Megvannak a legígéretesebb magyar Fintech megoldások
Magyarország 25 legígéretesebb FinTech startup megoldását térképezte fel és publikálta a T-Systems Magyarország, a FinTech Group és a Cisco Magyarország együttműködésével. Az online is elérhető HUNFINTECH25 összeállítás betekintés nyújt a bankok digitális jövőjét meghatározó trendekbe, adatokba, és helyzetképet ad a magyar és nemzetközi FinTech világról.
A FinTech cégek jellemzően olyan startupok, amelyek a legújabb technológiákat vagy azokra alapozott újszerű digitális megközelítéseket alkalmaznak a pénzügyi szolgáltatások piacán. A HUNFINTECH25 kiadvány szerkesztői a hazai FinTech ökoszisztémát vizsgálva, előzetes szűrés után több mint 70 szereplőből választották ki a 34 legjobbnak vélt magyar FinTech startup-ot, melyeket aztán kilenc fős független szakmai zsűri pontozott, így szűkült le a lista a 25 legígéretesebb megoldásra. Az értékelés során azt vizsgálták, mennyire innovatív a projekt, az adott megoldásnak van-e vagy lesz-e a következő két- három évben létjogosultsága. A teljesség igénye nélkül az összeállításban szerepel vagyonkezelési megoldás, pénzátutalás, költségkövető és ár összehasonlító alkalmazás. A kiadvány elsősorban a banki, pénzügyi vezetőknek, döntéshozóknak nyújt segítséget abban, hogy valódi, jól használható megoldásokkal, a mögöttük álló startupokkal ismerkedjenek meg, akár együttműködésen is gondolkodjanak.
„A T-Systems Magyarország a digitális transzformációhoz nemcsak a szükséges IT és alkalmazási feltételekkel, hanem a FinTech cégekkel közösen kialakítható új infrastrukturális és üzleti ökoszisztéma kiépítésével is hozzájárul.” - fogalmazott Németh Mihály, a T-Systems Magyarország vezérigazgató-helyettese. „Rendszerintegrátorként segíthetjük a bankok és a FinTech cégek egymásra találását, az eltérő technológiai, üzleti és szabályozási kompetenciák új esszenciában történő kiforrását. Ezt a célt szolgálja a most megjelent kiadvány is.”
„A digitális örvény hatásairól szóló tanulmány szerint a következő évek során a hagyományos piaci szereplők mintegy 40 százaléka veszíthet jelentősen pozíciójából, vagy szorulhat ki teljesen a piacról. A pénzügyi szektor az öt leginkább érintett ágazat egyike. A pénzintézeti ügyfelek ma már az átláthatóság és megbízhatóság mellett a különböző eszközökön használható innovatív, felhasználóbarát és biztonságos banki alkalmazások elérhetőségét és folyamatos fejlesztését is elvárják. A Cisco mindehhez olyan digitális platformot kínál, amely nemcsak hálózati és biztonsági megoldásokat tartalmaz, de képes kiszolgálni a digitális üzleti modelleket is.” – tette hozzá Hajdú Péter, a Cisco közép-kelet európai regionális igazgatója.
A kiadványban olvasni lehet többek között a Good megoldásról, amely alternatív finanszírozási lehetőséget teremt egyéni vagy közösségi programok, projektek támogatására, a Seon-ról, ami a hitelkockázat-elemzést gyorsabban végzi, mint a jelenlegi megoldások, vagy a Transgate-ről, ami egy webes „piactéren” gyűjti össze webáruház-típusonként a bankkártyás fizetési megoldásokat, hogy a webáruház tulajdonosok egyszerűen és gyorsan megtalálhassák azokat. A 25 legjobb FinTech megoldás gyűjteménye elérhető online, a T-Systems Magyarország weboldalán is.
Kapcsolódó cikkek
- GKI: a magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat
- Több mint 12 ezer gyerekhez jutott el 2016-ban a Legyél Te is Informatikus! program
- Mobiltelefonon értesít a sarki bolt, ha akció van
- Nem vastagabb páncélszekrényekre, hanem nehezen feltörhető szoftverre van szükség
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- T-Systems Symposium: A Coca-Cola HBC nyerte el az Év Projektje díjat
- A Magyar Telekom megállapodott az érdekképviseletekkel
- 1000 Mbps: eljött a gondtalan netezés korszaka
- Mobilra költözik a céges informatika
- 29 helyszín szépült meg országszerte a telekom és t-systems munkatársainak önkéntes munkájával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.