Az Oracle bejelentette a világ első önvezérlő adatbázisát
Az Oracle elnöke és technológiai igazgatója Larry Ellison bemutatta a cég forradalmian új gépi tanuláson alapuló adatbázis és kiberbiztonsági alkalmazását az Oracle Openworld 2017 konferencia nyitóelőadásán San Franciscóban.
Az Oracle Autonomous Database Cloud a világ első száz százalékban autonóm, önvezérlő adatbázisa és hozzá kapcsolódó biztonsági alkalmazása, amely valós időben fedi fel és orvosolja a támadásokat.
A gépi tanuláson alapuló teljes automatizáció által az Oracle autonóm adatbázis szolgáltatása teljesen szükségtelenné teszi az emberi beavatkozást az adatbázis menedzsmentje során, mivel automatikusan frissíti önmagát, alkalmazza a hibajavításokat és a finomhangolást is elvégzi. Mivel a megoldás nem ad teret az emberi hibáknak az Oracle minimálisra – évi kevesebb mint 30 percre – képes csökkenteni a költséges tervezett ill. nem tervezett leállások idejét. Emellett garantálja, hogy a cégek felére csökkenthetik a költségeiket az Amazon áraihoz képest.
Larry Ellison teszteredményeket is ismertetett a bemutató során, amelyek hatalmas teljesítménykülönbséget mutattak ki az Oracle felhőben futó Oracle Adatbázis és az Amazon Oracle Adatbázist futtató felhős szolgáltatása, az Amazon Relational Database Service (RDS) között. Az összehasonlítás bemutatta a jelentős különbséget az Amazon 99,95 százalékos megbízhatósága – amely nem veszi figyelembe a tervezett és váratlan leállások leggyakoribb okait- és az Oracle 99,995 százalékos szolgáltatási szint garanciája között.
Idézetek Larry Ellison keynote prezentációjából:
- “Nem használom a forradalmian új technológia kifejezést minden évben az Oracle Openworld-ön. Nem teszem, mert nincs olyan sok forradalmian új technológia. De ez most az.”
- ”Ez a megoldás valóban rugalmas. Azonnal, maximálisan illeszkedik az igényekhez. Többé nem kell több erőforrást kiosztani egy feladatra, mint amennyire valóban szükség van. Ez a valódi on-demand számítástechnika.”
- “Az Amazon 5-8-szor drágábban futtat azonos workload-ot, mint az Oracle Autonomous Database.”
- “Szerződésben garantáljuk, hogy fele annyit számlázunk, mint az Amazon. Viszonylag egyszerű, ha 5-8-szor gyorsabb szolgáltatásod van, így ezt elég nyugodt szívvel bevállaljuk.”
- Az új felhő licenszelési és árazási formáról: „A Hozd-a-saját-licencedet-PaaS-ba minden platformszolgáltatásunkra érvényes. Nem csak az adatbázisra, hanem middleware-re, analitikára is. Ez drámai árcsökkenés.”
- “Az adatbázis-kezelési ismeretek fejlődését fogja eredményezni. Több figyelem hárul majd az adatbázis és séma tervezésre, a megfelelő szabályok beállítására, hogy mi a működés szempontjából valóban kritikus, hol van szükség helyreállításra stb.”
Larry Ellison előadása: https://www.oracle.com/openworld/on-demand.html
Kapcsolódó cikkek
- A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány
- Az Oracle bejelentette a Java SE 9-et és a Java EE 8-at
- A hangsebességnél is gyorsabb autóval népszerűsítik a tudományos, műszaki tárgyakat a fiataloknak
- Az Oracle 1000 új értékesítő munkatársat vesz fel az EMEA régióban
- Oracle-tanulmány a felhő alapú infrastruktúráról
- Az Oracle új adatközpont-régiót jelent be az EU-országok kiszolgálására
- Innovatív marketing és értékesítési megoldások az Oracle-től
- A jövő informatikai szakemberei a középpontban
- Az Oracle tanulmánya szerint a fogyasztók egyre aktívabban alakítják a vásárlási folyamatot
- Az elavult technológia a digitális átalakulás legfőbb akadálya
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.