Egy magyar adatmáguslány inforgrafikájával kampányol az UNICEF
51 millió gyermek él elszakítva szülőhazájától
Az ENSZ gyermekvédelmi segédszervezete legújabb kampányában az adatvizualizáció eszköztárát felhasználva igyekszik felhívni a figyelmet arra a világméretű problémára, hogy a háborús konfliktusok miatt egyre több kiskorúnak kell elhagynia hazáját. A kezdeményezéshez a budapesti székhelyű Starschema Kft. adatvizualizációs szakértője is csatlakozott: Kovács Ivett látványos infografikája az egyike azoknak a munkáknak, amelyen az UNICEF e témával kapcsolatos kommunikációja alapul.
Az adatvizualizáció erejére építi legújabb kampányát az ENSZ Gyermekalapja, az UNICEF. A szervezet látványos infografikák segítségével próbálja felhívni a figyelmet arra a döbbenetes tényre, hogy jelenleg mintegy 51 millió olyan gyermeket tartanak számon világszerte, akik fegyveres konfliktusok miatt kényszerültek otthonuk elhagyására.
Az UNICEF ez év elején egy felhívásban olyan tapasztalt adatvizualizációs szakemberek segítségét kérte, akik vállalják, hogy a globális menekülthelyzettel kapcsolatos legfrissebb statisztikai adatokat közérthető formába öntik. A www.vizforsocialgood.com felületen indított kezdeményezésre 20 önkéntes adta be munkáját, akik közül a szervezet munkatársai többek között a magyar Kovács Ivett infografikáját választották ki arra a célra, hogy üzenetüket a közösségi médiafelületeken és egyéb kommunikációs csatornákon a szélesebb nyilvánosság felé közvetítsék.
A feldolgozandó adatokat – az ENSZ kapcsolódó statisztikáira támaszkodva – az UNICEF bocsátotta az adatvizualizációs szakemberek rendelkezésére, akik ezekből szabadon dolgozhattak. A kiválasztott önkéntesekkel, köztük Kovács Ivettel márciustól tovább folytatódik az együttműködés. Munkáikat a szervezet különböző kiadványaiban, így egyebek mellett a nemzetközi sajtó által mindig nagy figyelemmel kísért éves jelentésben is felhasználják.
Kovács Ivett az üzleti intelligencia és big data technológiákkal foglalkozó Starschema Kft. adatvizualizációs szakértőjeként dolgozik. A Tableau adatvizualizációs eszközzel készített munkái ezen a helyen tekinthetők meg, a témával kapcsolatos blogbejegyzését pedig a dataviz.love blogon itt lehet elolvasni.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra is a leggyorsabban növekedő magyar big data vállalkozás
- Amerikában terjeszkedik a Starschema Kft.
- Újabb Fortune 500-as skalpokat gyűjtött be a budapesti IT-tanácsadó cég
- A Telenor segítségével virtuális valóságba invitál az UNICEF
- Az IT szektorban is nagy kihívás a munkaerő toborzás
- Mi történik az interneten egy perc alatt?
- Magyar Big Data cég Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásai között
- Az eNET idei kutatási adatai
- Várhatóan több mint 80 százalékkal növeli bevételét idén egy magyar IT-vállalat
- Milliárdos árbevételt ér el a magyar Big Data cég
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.