Megújult a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum arculata
A pályázat eredménye alapján a MITTE Communications készítette az új arculatot
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum teljes arculatváltáson esett át. Az új színek, az új logók, az új honlap friss és korszerű intézmény képét mutatják. A közel százhúsz éves és éppen megújuló Közlekedési Múzeum mellett új arculatot kaptak az intézmény műszaki tematikájú kisebb intézményei is.
„Időszerű volt az évtizedek óta változatlan arculat megújítása, melyet átfogó tartalmi megújulás kísér a Közlekedési Múzeum újjáépítésén túl az addig is zajló kutatási, gyűjteménybővítési, restaurálási, digitalizálási és egyéb projektjeinken keresztül. Az intézmény új logója jól tükrözi a múzeum célkitűzését: a közlekedésre, mint összefüggő rendszerre tekint és egyszerre szimbolizál villamosvágányokat, vasútvonalakat, közutakat és folyókat, utalva a különböző közlekedési módokra és azok egymásra hatására. Ugyanakkor a Budapesten, Miskolcon, Székesfehérváron és Várpalotán működő műszaki múzeumaink is végre méltó, egyedi arculatot kaptak” – mondta Vitézy Dávid a múzeum főigazgatója.
„A kigondolt logó különlegessége, hogy variálható, mivel egy speciálisan módosított vonalsorra épül, ami lehetővé teszi, hogy a főintézmény és a hozzá tartozó alintézmények egyes karakterét tükrözze egy egységes arculati ernyő alatt. A múzeum intézményei így végre egységes képet sugároznak” – tette hozzá Misetics Mátyás, a MITTE Communications kreatív igazgatója.
A múzeum 2016-ban pályázati úton választotta ki a MITTE Communications csapatát az arculat tervezésére. A számos jól ismert grafikai tervező részvételével lezajlott folyamat végén több szakértő mellett a MOME-t is magába foglaló zsűri választotta ki a MITTE koncepcióját.
A Közlekedési Múzeum megújult arculatának fontos elemét képezi a színvilág, melynek meghatározásánál a budapesti közlekedés eszközeit jellemző árnyalatok kerülnek előtérbe: leginkább meghatározó a villamosokról jól ismert sárga szín, melyet a grafitszürke egészít ki. A kialakított dizájnban emellett hangsúlyos szerepet kapnak ikonikus magyar közlekedési eszközök, mint például az Ikarus 280-as buszok, az UV villamos, vagy a 424-es gőzmozdony felismerhető jellegrajzai.
Az intézmény fő logója mellett megújult a múzeum tagintézményeinek arculata is. A műszaki tematikájú múzeumok logói a gyűjtemények legfontosabb ipari örökségéhez kapcsolódó forma és színvilágot kapták meg. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum jelenleg is látogatható hat intézménye régóta várta, hogy karakteres arculattal jelenhessen meg, miközben a megújuló Közlekedési Múzeum Európa egyik legrégebbi technikai, közlekedési múzeumaként fiatalodhat meg.
Az arculatváltás az intézmény új honlapjának szerkezetében, letisztult vizuális világában is megvalósul. A jól áttekinthető és felhasználóbarát honlap a múzeum megújítását, jelenleg látogatható kiállításait, programjait és kiadványait is bemutatja. Az intézmény Facebook oldalai ugyancsak rendszeresen tájékoztatják a közlekedés és a hazai műszaki, ipari örökség iránt érdeklődőket.
Kapcsolódó cikkek
- Megújul a Lila Füge
- Magyarországon is új honlappal jelent meg a Vredestein
- Elindult a HelloWorld Online
- Ki nyeri a mobil gyorsasági versenyt?
- Megújult az NMHH honlapja
- Weboldal indult a férfi-női bérkülönbség csökkentéséért
- Már több mint 200 hazai étterembe foglalhatunk asztalt a neten is
- Kisebb forgalmat és kevesebb vevőt hozhat a vállalkozásoknak a Chrome és a Firefox újítása
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Hogyan legyünk biztonságban a közösségi oldalakon?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.