Magyar megoldással újabb okos parkolóhelyek épülnek Kínában
Többségi tulajdont szerzett a GB & Partners közreműködésével a magyar fél abban a kínai projekttársaságban, amely 10 ezer „okos parkolóhelyet” épít és üzemeltet 20 évig a Jiangsu tartománybeli Yangzhong városban. Az EPS Global Zrt. partnerével, a ZTE kínai telekommunikációs vállalat közlekedéstechnológiai leányvállalatával a keleti nyitás politikájának emblematikus együttműködését bővítette a Magyar Export napján további 90.000 parkolóhelyről szóló megállapodással.
A rohamosan fejlődő motorizáció és az ipari urbanizáció komplex kihívások elé állítják az egyre nagyobb lélekszámú kínai városokat. A közösségi közlekedés fejlesztése mellett a gépjárműpark irányítása és a parkolási helyzet tartós megoldása egyre kiemelkedőbb jelentőségű feladat az 1,3 milliárd lelket számláló nemzet számára. Ezt a helyzetet ismerte fel a budapesti székhelyű parkolási specialista cég, amelynek ZTE EPS Smart Parking Company Limited vegyesvállalata intenzív piac-előkészítés után 2016 márciusában 20 éves koncessziós jogot nyert el a Jiangsu tartománybeli Yangzhong városban.
A projekt megvalósításához jelentős saját tőkére volt szüksége a magyar anyavállalatnak, amit a GB & Partners 1,5 milliárd forinttal finanszírozott az általa kezelt EXIM Exportösztönző Tőkealapból. Az alapkezelő a tőkeinjekció mellett kiemelkedő menedzsmenttudással támogatja a projektet, amelynek első fázisa túljutott a kivitelezésen és a rendszerintegráción. Jelenleg a használatba-vételi eljárás és a rendszer próbaüzeme zajlik, amely hamarosan lezárul és elindul Kína első PPP smart parking projektje.
A gyorsan fejlődő város teljes területét lefedő projekt keretében a ZTE EPS kiépítette azt az új parkolási infrastruktúrát, amely a speciális szoftveren és szerverparkon túl, egy modern irányítóteremből és intelligens jelző- és érzékelő rendszerből áll.
A magyar technológia sikere és a menedzsment tudás eredményeképpen további 90.000 okos parkolóhely kialakításáról írt alá megállapodást Deng Hua úr a ZTE ITS elnöke Törő Csabával, a GB & Partners Alapkezelő által delegált képviselővel, az EPS többségi tulajdonosának ügyvezetőjével a Magyar Export Napján. A konzorcium négy kínai városi önkormányzattal előrehaladott tárgyalásokat folytat, így hamarosan várható a következő koncessziós megállapodások megkötése, melyhez a felek további 20 millió euró finanszírozásban állapodtak meg.
_________________
Technológiai háttér: A Jiangsu tartománybeli Yangzhong városban található parkolóhelyek a föld mágneses mezejét érzékelő és jelző szenzorokkal kerültek felszerelésre, így a rendszer mindig tudja és jelzi, mely parkolóhely foglalt és melyik szabad. A ZTE EPS mobil applikációjának térképes felületén és a városban elhelyezett 39 LED technológiával működő intelligens forgalomirányító táblán az autóvezetőket a rendszer a szabad parkolóhelyekhez irányítja. Az EPS szoftverrendszerébe integrálását a két legnagyobb felhasználó számmal rendelkező kínai mobil applikációt, a 650 millió felhasználó által használt WeChat-et és a szintén rendkívül népszerű Alipay-t. A ZTE EPS a Yangzhong-i parkolási rendszerbe kötött 25 darab jelentős városi parkolási létesítményt (pl. két kórház, bevásárlóközpontok, önkormányzati ügyfélszolgálatok), így az autóvezetők egy felületen (mobil applikáción) minden parkolási adathoz hozzáférnek és ezen keresztül intézhetik parkolási ügyeiket is (pl. parkolási díj fizetését).
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.