Az ABB villámtöltő-technológiát szállít az Egyesült Királyság első elektromos buszaihoz
Az OppCharge „szakaszos járműtöltési” infrastruktúrának köszönhetően a nyolc teljesen elektromos meghajtású Volvo busz a napi üzemidőben megszakítás nélkül tud közlekedni
Az ABB nyerte azt a megbízást, amely alapján töltő infrastruktúrát szállíthat ahhoz az elektromos Volvo buszokból álló járműflottához, amelyet 2018-tól a Transdev Blazefield fog üzemeltetni. A három ABB HVC 300P típusú töltőállomást és egy alállomást a gyógyfürdőiről híres észak-angliai város, Harrogate buszállomásán építik ki.
A megbízás azért jelentős, mert ez lesz az Egyesült Királyság első olyan elektromos busz projektje, amelyben OppCharge-interfészt alkalmaznak „szakaszos töltés” -re. A terv szerint a vonalak végállomásain villámtöltő infrastruktúrát telepítenek, a töltésre pedig az alatt az időszak alatt kerül sor, amíg a járművek a végállomáson várakoznak.
Kép: Transdev Blazefield
„Az ABB villámtöltői fontos szerepet játszanak a Transdev hosszú távú terveiben” – nyilatkozta Alex Hornby, a Transdev Blazefield vezérigazgatója. „Célunk, hogy Harrogate városi buszközlekedését világszínvonalú busztechnológiára alapozott, alacsony károsanyag-kibocsátású flottával oldjuk meg. Távlati célkitűzésünk, hogy csökkentsük a közúti közlekedés túlterheltségét, könnyebbé tegyük a közlekedést, illetve egészségesebbé tegyük Harrogate és környékének környezetét.”
A töltési művelet csupán 3-6 percet vesz igénybe, így nincs szükség hosszadalmas töltési időszakokra. Az újítással a Transdev Blazefield a legmodernebb technológia segítségével csökkenti az emissziót, és javítja a buszközlekedés egyéb jellemzőit is. A kibocsátásmentes tömegközlekedés mellett az szakaszos töltési megoldásnak köszönhetően csökkenthetők a járművek fedélzetén telepített akkumulátorok méretei is. A kisebb akkumulátorok alkalmazása csökkenti a buszok össztömegét, ami a buszhálózat energiahatékonyságának javulását is eredményezi.
Daan Nap, az ABB elektromos busztöltő rendszerek üzletágának globális értékesítési igazgatója: „A más országokban elért legutóbbi sikereinken alapulómegbízás keretében az Egyesült Királyságban is be tudjuk vezetni az OppCharge interfészt. A fejlesztés felgyorsítja majd az elektromos buszok térnyerését, mivel a különböző gyártók buszaihoz ugyanazt a töltőberendezést lehet majd alkalmazni.”
A buszok automatikusan kapcsolódnak majd az ABB HVC 300P típusú töltőihez. A külső töltőoszlopok a buszokra szerelt áramszedőkön keresztül töltik a járműveket. A megoldás egyik fő előnye, hogy a HVC 300P kompatibilis az OppCharge interfésszel, így kompatibilis lesz a szakaszostöltést alkalmazó többi busz modellel is.
Kép: Transdev Blazefield
Mivel az ABB a villámtöltő technológiáját vezető járműgyártókkal együttműködve fejlesztette ki, a technológia kialakítása megfelel az elektromos járművekkel szemben támasztott jövőbeni követelményeknek is. A megoldás jó ár-érték arányt jelent az üzemeltetők számára, mivel a töltő infrastruktúra rugalmas lesz, jól illeszkedik majd a járműflották jövőbeni fejlesztéséhez is.
A projekt az ABB első sikereit jelzi az elektromos busztöltési technológia egyesült királysági piacán. Az ABB 2011-ben már szállított töltési infrastruktúrát a szigetország első teljesen elektromos hajtású buszaihoz, amelyeket Coventry állított üzembe.
Martin Hale, az ABB marketing és kereskedelmi menedzsere az elektromos járművek töltési infrastruktúrájával foglalkozó részlegtől így nyilatkozott: „Nagy örömünkre szolgál, hogy e mérföldkőnek számító megbízás keretében az Egyesült Királyságban is bevezethetjük a szakaszos töltési technológiát. Az OppCharge csökkenti az elektromos buszok tömegét, az akkumulátorok feltöltött állapotának fenntartásával javítja az energiahatékonyságot, és lehetővé teszi, hogy a járműgyártók csökkentsék az akkumulátor méretét.”
OppCharge
Itt olvasható bővebb tájékoztatás az OppCharge-ról: www.oppcharge.org
Kapcsolódó cikkek
- Dubaj fenntartható városa az ABB inverterein keresztül a napból nyeri a villamos energiát
- Az ABB és az IBM együttműködik a mesterséges intelligencia-alapú ipari megoldások fejlesztésében
- Az ABB bemutatta a digitális kor ügyfél-előnyeit a 2017-es Hannoveri Ipari Vásáron
- A Continental útviszony felismerő rendszerrel növeli a közlekedés biztonságát
- Az ABB innovatív transzformátorok szállításával támogatja a fenntartható közlekedést Ausztriában
- Az ABB folytatja az átalakítást
- Az ABB piacra dobja a világ első digitális elosztó-transzformátorát
- Az ABB digitalizálja New York kulcsfontosságú alállomását, hogy javítsa az áramellátást
- Az ABB felvásárolja a B&R-t
- A BYD megnyitotta elektromosbusz-gyárát Magyarországon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.