A Dell óceáni hulladékba csomagolja prémium modelljét
Egy innovatív, kereskedelmi szempontú kísérleti program eredményeként a Dell bejelentette, hogy a technológiai iparágban elsőként készített óceáni műanyaghulladékból csomagolást.
A vízi utakon és vízpartokról összegyűjtött és újrahasznosított hulladékot a vállalat a díjnyertes Dell XPS 13 2-in-1 laptop csomagolásához használja 2017. április 30-tól. A koncepció alapja a Dell átfogó stratégiája, amely egy fenntartható beszállítói lánc kiépítésére irányul. A tervek szerint a programnak köszönhetően 2017-ben körülbelül 7250 kilogrammal kevesebb műanyag kerülhet az óceánokba.
A Dell partnerei összegyűjtik a hulladékot, mielőtt az az óceánba jut. A műanyagot ezután feldolgozzák, illetve finomítják, majd az óceáni és más eredetű (például palackok és élelmiszertartó dobozok) újrahasznosított HDPE műanyagot 25%–75% arányban keverik. Az újrahasznosított végtermékből végül új csomagolásokat készítenek.
A termékek csomagolására tájékoztatás is kerül, amivel a vállalat az óceáni ökoszisztéma megőrzésének fontosságára és az ezt elősegítő megoldásokra szeretné felhívni a figyelmet. A Dell mindegyik szállítmányát ellátja a HDPE anyagot jelölő 2-es újrahasznosítási szimbólummal, ami annak biztosítéka, hogy a csomagolás nem kerülhet vissza az óceánba. A Dell csomagolásért felelős csapata az anyagbeszerzést és a termékek csomagolását úgy tervezi meg, hogy a végeredmény tömegének több mint 93 százaléka újrahasznosítható legyen, ezáltal a körkörös gazdaság részévé válhasson.
A Dell már 2008 óta használ újrahasznosítható műanyagot asztali számítógépei gyártásához, amely 2017 januárjára elérte a vállalat 2020-ra kitűzött célját, a 22 600 kilogrammot. A Dell egyre inkább azokra a megoldásokra összpontosít, amelyek során a másoktól származó hulladék az új termékek és azok csomagolásának nyersanyagaként szolgál. A Dell az első – és mindmáig egyetlen vállalat – amely elektronikai hulladékból származó műanyagot és újrahasznosított szénszálat is használ a számítógépei és monitorai gyártásához.
Egy közelmúltban végzett kutatás szerint csak 2010-ben 4,8 és 12,7 tonna közötti mennyiségű helytelenül kezelt műanyaghulladék került az óceánokba. A Dell egy tanulmányt is közzétett, amelyben a beszerzési stratégiák mellett egy olyan, iparágak közötti munkacsoport felállításának tervét vázolja, ami globális szinten képes kezelni az óceánokba jutó műanyaghulladék kérdését.
Kapcsolódó cikkek
- Dell újdonság tavaszra
- Az új XPS 13 a hideget is bírja
- Digitális transzformáció: akadályból lehetőség! Mit tehet egy nagyvállalat?
- Gamerek kérték: új Dell modellek PC-játékhoz
- Mindent a szemnek és a fülnek!
- Dienes-Oehm Tivadar a Dell EMC Magyarország vezérigazgatója
- Új Dell Inspiron 15 és 17 5000 laptopok – Ahogy tetszik!
- Nagy teljesítményű, négymagos Wyse 5060 vékony kliens a nagyobb igényű felhasználóknak
- Karácsonyi pillanatok - együtt az igazi!
- Új üzleti értéket és lehetőségeket nyújt a Dell EMC viszonteladói partner programja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.