Attitűdváltást követelnek a legújabb megatrendek
A bevonó stratégia lesz a sikeres vezetés titka
Az elmúlt néhány évben a hazai projektmenedzsment kultúra presztízse ugrásszerűen megnőtt, a nemzetközi tendenciákkal azonban még mindig nehéz lépést tartani.
A tapasztalatcsere elengedhetetlen és megfelelő szakanyag híján, a gyakorló szakemberek konferenciákon osztják meg egymással tudásukat. Jelenleg az agilis leadership bevezetése az egyik legaktuálisabb kérdéskör.
‒ A vállalatok, intézmények stratégiai céljainak megvalósításában, mivel azok szervezeti egységeken átnyúló, komplex feladatok, nélkülözhetetlen a projektmenedzsment kiemelt, stratégiai szintű kezelése – vallja Prónay Gábor, a Projektmenedzsment Fórum szervezőbizottsági elnöke. A szakember szerint fontos, hogy a hazai gyakorlat lépést tartson a nemzetközi trendekkel.
A Leadership 2030 sokszor idézett vezetési előrejelzés hat olyan megatrend eljövetelét jósolja, amely alapjaiban változtatja meg a projektmenedzsment gyakorlatot. Ide tartozik többek között a digitális éra térhódítása, ezen belül is az adatbiztonság és a folyamatos változás menedzselése, vagyis az agilis leadership.
‒ A szakemberek hazánkban is egyre nyitottabbak a nemzetközi változások követésére, de ha tartani akarjuk a lépést a gazdaságilag fejlettebb országokkal, akkor alakítanunk kell a projektmenedzsment rendszerén, de főként be kell vezetnünk a Management 3.0-t. Ez azt jelenti, hogy a szervezeteknek teljes átalakuláson kell keresztül menniük, a vezetőknek pedig bevonó startégiát kell alkalmazniuk. Vagyis a csapaton belül mindenkinek ismernie kell a pontos célt, delegálni kell feladatokat és sok esetben a döntéshozatal jogát is. Csak így követhetjük a gyorsan változó, sokszor hektikus körülményeket – mondta el Szalay Imre, a PMI Hungary elnöke. Hozzátette, ez jelenleg azért nem valósítható meg, mert a legtöbb projekt olyan szigorú költségvetéssel és határidőkkel dolgozik, hogy nincs lehetőség a menet közbeni gyors változtatásra.
A projektmenedzsment szakma Magyarországon nem telített. Mindig szükség van jól képzett, naprakész tudással rendelkező szakemberekre, sőt a cél az, hogy minél többen válasszák ezt hivatásuknak, és ne csak egy ugródeszkaként tekintsenek rá. Tapasztalatmegosztás és kapcsolatépítés szempontjából pedig elengedhetetlenek a különböző szakmai rendezvények, konferenciák.
– A projektmenedzsment egyes ágazataiban dolgozók ezeken az alkalmakon kötetlenül osztják meg egymással a tapasztalataikat, terveiket, külföldön látott példákat és a jövővel kapcsolatos meglátásaikat. Ezek az információk pedig sok esetben a mindennapi munkába is besegítenek – mondta el Nagy Péter, a Projektmenedzsment Fórumot szervező Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület operatív igazgatója.
A projektmenedzsment szakma a fiatalok körében is egyre népszerűbb, a tényleges karrierindításhoz azonban a felsőoktatásban elsajátított tudást gyakorlati tapasztalattal és elismert minősítésekkel kell kiegészíteni.
Kapcsolódó cikkek
- High-tech jövő a jelenben
- Részlegesek a hazai vállalatok ismeretei az agilis projektmenedzsmentről
- November 6-a a projektmenedzsment világnapja
- Az infokommunikáció kiemelt szerephez jut a következő négy évben
- 5 dolog, amire az email-nél van jobb eszköz is
- Milyenek vagyunk munkánk során mi, magyarok?
- A Fuji Xerox elindította SkyDesk Projects alkalmazását
- The Scheduler
- Hét tanács az elégedett és hatékony csapatokért
- Átadták az Év Projektmenedzsere díjat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.