Pénzügyi rendszereket fejlesztő startup cégekbe fektet be az MKB
Az MKB Bank Building Blocks of the Bank of the Future címmel előadás-sorozatot tartott a Brain Bar Budapest rendezvényén a Tesla Budapestben, ahol közel 100 vendég volt kíváncsi az „építőkockaként felépített bankra”.
Az MKB Bank bepillantást engedett digitális terveibe: megtudhattuk, hogyan válik Magyarország első számú digitális, ‘challenger’ bankjává. Bemutatásra került a hazai és a régiós digitális banki ökoszisztéma, valamint a területek meghatározó szervezetei és személyei.
Hetényi Márk, MKB Bank lakossági és digitális vezérigazgató-helyettes: „Az építőkockánként felépített modern bank három pilléren áll: modern és rugalmas informatika, agilis szervezeti kultúra és a partnerségeket előtérbe helyező működés.
Az MKB banki alaprendszer cseréje is ezekre épül. Cél, hogy a klasszikus tevékenységek mellett az MKB partnereivel történő együttműködéseinek hatására a bank rendszerei és folyamatai még értékesebbé váljanak.”
Bánfi Zoltán, MKB Bank tanácsadási és kiemelt ügyek ügyvezető igazgató: „A nem klasszikus banki tevékenységeink erősítésére folyamatosan keresünk partnereket. Jó példa ezekre a Nemzeti Agrárkamarával (NAK) kötött együttműködés és a FinTech inkubációs program, amely esetében bankunk létrehozta kockázati tőkealapkezelőjét, ami a programban sikeresen teljesítő startup-ok későbbi finanszírozását látja el.”
Pereczes János, MKB Inkubátor Kft., ügyvezető igazgató: „Az MKB FintechLab jelenleg hat hazai FinTech startup-pal működik együtt, ezen felül az év második felében két újabb együttműködést jelentünk be az MKB Bank és a FinTech startupok között. A jövőben nemcsak klasszikus FinTech megoldásokkal akarunk dolgozni, ezért olyan partnereket is keresünk, akik a bank segítségével új csatornákat nyitnak az ügyfelek felé. Itt példaként említethetem a telekommunikációs szektorban rejlő hatalmas potenciált.”
Koczka Dániel, MKB Bank digitális ügyvezető igazgató: „A banki alaprendszeri platformizáció eredményeként olyan banki architektúra áll rendelkezésre, melynek köszönhetően a jövőben a fejlesztők építőkockaként tudnak összerakni az ügyfelek számára biztonságos, magas ügyfélélményt biztosító megoldásokat.”
Kovács Larissza, az MKB Bank digitális ügyfélélmény igazgatója a mobiltelefonnal történő fizetési megoldást, a közelmúltban bevezetett MKB Pay-t mutatta be, Halmai Attila az MKB Bank szegmensigazgatója a modern bankolás jövőjéről, Lukács-Szalkay Petra szegmensigazgató az azonnali fizetésről, az on demand hitelről vagy a wealth managment és robo advisory megoldásokról tartott előadást.
Zárásként Hetényi Márk bejelentette, hogy az MKB FinTech Program hamarosan kiterjed a közép-kelet európai régióra és jövőre több mint tíz magyar és nemzetközi FinTech startup-ba kíván befektetni az MKB Bank. Ősszel újabb szakmai programok megrendezésére készül, ahol a közös gondolkodásra, együttműködésre hívja a régió fejlesztőit és FinTech közösségét.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködés a digitalizációért
- Megújulnak vagy elbuknak a pénzintézetek Magyarországon?
- Radikális változás előtt áll az autóipar
- Az energiavállalatoknak új vetélytársakkal kell szembenézniük
- A Fujitsu felméréséből kiderül, hogy a digitális átalakulás ösztönzi az üzleti növekedést
- Az ABB piacra dobja a világ első digitális elosztó-transzformátorát
- Az elavult technológia fogja vissza az európai állami szektor digitalizációját
- A digitális fejlődés a kulcs a női egyenjogúsághoz
- Átalakítja a légiközlekedést a digitalizáció
- Digitalizáció és automatizáció a munkafolyamatokban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.