Leáldozott a mobilappok kora?
Sci-finek hangzik, ám ez már valóság: egyre több szolgáltatás chatboton érhető el appok helyett. Hamarosan naponta fogunk robotokkal beszélgetni a neten – már itthon is.
Sőt, nem is csak beszélgetni, de napi ügyeinket, bevásárlásainkat vagy akár a jegyfoglalásainkat is egyszerű üzenetekkel, pillanatok alatt intézzük majd el intelligens algoritmusokon keresztül.
Míg pár évvel ezelőtt sokan mobilappok fejlesztésében látták a jövőt, most a platform-független üzenetküldés van nyerőben: újabb és újabb appok letöltése helyett elég csak ráírni pl. Facebook Messengeren a szolgáltatókra, boltokra vagy a kedvenc márkánkra a vásárláshoz. Nem meglepő, hogy új funkciót kap az üzenetküldés: a különböző csetprogramok térhódítása töretlen ugyanis, ma már nem csak az egyéb appok használatát előzik meg, hanem magát a közösségi média appokét is.
Épp ezért vonzó sokaknak a lehetőség, hogy új app letöltése és regisztrálás helyett egyszerűen csak üzenetben intézzék azt, amihez eddig külön-külön appok kellettek. Hazánkban elsők között a főként fiatalok körében népszerű Ma este Színház! last minute színházjegy portál készített csetbotot: elég okostelefonról ráköszönni a Ma este Színház! oldalára Messengeren, és percek alatt egyszerűen „beszélgetve” már meg is vehetjük az esti félárú színházjegyet. A botot a m.me/maesteszinhaz linken, vagy a Messengerben a Ma este Színház! Facebook-oldalának kiválasztásával használhatjuk.
Egyes szakértők szerint a csetprogramok lesznek az új böngészők, a csetbotok pedig az új weboldalak. Hogy így lesz-e, az kérdés, ám biztos, hogy a botok gyorsan fejlődnek, és lehetővé teszik, hogy a cégek a drága és időigényes appfejlesztés helyett gyorsan és könnyen elérjék a vásárlóikat, így mindenképp érdemes odafigyelni rájuk.
Kapcsolódó cikkek
- Csak az elmúlt 15 évben nagyságrendileg 200 millió ünnepi sms-t küldtek a Telekom ügyfelei
- Feltöltős SIM-kártyát kínál a Lufthansa Mobile
- Jóváírás Telekom ügyfeleknek
- Elérte a százezer lekérdezést az NMHH számhordozottsági tudakozója
- Virtuális valóság, chatbotok és mesterséges intelligencia
- Nem számít a távolság, ha van, ami összeköt
- Játékokkal és új funkciókkal bővült a Telenor chatbotja
- A magyar fiatalok az üzenetküldő alkalmazásokat favorizálják a Telenor nemzetközi felmérése szerint
- A Balatonnal a nyári hónapokban az átlagos havi mobil adatforgalom ötszörösét, hatszorosát várja a Telekom
- A repülőjegy messengeren érkezik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.