Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására
Az ABB három megrendelést is nyert, amelyek keretében korszerű villámtöltő rendszereket szállít európai és észak-amerikai vevőinek. A szerződések mindegyike OppCharge interfész alapú töltőállomásokra vonatkozik. Az OppCharge töltőállomások konfigurációjuknak köszönhetően üzemképesek a Volvo Buses által gyártott teljesen elektromos maghajtású és a hibrid elektromos járművek minden típusával.
A legnagyobb volumenű megrendelés a Volvo Buses-tól érkezett, ennek keretében az ABB további 12 db busztöltő rendszert szállít, amelyeket a belgiumi Charleroi városa fog üzembe állítani. A korábban telepített három ABB-rendszerrel együtt az új berendezések az így létrejövő, Európában a legnagyobb, elektromos buszokra és e-busz töltőállomásokra épülő önálló közlekedési hálózat energiaellátását biztosítják majd. A 2018-ban befejeződő telepítésüket követően a villámtöltők azt a 101 db Volvo gyártmányú hibrid elektromos buszt töltik majd, amelyek Vallónia tömegközlekedésében vesznek részt.
Rendelés érkezett buszok villámtöltőinek szállítására a svédországi Värnamo önkormányzatától is, amelyet a város közüzemi szolgáltató cége, a Värnamo Elnät küldött az ABB-nek. Ez volt az ABB első olyan svédországi megrendelése, amely alapján kereskedelmi buszvonalhoz szállíthat e-busz töltőrendszert.
A Volvo Buses észak-amerikai divíziója, a Nova Bus a napokban jelentette be, hogy együttműködésre lép az ABB-vel, melynek keretében az ABB leszállíthatja az első elektromos busz töltőjét Észak-Amerikába. A tervek szerint a Montrealban telepítendő töltő demonstrációs célokat szolgál majd. Az ABB töltőrendszerével az elektromos járművek térnyerését kívánják elősegíteni a térség tömegközlekedésében.
Végezetül említést érdemel, hogy Luxembourg város központi buszpályaudvarán üzembe helyeztek két villámtöltőt, amelyek 5 db Volvo hibrid elektromos buszt fognak kiszolgálni.
Az élvonalbeli technológiájú gyorstöltő állomások normál méretű hibrid elektromos és teljes mértékben elektromos buszok töltésére alkalmasak. A buszok mindkét típusánál a végállomáson végrehajtandó töltési művelet csupán 3-6 percet vesz igénybe. A végállomáson várakozó buszok töltése az ott kialakított töltőpontokról történik.
Az ABB a technológiáját az OppCharge nyílt szabványú interfészre építi. Az OppCharge a kompatibilitási problémák kiküszöbölése révén lehető teszi, hogy a töltőállomásokkal különféle gyártók e-buszait is tölteni lehessen.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB és a Microsoft együttműködésének újabb sikerét jelzi Asset Health Center 3.0 eszközmenedzsment megoldás
- Az ABB szállítja a komplett automatizálási és villamos rendszert a Tisza-TK-nak
- ABB technológia támogatja a svájci sívilágbajnokságot
- Növekedést ért el az ABB a negyedik negyedévben
- ABB technológia tartotta levegőben a versenyzőket a Wind Games 2017 beltéri szabadesés (skydive) világversenyen
- Az ABB 640 millió dollár értékű megbízást nyert villamos távvezeték építésére Indiában
- Kiválasztották az ABB egyetemi ösztöndíj pályázatainak győzteseit
- ABB technológiával működik Svájc első, gyermekek és mozgássérültek számára is biztonságosan használható sífelvonója
- Az ABB villámtöltői töltik majd az elektromos járműveket az E.ON magyarországi töltőállomásain
- Az ABB rugalmas, automatikusan települő mikrogrid megoldása nagy lökést adhat a megújuló energiaforrások használatának
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.