Big Data: a magyar vállalatok már a rajtnál lemaradhatnak

forrás: Prím Online, 2017. október 18. 12:47

A digitális gazdaság jelenében másodpercenként keletkező, szinte felfoghatatlan méretű adathalmaz megfelelő feldolgozása és strukturált analízise egy cég közép- és hosszú távú életben maradásáról dönthet. 

Aki lemarad, kimarad, a digitális darwinizmus korában a Big Data lehet a vállalati digitális transzformáció sikerességének, a versenyelőny megtartásának és növelésének egyik kulcsa. Ezért egy nemzetközi oktatási tapasztalattal rendelkező, testreszabott gyakorlati képzést nyújtó hazai cég Big Data tanácsadásra és -rendszerek üzemeltetésére szakosodott partnerével közösen a komplex feladatra alkalmas adattudósok kiképzését tűzte ki céljául.

 

A Nemzeti Infokommunikációs Stratégiában foglaltak szerint az infokommunikációs hálózatok, eszközök, szolgáltatások és kompetenciák egyre komolyabban támogatják a magyar vállalkozások versenyképességének javulását. A vállalatok digitális ökoszisztémáinak kiépítésében és hatékony működtetésében közben kulcsfontosságúvá vált a „Big Data” által fémjelzett hatalmas adatmennyiség célzott, iparág-specifikus feldolgozása, egy tavalyi felmérés tanúságai szerint azonban a hazai vállalatok csaknem fele alig alkalmaz Big Data analitikát. A tradicionális üzleti adatelemző megoldások nincsenek felkészülve a Big Data által generált óriási adatmennyiség adekvát, versenyelőnyt biztosító, a mindennapi működést optimalizáló, adott esetben pedig egy kiaknázandó piaci rést azonosító feldolgozására.

 

A közkeletű vélekedéssel szemben nem csak az IT és az egyéb infokommunikációs területeket érintheti a Big Data szele: ma az üzleti működés szinte minden területét egyesek és nullák uralják, amelyek egyre monumentálisabb adatbázisokká hízva várják, hogy felkészült, megfelelően kiképzett elemzők és adattudósok fordítsák őket vállalatuk hasznára. 

  • A HR-vezetők például adatbázisok eleddig elképzelhetetlen mértékű elemzésével találhatják meg a vállalatuk növekedését és üzleti célját leginkább támogatni képes munkaerőt.
  • A Big Data-elemzések segítségével egy kereskedőhálózat tisztában lehet azzal, hogy a kifizetett termékeken kívül a vásárló mire volt még kíváncsi, milyen útvonalon mozgott az áruházban (vagy webáruházban), és hogy milyen hatással volt rá egy meghirdetett akció, vagy épp más vásárlók véleménye.
  • A biztosítótársaságok a vezetési stílus, a megtett útvonal és a közlekedési szabálysértések alapján személyre szabott gépjármű-biztosítási termékeket tudnak fejleszteni, a szolgáltatók pedig ügyféladatok célzott böngészésével tudnak előfizetőket/vásárlókat megtartani, személyre szabott ajánlatokkal megkeresni.
  • A webes böngészési trendek vagy az időjárási előrejelzések alapján a logisztikai cégek hatékonyabban tudják készleteiket kezelni, az ellátási láncot szervezni és a szállítási útvonalakat tervezni.

 

 

Nagy Kálmán, a DPC Consulting Kft. oktatási igazgatója és az IVSZ Oktatási Munkacsoportjának tagja kiemelte: „És mindez csak a digitális jéghegy csúcsa. A Big Data nem IT-vízió, hanem üzleti valóság, ami az üzemeltetési és eszközaspektust összeköti a matematika és a statisztika aspektusaival. A terület újdonsága és összetettsége miatt minél hamarabb el kell kezdeni a magyar adattudósok képzését, ezért átfogó, nemzetközi tapasztalatainkon nyugvó, egyedi oktatási módszertannal és szakmai továbbképzések szervezésével támogatjuk a hazai kkv-k és nagyvállalatok piaci sikerességét. Akár ügyvezetőként, akár pénzügyi, marketing vagy HR-vezetőként, akár matematikusként, üzleti elemzőként, statisztikusként, fejlesztőként vagy üzemeltetőként jön el valaki a novemberi szemináriumra, a mindennapokban használható, gyakorlati tudást kap arról, hogy miként tudja kiaknázni az adataiban rejlő információt. Hogy milyen technológiák vannak jelen a piacon, milyen kompetenciák kellenek mindehhez, milyen informatikai infrastruktúrára van szükség az adatelemzéshez, és hogy a Big Data milyen kihívásokat, de egyben komoly potenciált jelenthet a vállalatvezetőknek és döntéshozóknak.”

 

A 2017. november 7-i datafest szeminárium budapesti helyszínen várja az érdeklődőket, október 20-ig még early bird belépők vásárlására is van lehetőség. Az egynapos szemináriumot követően minden résztvevő kap egy digitális datafest dokumentumot, hogy a frissen szerzett ismeretanyagot a kollégáival is megoszthassa. Továbbá a résztvevőknek lehetőségük lesz arra, hogy a szemináriumot követően, egy megadott időpontban, online konzultáció keretében feltegyék a témával kapcsolatos egyéni kérdéseiket.

 

A kontinuitást és továbblépést pedig a 2018 elején induló ún. datafest bootcampek jelenti, amelyek keretében tíznapos képzésre várják azokat a szakembereket, akik már most, vagy a közeljövőben Big Data-projekteken dolgoznának. 

 

„Egyre több adatot tudunk gyűjteni és tárolni, méghozzá egyre olcsóbban. Az árcsökkenéssel és a számítógépek sebességének növekedésével egyre könnyebben elérhető egy vállalat számára, hogy szofisztikáltabb mintafelismeréssel tudjon adatot elemezni. Meglátásunk szerint az elkövetkező években a Big Data jelenti az egyik legnagyobb fejlődési potenciált, egyben exportcikket a vállalati informatikában és ügyvitelben, ennek megfelelően a magyar humán erőforrásnak is fel kell nőnie a feladathoz, mind vezetői, mind pedig üzemeltetői szinten” – tette hozzá Kazi Sándor, a datafest szeminárium vezetője, a DBArt Kft. Big Data szakértője.

 

A datafest szemináriumról, a tematikáról és a jelentkezésről a rendezvény honlapja szolgál további információval: http://datafest.io/

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01