Ma már minden második autóvezető online tanul
Míg az oktatás többi területén még csak fel-felbukkan, addig a gépjárművezető-képzésben fokozatosan az élre tör az online képzés. A teljes értékű online KRESZ-oktatást Magyarországon meghonosító E-Educatio becslései szerint ma a vezetők közel fele távoktatásban sajátítja el a KRESZ-ismereteket, miközben a tanteremben tanulóknak is közel 40%-a használja ezeket az online tananyagokat.
A leendő járművezetők képzése 2012 óta végezhető online tananyagokkal, és ma már a mintegy 1000 hazai autósiskola több mint 80%-a használ ilyet az oktatás során. „A közlekedési hatóság (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium) által akkreditált e-learning KRESZ-tananyagok teljes egészében kiváltják a tantermi képzést, de vannak olyan változatok is, amelyek a tanteremben tanulók tudásának elmélyítését és vizsgára felkészülését segítik” – tájékoztatott dr. Szőcs Károly, az online KRESZ-oktatást idehaza meghonosító E-Educatio Információtechnológia Zrt. vezérigazgatója.
Az online KRESZ-tananyagokat használók száma évről évre dinamikusan nő, 2017-ben már meghaladja a 110 ezret. „Idén 72 ezer tanuló választotta az akkreditált e-learning tananyagot elméleti képzésként, akik közül 52 ezren a B kategóriás jogosítvány megszerzését tűzték ki célul. Ez azt jelenti, hogy becsléseink szerint ma már a vezetők közel fele a távoktatási képzést választja, miközben a tantermi tanulóknak is közel 40%-a használja online tananyagainkat” – emelte ki a vezérigazgató.
Hatékonyabb tanulás – sikeresebb vizsga
Az online KRESZ-tanulás rohamos elterjedésének oka egyértelműen abban keresendő, hogy a mai fiatalok már az online térben mozognak igazán otthonosan. Szívesebben keresnek rá valamire a neten, és természetesebb számukra, hogy a mobiljukat vagy laptopjukat használják könyvek helyett. Emellett nagyra értékelik a könnyű hozzáférést és a rugalmas időbeosztás lehetőségét is.
„Jól mutatja, a leendő járművezetők mennyire szívesen használják az online tanulást, hogy tulajdonképpen több időt szánnak az e-learning KRESZ-tananyagra, mint a kötelező tantermi óraszám. Számokban ez azt jelenti, hogy a kötelező 28 tantermi órával szemben - ami egyébként 45 perces - az e-learning tananyaggal átlagosan 32 teljes órát töltenek. Ezek a plusz órák azonban bőven megtérülnek, hiszen ilyenkor nem kell elmenni az oktatás helyszínére, és persze a tantermi képzés mellett is szükség van otthoni felkészülésre. A távoktatás időhatékonysága tehát összességében sokkal kedvezőbb, kevesebb időt kell a jogosítványszerzésre fordítani” – mondta el dr. Szőcs Károly.
Az alapos tanulás és az - idén a Magyar Minőség eOktatás 2017 Díjat is elnyert - e-learning KRESZ-tananyag hatékonysága erőteljesen visszaköszön a vizsgaeredményekben is. A közlekedési hatóságtól származó adatok alapján a 2017 első 8 hónapjában regisztrált B kategóriás vizsgaeredmények azt mutatják, hogy az e-learning képzési formában tanulók első elméleti vizsgájának 72%-os sikeressége 17%-kal meghaladta a tantermi tanulók átlagát (55%). Sőt, az online KRESZ-tanulást választók az első gyakorlati vizsga letételekor is jobban teljesítettek a tantermi átlagnál: 59% sikeres vizsgázó az 55%-kal szemben.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.