Hat közismert vállalkozó csatlakozott a Bridge Budapesthez
Eredendően az informatikai szektorból érkeztek a Bridge Budapest Egyesület alapítói, Anka Márton, Árvai Péter, Halácsy Péter, Stephen J. Luczo, Fehér Gyula és Somlai-Fischer Ádám. Azzal a céllal hozták létre a nonprofit szervezetet, hogy részt vállaljanak a tehetséggondozásban, a legjobb vállalati kultúrák terjesztésében, valamint a magyarok kezdeményezőkészségének ösztönzésében, és nemzetközi sikerek elérésében.
Mára a Bridge Budapest az infokommunikációs iparágon messze túlmutatóan van jelen a hazai vállalkozói szcénában, amit az is jól mutat, hogy hat közismert vállalkozó csatlakozott az egyesülethez teljesen eltérő szakmai területről.
A Bridge Fund tagjai olyan, Magyarországhoz kötődő sikertörténetek létrehozói, akik büszkék arra, amit elértek és hisznek abban, hogy a történeteik megosztása további inspirációt jelent az országnak. Bridge Fund taggá egy kiválasztást követően, kizárólag meghíváson keresztül lehet válni. Ők a szervezeti és operatív közreműködés mellett anyagilag is biztosítják a Bridge Budapest sikerét az egy évre szóló 9000 dolláros hozzájárulással.
Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség alapítója és ügyvezető igazgatója maga is azt tapasztalja, hogy a fiatal munkatársak megszerzésében és megtartásában a felelősségteljes, kreatív munkának van a legnagyobb szerepe. „Ha versenyképes fizetéseket, tisztább és átláthatóbb munkakörülményeket tudunk teremteni, akkortöbb fiatal fogja azt választani, hogy itthon keres munkát. Azért csatlakoztam a Bridge Fundhoz, mert a Bridge Budapest a tehetséggondozásban komoly eredményeket ért el.”
„Annak idején saját cégünk alapításakor hamar egy válaszúthoz érkeztünk. ha annak idején a könnyebb utat választjuk a rövidtávú profitszemlélettel, akkor ma nem lenne a Balabit. Akár egy ilyen élmény is fontos útmutató lehet ma induló vállalkozóknak” – meséli Scheidler Balázs, a Balabit technológiai ügyvezetője. „A magyar üzleti világot úgy lehetne sikeresebbé tenni, ha sokkal többen állnának ki és mutatnának jó példát. A siker kulcsa, ha megoszthatjuk egymással hibáinkat, eredményeinket, élményeinket, mert ezzel gazdagodunk, és előnyre teszünk szert.” – mondja Györkő Zoltán, a Balabit társalapítója, ügyvezetője.
Rajnai Richárd a Kötéltechnika Kft. ügyvezetője az együttműködés erejét hangsúlyozta: „Azt tapasztalom, hogy mindenkinek vannak olyan kommunikálható, továbbadható üzleti eredményei, amivel másokat gazdagíthat. Azt tekintem az ország sikerének, ha ezek az egyéni teljesítmények nem összeadódnak, hanem összeszorzódnak.”
„A Magnet Bankban eleve olyanok dolgoznak, akik maradandó dolgok létrejöttéhez akarnak hozzájárulni. Ez az értékalapú megközelítés a magyarázat arra, hogy miért támogatjuk a Bridge Budapestet, hiszen társadalmi hatása az elmúlt évek tapasztalatai alapján megkérdőjelezhetetlen. A Bridge Funddal azon fogunk dolgozni, hogy terjesszük azokat a legjobb példákat, ahol a vállalkozás tevékenységének határain túlmutató és tudatos üzleti szemlélet érhető tetten” – vélekedik Pozsonyi Gábor, a Magnet Bank vezérigazgató-helyettese.
„Azért csatlakoztam a Bridge Fundhoz, mert szerettem volna olyan vállalkozókkal együtt gondolkozni, akik hasonlóak hozzánk, akiknek fontos, hogy fejlődő üzleti környezet legyen Magyarországon, ahol a teljesítmény előbbre való, mint az ismertség” – mondja Hampuk Richárd, a Person Group ügyvezetője. „Sose féljünk magunkat körülvenni okosabb emberekkel, mert ez a garancia arra, hogy egyre jobb ötletek és termékek és szolgáltatások jönnek létre.”
„Nem vagyok tipikus vállalkozó, mert inkább álmok megvalósításában szoktam gondolkozni, persze a tervezés és a racionalizálás révén ezekből keletkezik valamiféle üzleti haszon is.” – szabadkozik Gerendai Károly, Bridge Fund tag. „Sok vállalkozó gondolja, hogy minél hamarabb hozzá kell kötnie hajóját egy nagy, adott esetben állami megrendelőhöz. Ha sokan fölvállalják, hogy a siker és a fejlődés útja inkább a több lábon állás, a szétaprózott kitettség, a folyamatos küzdelem, akkor az jótékonyan hat a hazai vállalkozáskultúrára. A Bridge Budapest környékén ilyen inspiráló történeteket láthatunk, ezért örömmel csatlakozom.”
"A Bridge Budapestben az a meggyőződésünk, hogy a vállalkozók akkor tesznek a legtöbbet a környezetükért, ha jó munkahelyeket hoznak létre. Minél tudatosabb, perspektívikusabb, nyitottabb vállalkozások jönnek létre/alakulnak át Magyarországon, annál sikeresebbé válunk. Egy tudatosabb vállalkozói közösség megerősödése ehhez a folyamathoz segít közelebb jutni. Még több bizonyítékra van szükség, hogy lehetséges hiteles vállalkozói történeteket építeni. A sikerhez szükség van egy olyan elkötelezett vállalkozói körre, amelynek tagjai a saját történetük, tudásuk és tapasztalatuk megosztásával kiemelten hozzájárulnak ennek a folyamatnak a kiteljesítéséhez, és szívesen csatlakoznak az eddig szélesebb körben megismert alapítókhoz. Ezért hoztuk létre a Bridge Fundot.” – mondta Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője.
A Bridge Fund tagok bemutatkozó kisfilmje: https://vimeo.com/241756459/51576a827d
Kapcsolódó cikkek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.