Optimális napenergia felhasználás az ABB innovatív REACT inverterével
Az ABB egyedülálló, lakóépületekhez tervezett energiatároló rendszere elősegíti az energia hatékony, igényekhez igazodó felhasználást.
Az ABB a megújuló energia tárolási és átalakítási technológia (Renewable Accumulator and Conversion Technology / REACT) kereskedelmi forgalomba hozatalával jelentős előrelépést tett a lakóépületek energiafelhasználásának optimalizálása irányába, mivel a rendszer a beépített, nagy teljesítményű 2 kilowattórás akkumulátora segítségével tárolja a fel nem használt energiát.
A 4,6 kW-os vagy 3,6 kW-os egyfázisú inverter és a lítiumion-akkumulátor egy házban helyezkedik el. A REACT segítségével a háztulajdonosok a kiépített fotoelektromos napenergia-hasznosító rendszerükkel a csúcsidőben megtermelt fölös energiát el tudják tárolni a nagy energiaigényű időszakokra, így azt vagy reggel használhatják fel, amikor mindenki munkába készül, vagy este, amikor mindenki hazaérkezik.
Giovanni Frassineti, az ABB napenergia üzletágának vezetője így nyilatkozott a most forgalomba hozott REACT-ról: „Mindig arra törekszünk, hogy a tapasztalatainkra és az iparágban elért technológiai fejlődésre alapozva termékeink a legjobb teljesítményt érjék el.”
„Büszkék vagyunk termékeink piacvezető minőségi színvonalára. Meggyőződésünk, hogy ügyfeleink is elégedettek lesznek a lakóépületek napenergia-tárolásában újításnak számító REACT termékünkkel, amelyet úgy alakítottunk ki, hogy az magába foglalja a füzér invertereink minden nagy teljesítményű elemét.”
A beépített terheléskezelőnek, a kettős maximális teljesítmény-pont követő áramkörnek, valamint a széles bemeneti feszültségtartománynak köszönhetően a REACT az energiatermelés és az otthonok energiafogyasztási szintjének összehangolásával optimalizálni tudja az energiafelhasználást.
A felhasználók – a rendelkezésre álló tárolt energia függvényében – akár négy készüléket is beprogramozhatnak. A rendelkezésre álló fotoelektromos energiára vagy az akkumulátorban tárolt villamos energiára támaszkodó segédüzemi kimenet lehetővé teszi, hogy a készülékeket áramkimaradás idején is használni lehessen.
Az energiatároló rendszert hosszú életciklusra terveztük. Az akkumulátor várható élettartama 10 év. Plusz akkumulátormodulok segítségével akár 6 kWó-ra is megnövelhető az energiafogyasztás szintje.
A könnyű üzemeltetés szempontját szem előtt tartva az ABB lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a REACT beépített Wi-Fi segítségével, illetve a megfelelő okostelefon vagy táblagép alkalmazással még akkor is ellenőrizni és kezelni tudják az energiafelhasználást, amikor nincsnek otthon.
További információ a termékről: abb.com/REACT
Kapcsolódó cikkek
- ABB az űrben: a legvégső határ meghódítása
- Idén is sikerrel zárult az ABB hazai ösztöndíj- és női mentorprogramja
- Triplázhat a világ napenergia-termelése 2021-re
- Az ABB technológiájára épül a világ legnagyobb vízre telepített kísérleti naperőműve
- Az ABB technológiája biztosítja Ázsia leghosszabb, Indiában épült közúti alagútjának szellőzését
- Ismét Business Superbrands díjat kapott az ABB Kft.
- Az ABB 30%-kal csökkentette az olasz vízmű üzemeltetési költségeit energia-gazdálkodási megoldásával
- Sakkjátszma kizárólag szemmozgással vezérelt ABB robot segítségével
- Az ABB villámtöltő-technológiát szállít az Egyesült Királyság első elektromos buszaihoz
- A LEGO Csoport elérte 100%-ban megújuló energiaforrás célkitűzését három évvel a tervezett idő előtt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.