A Fujitsu ügyfeleit már robotok szolgálják ki
A Fujitsu új robotalapú folyamatautomatizációs (Robotic Process Automation, RPA) kiválóságközpontja (Center of Excellence, CoE) a cég koppenhágai irodájának irányítása alatt fog működni.
A létesítmény az ismétlődő folyamatok pontos végrehajtását támogató, új szolgáltatások fejlesztésével és a rejtett szűk keresztmetszetek megszüntetésével optimalizálja a folyamatokat, így a Fujitsu ügyfelei a napi adminisztratív feladatok robotalapú automatizációjával gyorsíthatják digitális átalakulásukat például az ügyféltámogatás, a HR és a számvitel területén.
Az RPA mesterséges intelligenciát alkalmazó és AI nélküli szoftveres robotok és fejlett gépi tanulási képességek felhasználásával kezeli a nagy volumenű, ismétlődő, monoton feladatokat, emberi erőforrásokat szabadítva fel ezzel a kreatív munkára. Az RPA-t jellemzően az adminisztráció és a jelentéskészítés, az ügyféltámogatás, az adatbázis-frissítés és általában véve a szolgáltatások digitalizálása terén alkalmazzák. Túl azon, hogy egy robot hiba nélkül, az emberi munkaráfordítás idejének töredéke alatt képes óriási adatvolument frissíteni, ezt leállás nélkül, napi 24 órában teszi. Ez fokozza produktivitást, és javítja a dolgozói elégedettséget, hiszen a munkatársak több időt tölthetnek számukra érdekes, hozzáadott érték teremtésére alkalmas feladatokkal.
„A szoftveres robotok és a virtuális asszisztensek előnyeit már korábban megtapasztaltuk, de a robotalapú folyamatautomatizációban rejlő valódi lehetőségeket csak most kezdjük felismerni. Folyamatosan új használati területeket azonosítunk. A Fujitsu RPA kiválóságközpontjában felderíthetjük az új területeket, bevált gyakorlatot dolgozhatunk ki rájuk és oszthatunk meg ügyfeleinkkel. Az RPA nem különálló technológiai projektek keretében alkalmazható sikeresen, ezért ügyfeleinkkel közösen, ‘co-creation’ szemlélettel készítjük el a meglévő folyamatokba integrálható RPA-megoldásokat, amelyek így a digitális átalakulási projektek megvalósításához is hozzájárulnak” – nyilatkozta Bjarne Rasmussen, a Fujitsu EMEIA-régióbeli alkalmazásmenedzsment vezetője.
A mesterséges intelligencia és a robotika fontos szerepet játszik a digitalizáció napjainkban zajló negyedik hullámában. Az emberközpontú intelligens társadalomról alkotott jövőképével összhangban a Fujitsu segítséget nyújt ügyfeleinek az emberi feladatvégzést magasabb szintre emelő, új digitális technológiák hasznosításához. A Fujitsu RPA CoE támogatásával az ügyfelek felgyorsíthatják kísérleti projektjeiket, és olyan teljes körű rendszerbevezetéseket hajthatnak végre, amelyek robotalapú automatizációval ésszerűsítik a folyamatokat és fokozzák a hatékonyságot. Az ügyfelekkel közösen kidolgozott új RPA-szolgáltatások eredményesen támogatják a konkrét üzleti célok megvalósítását, és jól illeszkednek a tágabb digitalizációs projektekhez is.
Az RPA sokféle iparágban és területen használható. Nem igényli teljes IT-rendszerek átalakítását, és igény szerint alkalmazható konkrét feladatok elvégzésére, például a tranzakciók automatikus feldolgozására, az adatok kezelésére vagy a más rendszerekkel folytatott kommunikáció támogatására. Az RPA-képességek bevezetésének megkönnyítése érdekében a Fujitsu kiválóságközpontja teljes portfóliót dolgoz ki olyan szoftverekből és szolgáltatásokból, amelyek már a közeljövőben kombinálhatók a meglévő mesterségesintelligencia-képességekkel, és a Fujitsu K5 felhőszolgáltatáson keresztül lehet őket nyújtani.
Kísérleti projekt a dél-ostrobothniai kórházi körzetben (Finnország)
Az új európai RPA-kiválóságközpont nemrég kísérleti projektet indított finnországi dél-ostrobothniai kórházi körzetben. A betegek érkezésekor történő előzetes adatrögzítést automatizáló szolgáltatásnak köszönhetően az egészségügyi személyzetnek több ideje marad a tényleges betegellátásra. A rendszer a beteg legfontosabb adatait rögzítő automatikus adatlapon a látogatás okát is feltünteti. Az űrlap dinamikus, ami azt jelenti, hogy a kért adatok mindig a beteg látogatásának természetétől függnek.
„A kísérleti projekt eddig ígéretes eredményekkel szolgált. Az egyik résztvevő intézmény, a Seinäjoki kórház szemészeti klinikája például évente 20 200 beteget lát el. Számításaink szerint az RPA már ma is naponta 33 percnyi munkát takarít meg a klinikán. Ha a rendszert az évente összesen 260 ezer beteget fogadó 30 járóbeteg-ellátó intézményre is kiterjesztjük, már 109 200 perc körül lehet az éves időmegtakarítás” – nyilatkozta Teemu Hauilehto, a dél-ostrobothniai kórházi körzet IT-mérnöke.
A robotalapú automatizáció gyors bevezetéséhez szükséges összes szolgáltatást tartalmazó Fujitsu RPA-megoldások helyben és szolgáltatásként nyújtott szoftverként is igénybe vehetők. A Fujitsu az Xpressway keretrendszer segítségével győzi le a robotalapú automatizációs megoldások skálázásának műszaki nehézségeit. Az ügyfelekkel közösen megtervezett rendszerbevezetést az első lépéstől az utolsóig a Fujitsu hajtja végre és felügyeli, az automatizált feladatok figyelését, frissítését és létesítését is beleértve.
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu RPA-megoldásai 2017 májusától kaphatók az EMEIA-régióban közvetlenül a Fujitsutól és partnereitől. Áruk konfigurációtól és régiótól függően változik.
Kapcsolódó cikkek
- A legújabb PRIMEFLEX a kulcs a jövőbiztos IT-infrastruktúra gyors bevezetéséhez
- A digitális átalakulás nyugtalanítja a pénzügyi szektor vezetőit
- Magyarországi kisdiákok a robotprogramozás elitjében
- A Fujitsu továbbfejlesztett belépő szintű tárolókkal támogatja a középvállalatok növekedését
- Meghekkelt robotok a gyárakban - ez nem sci-fi
- A Fujitsu felméréséből kiderül, hogy a digitális átalakulás ösztönzi az üzleti növekedést
- A Fujitsu szerint a digitális átalakulás főszereplői az emberek
- Lesz Olimpia Magyarországon
- A legmodernebb robotokon mutatták meg tudásukat a mérnökhallgatók
- Óradíjat is fizethetünk a robotok munkavégzéséért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.