1,1 milliárd forintért adtak el elővételes sztrádabérleteket decemberben
Minden előzetes várakozást meghaladó sikert hozott az új kényelmi szolgáltatás: 2016. december 8-tól az év végéig több mint 76 ezer darab 2017. évi országos és megyei autópálya-matricát vásároltak meg az autósok.
Az úthasználati jogosultságok ára ötödik éve változatlan, az éves matricákat tavaly decemberben először lehetett már az érvényességi idő kezdete előtt megváltani. A kereslet az utolsó egy-másfél hétben pörgött fel igazán, az elővásárlási lehetőség első két hetének mintegy 20 ezer darabjához képest az ünnepi időszakban közel háromszor több sztrádabérlet kelt el. Az elektronikus (mobiltelefonos vagy online) csatornák aránya kétszeresen haladta meg a rendes üzletmenetben megszokottat.
Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „A szaktárca a rendkívül népszerűnek bizonyult elővásárlást 2017-ben akár a teljes december hónapra kiterjesztve elérhetővé teszi az autósok számára. A minisztérium a zökkenőmentes bevezetést segítő Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és Nemzeti Mobilfizetési Zrt. bevonásával a jövőben is vizsgálja a szolgáltatások igénybe vételét megkönnyítő további informatikai fejlesztések lehetőségeit.”
Kapcsolódó cikkek
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert
- Már most érdemes előre megvenni az éves autópálya-matricákat
- Közel 20 ezer éves sztrádamatrica kelt már el elővételben
- Éves autópálya-matricák már elővételben is
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben, valamint az Úthasználati Jogosultság Értékesítő Rendszerben
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Egyre többen használják a Nemzeti mobilfizetési rendszert
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.