Weboldal indult a férfi-női bérkülönbség csökkentéséért
Ugyanazzal a munkával ma Magyarországon egy nő átlagosan 13,2%-kal kevesebbet keres, mint egy férfi*. Ezen aligha változtathatunk addig, míg a fizetések tabunak számítanak. A Fairfizu.hu oldal e tabu megtörését segíti: első lépésként mindenkinek lehetőséget ad rá, hogy kiszámolja, mennyivel keresne többet vagy kevesebbet a másik nem tagjaként.
Sokan hajlamosak elfogadni, hogy Magyarországon a fizetések nem csupán azt tükrözik, ki hogyan teljesít – hanem például attól is, hogy a munkavállaló nő-e vagy férfi.
Amíg a fizetés kérdésköre tabu, nehéz szembeszállni e diszkriminációval: a MagNet Bank által életre hívott FairFizu.hu ezért azt tűzte ki céljául, hogy az egyes emberek egyéni érintettségének megmutatásával indítsa be a témával kapcsolatos társadalmi párbeszédet.
A Bank abban bízik, hogy ha a nők tudatára ébrednek, hogy egy adott pozíció milyen átlagfizetéssel jár, tudatosabban és magabiztosabban készülnek majd az állásinterjúkra, könnyebben vállalják fel munkaadóik felé, ha bérkorrekciót kérnek, és – nem utolsó sorban – idővel a munkaadók hozzáállása is megváltozik majd.
Az oldal azonban nem csak nőknek szól: a Bank hisz benne, hogy egy átláthatóbb társadalom mindannyiunk közös érdeke. „Fair munkakörnyezetben mindenki biztos lehet benne, hogy érdemes maximális erőbedobással dolgoznia, hiszen a fizetése ezen múlik – ezért is gondoljuk, hogy ez a téma mindannyiunk közös ügye.” – fogalmazott Molnár Csaba, a MagNet Bank közösségfejlesztési igazgatója.
„A MagNet Bank nem tesz különbséget nemek közt a fizetésekben sem.” ¬– tette hozzá. „Ezért is tudtuk nyugodt szívvel feltölteni az adatbázisba teljes bértáblánkat… Reméljük, hamarosan más vállalatok is követik példánkat. Bízunk benne, hogy kampányunk hatására mind több hazai vállalkozás válik elkötelezetté a nők korrekt anyagi elismerése iránt.”
A fairfizu.hu oldalon működő kalkulátor használata teljesen anonim, ugyanakkor a Bank bízik abban, hogy sokan megosztják majd saját, konkrét összeget nem említő eredményüket ismerőseikkel – azaz azt, hogy az ő fizetésük átlagosan hány százalékkal lenne több vagy kevesebb az ellentétes nem tagjaként.
*Forrás: KSH, Nők és férfiak Magyarországon, 2015 – http://www.ksh.hu/apps/shop.kiadvany?p_kiadvany_id=499237v
Kapcsolódó cikkek
- Már több mint 200 hazai étterembe foglalhatunk asztalt a neten is
- Kisebb forgalmat és kevesebb vevőt hozhat a vállalkozásoknak a Chrome és a Firefox újítása
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Hogyan legyünk biztonságban a közösségi oldalakon?
- A MagNet Banké a legjobb banki mobil applikáció 2016-ban
- Karanténba zárja jövőre a nem biztonságos oldalakat a Google
- Szakmai fórum extrákkal
- A Virgo fejlesztette az Extreme Digital új webáruházát
- Díjmentesen készíti el kisvállalkozások weboldalát a Telekom
- Kolivri: elindult az első magyar Virtuális Valóság (VR) videó és fotómegosztó oldal
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.