Búcsú a szerverektől
Profi költöztetést az adatközpontokba is!
Egy költözés szinte mindig rémálom: rengeteg munka, idő, energia, pakolás, fejetlenség, és rendszerint éppen azt nem találjuk, amire szükség van.
Adatközpontok és informatikai szolgáltatások költöztetésekor pedig hatványozottan nehéz a helyzet, hiszen minden perc számít, és minden kiesett idő komoly veszteségeket okozhat a vállalatoknak. A NetIQ szakértői szerint ennek elkerülésére csak a profi segítség lehet a megfelelő megoldás.
A vállalatok működésük során számtalan új üzleti kihívással és ezekből adódó átalakításokkal szembesülnek, amelyeket villámgyorsan kezelniük kell, mivel nem engedhetnek meg kieséseket. Az egyik ilyen, amikor egy cégnek át kell költöztetnie az informatikai szolgáltatásait egyik platformról a másikra. A székhely vagy telephely költözésekor, vállalatok összeolvadásakor vagy éppen a felhőbe, esetleg külső adatközpontba történő migráció során egyaránt fejtörést okozhat a vállalati döntéshozók és az informatikai szakemberek számára, hogyan oldhatják meg a zökkenőmentes átállást. Ilyenkor jön jól egy olyan fejlett migrációs eszköz, mint például a PlateSpin Transformation Manager, amelynek segítségével minimális állásidő mellett helyezhetők át az IT-szolgáltatások bárhonnan bárhová, legyen szó akár fizikai, virtuális vagy felhőkörnyezetről.
Táblázat helyett céleszköz
A legtöbb szervezetnél táblázatokban tartják nyilván a költöztetéshez kapcsolódó feladatokat, ez azonban egyáltalán nem hatékony. A táblázat ugyanis nem veszi figyelembe a különféle felhasználói szerepeket, nem kezeli külön a munkafolyamatokat, és nem képes értesítések küldésére sem. Ha sokan dolgoznak egy adott projekten, azt is nehézkes lehet nyomon követni, hogy melyik a táblázat legfrissebb változata. Egy kifejezetten erre a célra tervezett eszköz megoldást kínál erre a problémára, miközben a táblázatok előnyeit is magában foglalja, azaz részletes keresési opciókat biztosít, és egyszerre akár több ember is szerkesztheti az elemeket.
Tervezés és nyomon követés
Tévhit, hogy csak a nagy, több tízezer szolgáltatást felölelő migrációs projektek lehetnek túlságosan bonyolultak. Megfelelő eszköz hiányában már akár néhány száz szolgáltatás költöztetésekor is követhetetlenné válhatnak a feladatok az olyan különféle nehezítő tényezők miatt, mint például az egyes szerverek közötti kapcsolatok és összefüggések, a változó csapatok vagy éppen a folyton új igényekkel előrukkoló üzleti felhasználók.
A PlateSpin Transformation Manager erre a problémára is megoldást kínál, lehetővé téve a vállalatoknak, hogy a projekteket egyszerűbben kezelhető, kisebb részfeladatokra bontsák, és azokat hozzárendeljék az egyes felelősökhöz. A szervezetek így a teljes projektet átláthatják, és figyelemmel kísérhetik a folyamatokat is, különös tekintettel az elmulasztott határidőkre. Ezáltal időben és hatékonyan orvosolhatják az időközben felmerülő nehézségeket is, ami abban is segít, hogy a különféle határidők mellett a költségeket is pontosan meg tudják tervezni és nyomon követni. A megoldás IT-szolgáltatók számára további lehetőségeket kínál ahhoz, hogy több bérlő projektjeit is átláthatóan és hatékonyan kezeljék.
Egységben az erő
A Transformation Manager integrálható a PlateSpin Migrate megoldással, amely az egyik vezető eszköz szolgáltatások migrálásához. A Migrate beállításai elmenthetők a Transformation Managerben, ez pedig csökkenti az emberi hibák kockázatát, és gyorsabbá teszi a konkrét áttelepítések kivitelezését. A vállalatok így a lehető legnagyobb hatékonysággal, a legrövidebb idő alatt vihetik véghez költöztetési projektjeiket.
Kapcsolódó cikkek
- Az MVM NET a régió legkorszerűbb és legbiztonságosabb adatközpontjának építését kezdte meg Gödön
- NetIQ tippek
- T-Systems Symposium: A Coca-Cola HBC nyerte el az Év Projektje díjat
- Nehézkes azonosítási rendszer, veszélyben a céges adatok – figyelmeztet a NetIQ
- A Fujitsu válasza a kibertámadásokra: a megelőzés
- A Fujitsu új SURIENT megoldása kiberbiztonságot kínál felsőfokon
- Proaktív védelemmel a túlélésért
- A só megy tovább: SUSE – SaltStack együttműködés a még jobb automatizációért
- A Fujitsu szupergyorssá teszi a szoftveresen definiált adatközpontok kiépítését
- Ó, io, CIO, innováció!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.