Attitűdváltást követelnek a legújabb megatrendek
A bevonó stratégia lesz a sikeres vezetés titka
Az elmúlt néhány évben a hazai projektmenedzsment kultúra presztízse ugrásszerűen megnőtt, a nemzetközi tendenciákkal azonban még mindig nehéz lépést tartani.
A tapasztalatcsere elengedhetetlen és megfelelő szakanyag híján, a gyakorló szakemberek konferenciákon osztják meg egymással tudásukat. Jelenleg az agilis leadership bevezetése az egyik legaktuálisabb kérdéskör.
‒ A vállalatok, intézmények stratégiai céljainak megvalósításában, mivel azok szervezeti egységeken átnyúló, komplex feladatok, nélkülözhetetlen a projektmenedzsment kiemelt, stratégiai szintű kezelése – vallja Prónay Gábor, a Projektmenedzsment Fórum szervezőbizottsági elnöke. A szakember szerint fontos, hogy a hazai gyakorlat lépést tartson a nemzetközi trendekkel.
A Leadership 2030 sokszor idézett vezetési előrejelzés hat olyan megatrend eljövetelét jósolja, amely alapjaiban változtatja meg a projektmenedzsment gyakorlatot. Ide tartozik többek között a digitális éra térhódítása, ezen belül is az adatbiztonság és a folyamatos változás menedzselése, vagyis az agilis leadership.
‒ A szakemberek hazánkban is egyre nyitottabbak a nemzetközi változások követésére, de ha tartani akarjuk a lépést a gazdaságilag fejlettebb országokkal, akkor alakítanunk kell a projektmenedzsment rendszerén, de főként be kell vezetnünk a Management 3.0-t. Ez azt jelenti, hogy a szervezeteknek teljes átalakuláson kell keresztül menniük, a vezetőknek pedig bevonó startégiát kell alkalmazniuk. Vagyis a csapaton belül mindenkinek ismernie kell a pontos célt, delegálni kell feladatokat és sok esetben a döntéshozatal jogát is. Csak így követhetjük a gyorsan változó, sokszor hektikus körülményeket – mondta el Szalay Imre, a PMI Hungary elnöke. Hozzátette, ez jelenleg azért nem valósítható meg, mert a legtöbb projekt olyan szigorú költségvetéssel és határidőkkel dolgozik, hogy nincs lehetőség a menet közbeni gyors változtatásra.
A projektmenedzsment szakma Magyarországon nem telített. Mindig szükség van jól képzett, naprakész tudással rendelkező szakemberekre, sőt a cél az, hogy minél többen válasszák ezt hivatásuknak, és ne csak egy ugródeszkaként tekintsenek rá. Tapasztalatmegosztás és kapcsolatépítés szempontjából pedig elengedhetetlenek a különböző szakmai rendezvények, konferenciák.
– A projektmenedzsment egyes ágazataiban dolgozók ezeken az alkalmakon kötetlenül osztják meg egymással a tapasztalataikat, terveiket, külföldön látott példákat és a jövővel kapcsolatos meglátásaikat. Ezek az információk pedig sok esetben a mindennapi munkába is besegítenek – mondta el Nagy Péter, a Projektmenedzsment Fórumot szervező Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület operatív igazgatója.
A projektmenedzsment szakma a fiatalok körében is egyre népszerűbb, a tényleges karrierindításhoz azonban a felsőoktatásban elsajátított tudást gyakorlati tapasztalattal és elismert minősítésekkel kell kiegészíteni.
Kapcsolódó cikkek
- High-tech jövő a jelenben
- Részlegesek a hazai vállalatok ismeretei az agilis projektmenedzsmentről
- November 6-a a projektmenedzsment világnapja
- Az infokommunikáció kiemelt szerephez jut a következő négy évben
- 5 dolog, amire az email-nél van jobb eszköz is
- Milyenek vagyunk munkánk során mi, magyarok?
- A Fuji Xerox elindította SkyDesk Projects alkalmazását
- The Scheduler
- Hét tanács az elégedett és hatékony csapatokért
- Átadták az Év Projektmenedzsere díjat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.