Íme a legfelelősebb magyar vállalatok!
Kiosztották a 2016-os CSR Hungary díjakat
Kilencedik alkalommal ítélték oda a hazai üzleti szektor társadalmi felelősségvállalásban éllovas szereplőinek a CSR Hungary Díjat, amelynek legfőbb célja, hogy a jó példákon keresztül egy új gondolkodásmódot és kultúrát honosítson meg Magyarországon.
A győztesek zöme a legjelentősebb hazai vállalatok közül került ki, de kreatív ötleteikkel közepes méretű cégek is kiérdemelték a legfontosabb hazai CSR-védjegyet.
„A CSR-ban az egész cég szíve-lelke benne van, hiszen nem csak a vállalatot szeretnék megmutatni, hanem valóban valami jót is tenni. Márpedig a jó ügyek mellé oda kell állnia mindenkinek” – mondta Szekeres Pál, a fogyatékos emberek társadalmi integrációjáért felelős miniszteri biztos, a CSR Hungary december 13-i díjátadóján Budapesten.
A CSR egyre inkább a magyar vállalati kultúra részévé válik, ezt mutatja az immár 9 éves CSR Hungary Díj története során leadott több, mint 140 pályázat is. És hogy mi is az a CSR?
Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója szerint a társadalmi felelősségvállalás nem profitellenes, de nem is azonos az adományozással vagy a szponzorációval, tükröznie kell a vállalat profilját és értékrendjét, a cég működésének egészét bele kell építeni.
Minderre jó példát mutattak az idei díjazottak is, amely cégek a legfontosabb hazai nagyvállalatok közül kerültek ki. Infokommunikációs oktatási és gyermekvédelmi programjaiért több díjat is kapott a Telenor, illetve a UPC, ahogy a Coca Cola Testébresztő programját, a SANOFI Út az egészséghez programját és a UPC internetet népszerűsítő programjait is védjeggyel értékelte a bizottság.
Ugyancsak az oktatási területen végzett tevékenységéért kapott díjat a WESSLING Hungary Kft. Laborkaland, a csoda odabent van című pályázata is, amelyből kiderült, mi mindent tehet egy független laboratórium a tudományos tájékoztatás, oktatás, szemléletformálás érdekében.
Munkahelyi pályázatért, megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásáért kapott díjat az OGYEI (Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet ), illetve a ROSSMANN Magyarország Kft., emellett díjazták a Budapest Airport Green Airport programját, az ETALON Zala Kft. Varázsházikó, illetve a Tesco-Global Áruházak Zrt. Élelmiszerpazarlás- lokális kihívásokkal című programjait.
A CSR Hungary Díjjal a szervezők egy új gondolkodásmódot kívánnak meghonosítani az üzleti szektorban Magyarországon, úgy vélik, a társadalomért végzett munka a konkrét haszna mellett pozitív visszajelzés az egész közösségnek, hiszen a munkahelyen az emberek értékrendet is tanulnak, ezt viszik tovább a családba, barátokhoz.
A CSR Hungary Díjról
A 2008-ban először meghirdetett Magyar Üzleti Felelősség Díja egy hazai, önálló kezdeményezés eredménye, amely évente értékeli Magyarország legkiemelkedőbb felelős és fenntartható kezdeményezéseit, projektjeit és menedzsmentrendszereit az üzleti szektorban. Összehangolva a helyi értékeket a nemzetközi szakmai igényekkel.
Az önkéntes védjegyhasználati rendszerben résztvevők a több szintes ellenőrzéssel, a CSR Hungary Díj védjegyeinek használatával pozícionálják magukat a piacon, az egyes iparágakban, a közbeszerzési folyamatokban, és az egyre tudatosabb fogyasztók és más érintettek felé is. Hozzájárulva a fenntartható és felelős üzleti kultúra terjesztéséhez Magyarországon.
A győzteseket egy 3 szintes értékelési folyamat után választották ki.
A díjat kiíró partnerek: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, az Első Magyar CSR Egyesület (EMVFE), a Joint Venture Szövetség, a Német-Magyar Ipari- és Kereskedelmi Kamara, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége.
A zsűri tagjai: Gulyás József, A KKVHÁZ Zrt. Közösségépítő Klaszter és Vállalakozás szervező Ház vezérigazgatója, Szekeres Pál miniszteri biztos, Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és pr igazgatója, Dr. Szent-Iványi Ágnes, a Joint Venture Szövetség Etikus Üzleti Magatartás Bizottság elnöke, Takács Júlia, a CSR Hungary Díj alapítója, az EMVFE (Első Magyar CSR Egyesület) elnöke.
További információk: http://www.csrhungarydij.eu/
Kapcsolódó cikkek
- CSR Hungary Díjat kapott a Telekom Okosdigitális program
- A Dell közzétette társadalmi felelősségvállalási stratégiáját
- Hét éve első az SAP
- Üzleti etikai díjat kapott a magyar SAP
- Megállapodás született a CSR Hungary Díj mellett
- Boldogabbá teszi a nőket a technológia
- A nagyhalászi gólyablog sétarepülést nyert
- Eltűnt gyermekeket keres a Magyar Telekom
- Munkahelyi esélyegyenlőség - vállalati felelősségvállalás
- Folytatódik "Az Ügy" a Magyar Telekommal
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.