Magyar fejlesztés újítja meg az online könyvpiacot
Szilícium-völgybe készül a PublishDrive a Google meghívására
A Google személyes megkeresésére júliusban Szilícium-völgybe megy a Jentetics Kinga nevéhez fűződő PublishDrive, hogy részt vegyen a Google erőforrásaira és kapcsolati hálójára épülő Launchpad Accelerator programban.
A PublishDrive egy online felület, amely lehetővé teszi, hogy felhasználói maguk adják ki könyveiket globális olvasóközönségnek, demokratizálva ezzel az átláthatatlan és drága e-könyv piacot. Az online platform eddig 200 ezer e-könyvet értékesített olyan neves áruházakban mint az Amazon, az Apple, a Google, a Kobo vagy a Barnes & Noble, és az Apple kiemelt partnere lett. Az e-könyveket több mint 400 áruház 240 ezer digitális könyvtárában teszi elérhetővé világszerte az USA-ban, Európában, Ázsiában, Indiában és Latin-Amerikában, és az első e-könyv kiadó platform, amely a kínai piacra is belépett. A társ-alapító Jentetics Kingát nemrég beválasztották az 50 tehetséges magyar fiatal mentorprogramba, ahol mentora Küllői Péter befektetési bankár lett. Küllői szerint: “A PublishDrive ereje abban rejlik, hogy az egész világot tekinti potenciális piacának.”
Sok kiadó még mindig drága, időigényes és átláthatatlan módszerekkel próbálja könyveit terjeszteni az e-könyv piacon. A PublishDrive mesterséges- és üzleti intelligenciával megtámogatott adatokkal teszi megbízhatóbbá, átláthatóbbá és használhatóbbá a terjesztési folyamatot. Szerzők és kiadók föltölthetik e-könyveiket, és attól fogva figyelemmel követhetik az értékesítési folyamatot: látszik, hogy mikor és hol jelent meg a könyv, milyen linken érhető el, pontosan milyen eladást generált, milyen csatornán, melyik áruházban, havi szinten is összesítve.
„Jelenleg több mint 1200 kiadó dolgozik velünk több mint 50 országból és az e-könyveinket, melyből jelenleg több mint 27 000 van a katalógusunkban, eddig 39 nyelven publikáltuk. Tavaly a PublishDrive háromszoros növekedést ért el az ügyfelek és a bevételek terén. Ennek is köszönhető, hogy bekerültünk a Google startupinkubációs programjába, a Launchpadbe, melyre úgy tudom, 15000 cég jelentkezett.” – mondja Jentetics Kinga, akinek története akkor kezdődött, amikor szakdolgozatát egy online platformon szerette volna közzétenni – ám olyat, amely megfelelt volna az elképzeléseinek, nem talált.
A magyar lány cége három európai startupper egyikeként vesz részt a programban, ahova csak olyan vállalkozások nyernek meghívást, akik már komolyan bizonyítottak, és kimagasló potenciált lát bennük az amerikai tech óriás. A fiatal lány és két társa, Csizmár Róbert és Rendes Ádám, által létrehozott PublishDrive-felületet 50 ezer dollárral, 6 havi együttműködéssel, 100 ezer dollárnyi Google Cloud kredittel, tanácsokkal, mentorprogrammal, 2 hetes bootcamppel és marketing tanácsokkal segítik Szilícium-völgyben.
A meghívás azután jött, miután májusban a világ egyik legfontosabb könyves eseményén, a New Yorkban megrendezett Book Expo Americán bejelentették, hogy új árazási módszert fejlesztett ki, amely forradalmasíthatja a könyveladásokat és megkönnyíti a a globális e-könyv értékesítést a kiadók számára. Az újítás lényege, hogy lehetőség van országonként más-más árat megadni a felületen, kiegészítve ezt a mesterséges intelligencián alapuló árazással, amely segítségével egy gombnyomásra a PublishDrive által javasolt árak kerülnek a könyvek mellé.
Jentetics Kinga, aki nemrég felkerült a Forbes 30 legbefolyásosabb 30 alatti médiaszemélyiség európai listájára, a PublishDrive marketing-automatizációs folyamatainak fejlesztése mellett, a hangoskönyv- és magazinpiacra való belépést tervezi.
Kapcsolódó cikkek
- AMP: Gyorsabb a mobilos netezés
- Ki nyeri a mobil gyorsasági versenyt?
- Facebook, Google: A 100 millió dolláros csalás - megelőzhető lett volna?
- Google: Bagoly-algoritmussal a hamis hírek ellen
- A Google kiterjeszti Digital Workshop programját a magyar kis- és középvállalkozásokra
- Nem kell még aggódnia a könyvtárosoknak
- A Google feltörte a 2012 előtt használt elektronikus aláírásokat védő algoritmust
- A Google támogatásának köszönhetően indul a KódKlub, a Technológiai Oktatásért Alapítvány új projektje
- Három új programot indít a Google a magyar startupok támogatására
- 2016-ban sport eseményekre és filmekre kerestek legtöbben a magyarok
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.