LTE450-es rendszerre állt át a kecskeméti intelligens parkolás
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. az MVM NET Zrt. által fejlesztett LTE 450 MHz frekvencián működő hálózatára állította át a 2016. áprilisában átadott Kecskemét belvárosi innovatív, intelligens parkolás-irányítási rendszert.
Több hónapos tesztelést követően a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által - 2016. évben a Nemzeti Smart City Technológiai Platform pilot projektjeként - kiépített Kecskemét, Kálvin téri 57 darab közterületi parkolóhely intelligens parkolás-irányítási rendszerének adatkommunikációs eszközeit - az MVM NET Zrt. által fejlesztett és üzemeltetett LTE 450 MHz frekvencián működő hálózatára állította át.
Az intelligens városi megoldások keretében került telepítésre az 57 darab szenzoros parkolóhely érzékelő. Az adatkezelő rendszer és a parkoló bejáratánál, illetve annak közelében kihelyezett két LED-es kijelző közötti gyors, magas rendelkezésre állású, biztonságos adatkommunikáció valósult meg az LTE 450 MHz hálózatra történő átállással.
A hálózat váltáshoz szükséges, beépített adatátviteli végberendezések is egy magyarországi vállalat innovációjának az eredménye, a kommunikációt biztosító eszközöket (router) az Intelliport Solutions, a Delta Csoport tagja fejlesztette és szállította.
„A Nemzeti Smart City Technológiai Platform első pilot projektjét Társaságunk tavaly Kecskeméten valósította meg, amelyet várhatóan idén több újabb intelligens megoldás kiépítése fog követni. A mostani átállás jelentősége azért fontos a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. számára, mert egy olyan adatátviteli csatorna használata valósul meg, amely garantálja Társaságunk számára a szolgáltatás folyamatos, magas minőségű fenntartását, illetve biztosítja a zárt rendszerben történő biztonságos információ továbbítást” - nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.
„A telekommunikációs szektorban az M2M, a gépek közötti kommunikáció számos eddig kiaknázatlan lehetőséget rejt magában. Örömmel látjuk, hogy az MVM NET LTE450 mobil adatátviteli hálózata a kormányzati célú felhasználás mellett immár az üzleti célú felhasználás területén is bizonyítja egyedülálló minőségét és képességeit. Kiemelt biztonságú hálózatunk 95 százalékos országos lefedettségével és kiemelkedően magas rendelkezésre állásával mind városi környezetben, mind a publikus mobilszolgáltatásokkal ellátatlan területeken is kiválóan alkalmas olyan üzleti alkalmazások kiszolgálására, melyek állandó, stabil sávszélességet és alacsony válaszidőket követelnek meg” - mondta el Krénusz Kornél az MVM NET Zrt. vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert
- 1,1 milliárd forintért adtak el elővételes sztrádabérleteket decemberben
- Már most érdemes előre megvenni az éves autópálya-matricákat
- Közel 20 ezer éves sztrádamatrica kelt már el elővételben
- Éves autópálya-matricák már elővételben is
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Elsőként az MVM NET kapott számtartományt a gépek közti kommunikáció biztosításához
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Smart city konferencia - a digitális jövő városában
- Az MVM NET értékesítheti hazánkban elsőként a legnagyobb európai internetforgalom-cserélő szolgáltatásait
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.