Már a magyar AIESEC is Teams-szel dolgozik

forrás: Prím Online, 2017. június 17. 08:47

Egyre több szervezet fedezi fel magának a tavasz óta ingyenesen elérhető Microsoft Teams előnyeit. Az Office 365 üzleti csomag előfizetői számára igénybevehető új csevegésközpontú munkaterület alaposan átformálja a csapatmunkát. A közgazdászhallgatók nemzetközi szervezete (AIESEC) teljes sikernek éli meg a Teams-re való átállást.

A Microsoft Teams mára a feladattervezőtől, a levelezési rendszerek szinkronizációján át a képernyő felolvasási funkcióig legalább száz hasznos kiegészítéssel bővült az elmúlt fél évben. Korábban egy-egy fontos kérdésben véget nem érő megbeszéléseken, jónéhány prezentációt követően születtek megoldások, döntések. A technológia fejlődése azonban gyökeres változásokat hozott ezen a téren is. A mobileszközök terjedése, a felhőszolgáltatások térnyerése, a távmunka lehetősége ma már korábban elképzelhetetlen lehetőségeket tartogat. Az AIESEC magyar tagozatának kollégái eddig a piacon ingyen elérhető szolgáltatásokat használtak, ám bizalmas adataik védelme érdekében nemrégiben egy profi megoldásnál kötöttek ki.

 

A világ legnagyobb, 120 országban 86 ezer tagot számláló diákszervezetének magyar tagozata nyolc egyetemen tíz helyi bizottsággal van jelen. A tízfős vezetőség úgy működteti a több mint 600 tagból álló szervezetet, mint egy nagyvállalatot. Tagjaik külföldi szakmai gyakorlatra utaznak, konferenciákat és szemináriumokat szerveznek, támogatókat gyűjtenek.

 

Diákok révén levelezésre, fájlok tárolására és megosztására eddig ingyenesen elérhető megoldásokat használtak. A Facebook elterjedése óta radikálisan csökkent az e-mail forgalmuk: amit lehetett, inkább a sokkal gyorsabb kommunikációra lehetőséget adó Messengeren intéztek. Az AIESEC-nél azonban aggályosnak tartották bizalmas üzleti információk ily módon történő kezelését. Olyan megoldást keresett, amely a szükséges funkciókat egységes platformon kezeli, a non-profit szektorban is alkalmazható, ráadásul használatára meg is tanítják a felhasználókat. A választás végül a Microsoft új, csapatmunkát támogató felületére, a Teamsre esett.

 

„Ez az elképzelhető legjobb program egy csapat hatékony és interaktív vezetésére a mai világban. Az AIESEC-en belül minden fájlunkat online tároljuk és a kommunikáció közel 60 százaléka még egy kisebb csapaton belül is online zajlik. A Teams egy remek applikáció mindennek az összekötéséhez. Egy ablakon belül ott az összes beszélgetésem, fájlom, jegyzetem és üzenetem” – mondja Horváth Annamária, elnök. Szerinte a munkát leginkább a Teams csatorna alapú felépítése könnyíti meg. Minden projekt vagy téma közé szerveződő csapatnak saját csatornája lehet, amelyben nagyon könnyű beszélgetéseket indítani, követni az eszmecserét vagy visszakeresni a korábbi csevegéseket. Ha pedig valaki nem tagja a csatornának, nem kap érdektelen üzeneteket.

 

A Teams desktop és mobilalkalmazása nem csupán tökéletesen kiváltotta a Messengert, de a bevezetése óta eltelt első hónapban 40 százalékkal csökkent az AIESEC Messenger és e-mail forgalma. Ráadásul a Teams a fájlok feltöltését és megosztását is könnyebbé tette. Nem kell külön megnyitni a OneDrive-ot és a Sharepointot, a fájlokat egyből a Teamsből lehet elérni és megvitatni. Mivel a szervezetben a vezetők évente cserélődnek, a tagok pedig bármikor be- és kiléphetnek, fontos volt, hogy a bevezetési ciklus minél rövidebb legyen. „A Microsoft megoldása sokat segít nekünk a folytonosság fenntartásában, az információk átadásában és megőrzésében. Ráadásul új tagokat is könnyen gyorsan tudunk felvenni a rendszerbe” – tette hozzá a magyar AIESEC elnöke.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01