabb tartalmak is helyet kaphatnak a programban, a márkák pedig célzottabban érhetik el a nagykorú közönséget.
2017-ben a szervezők nagyobb hangsúlyt helyeznek a világszinten egyre népszerűbb eSport programokra is. 2015-ben 750 millió dollár fordult meg az eSport versenyeken világszerte, és ez a szám az elemzők szerint 2018-ra megközelíti majd a 2 milliárdot. Az eSport a számítógépes csapatjátékok összefoglaló neve, egyben egy olyan szórakoztató üzletágé, amelynek rajongótábora évről-évre növekszik Magyarországon is.
„Célunk, hogy a legjobb magyar csapatok a nemzetközi eSport rendezvények szintjéhez méltó körülmények között mérhessék össze erejüket a rajongótáboruk előtt. Ehhez mi speciális hang- és fénytechnikával, óriás kivetítővel ellátott színpadot, valamint szponzoraink révén csúcsminőségű hardvereket biztosítunk” – tette hozzá Csanda Gergely.
Kapcsolódó cikkek
- További összeolvadások és cégfelvásárlások várhatók a globális tech piacon
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Többet költenek a cégek IT eszközökre?
- Több ezren tekintették meg Budapest legnagyobb robotversenyét!
- Véget ért a Lenovo Y Kupa
- Fujitsu Fórum 2016
- Versenyben az okosautókért
- Karnyújtásnyira a virtuális valóság az Alienware vadonatúj gamer laptopcsaládjával
- Itt a gamerek álma: az LG Magyarországon is bemutatta a világ első 144 Hz-es, 21:9 UltraWide monitorát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.