Okos, és sosem pihen. Mi az?
Minden cégvezető egyik rémálma az áramkimaradás egy dolgos, sűrű napon. Az irodában békésen folyik a munka, fontos üzleti tranzakciók futnak a számítógépeken, amikor hirtelen elmegy az áram.
A szünetmentes tápegységekkel (UPS) természetesen elegendő időt lehet nyerni az eszközök biztonságos kikapcsolásához, azonban ezek megfelelő működtetéséhez és felügyeletéhez is szükség van szakértelemre és erőforrásra, ami a legtöbb kis- és középvállalatnál nem áll helyben rendelkezésre. Ilyen helyzetben nagy előnyt jelent, ha a szünetmentes tápegységeket távolról, a felhőből is lehet felügyelni. Így azok akkor is mindig tökéletesen működnek, ha a cégnél nincs folyamatosan jelen informatikai szakember.
Menteni a menthetőt
A szünetmentes áramforrások ma már alapvető eszközöknek számítanak minden kritikusan fontos infrastruktúrában, és számos különféle szektorban gondoskodnak az adatok és az informatikai szolgáltatások folyamatos védelméről . De mi történik akkor, ha az adott vállalat informatikai részlegén nincs elegendő kapacitás a szünetmentes tápegységek folyamatos, megelőző karbantartására és felügyeletére, vagy ha éppen nem tartózkodik informatikus a helyszínen?
A UPS-ek kimaradása bármilyen elektromos berendezés számára kellemetlen, az üzleti szempontból kritikus fontosságú technológiák esetében azonban egyenesen katasztrofális kieséseket okozhat az üzletmenetben. A kis- és középvállalatokat teljesen megbéníthatja bármilyen leállás, így mindenképpen gondoskodniuk kell eszközeik megfelelő üzemeltetéséről egy házon belüli informatikus vagy egy megbízható szolgáltató segítségével. Az ilyen méretű cégek számára teljesen új lehetőségeket nyit meg, ha ezt egyszerűen, mindössze egy mobiltelefon és egy megfelelő szünetmentes tápegység használatával el tudják látni.
Minden kkv (nyugodt) álma
A Schneider Electric új, SmartConnect technológiát alkalmazó APC Smart-UPS megoldása a piacon elsőként teszi ezt lehetővé. Segítségével a felhőn keresztül felügyelhető a szünetmentes tápegység, akár egy okostelefonról is. A technológia minden szükséges adatot összegyűjt és továbbít a szünetmentes tápegységek állapotáról, beleértve az akkumulátorok cseréjére, a jótállás megújítására és a tápegység teljesítményére vonatkozó információkat. Ezek az adatok egy olyan biztonságos, felhőalapú webes portálon jeleníthetők meg, amely egyszerűen elérhető bármilyen, internetkapcsolattal rendelkező eszközről.
A rendszer ezenfelül testre szabható értesítések küldésére is képes. A szükséges riasztásokat és információkat így akár az okostelefonjára is naprakészen megkapja minden olyan személy, akinek erre szüksége lehet – legyen szó a cég vezetőjéről vagy az infrastruktúra működéséért felelős IT-szakemberről, esetleg a vállalat informatikai szolgáltatójáról. A megoldás ráadásul azonnal használatra kész, és konfiguráció nélkül beüzemelhető, ezért műszaki kérdésekben kevésbé jártas felhasználók számára is könnyű a telepítése.
Új lehetőség a szolgáltatóknak
A SmartConnect technológia használatával a felügyelt szolgáltatásokat nyújtó vállalatok (Managed Service Provider – MSP) is kibővíthetik kínálatukat a kkv-ügyfelek szünetmentes tápegységeinek távoli felügyeletével. Ez új bevételi forrásokat jelent, ráadásul minimális ráfordítással, további költségek nélkül érhető el.
A szolgáltatók könnyedén integrálhatják a SmartConnect technológiát különböző vezető távfelügyeleti megoldásokkal vagy mobilra optimalizált webes portálokkal, így egyetlen platformról felügyelhetik ügyfeleik eszközeit. A rendszer használatához nincs szükség programozásra, Simple Network Management Protocol-üzenetekre vagy egyéb külön szoftverre, így a szolgáltatás azonnal elindítható.
Kapcsolódó cikkek
- Schneider Electric: Nem lehet a nulláról kezdeni
- Felhő vagy kolokáció? Ez itt a kérdés!
- A Schneider Electricnél a család az első
- Nincs lehetetlen, csak tehetetlen
- Az Eaton bővíti a piacvezető 93PM UPS kínálatát
- Aktív energiagazdálkodás – buzzwordök és a valóság
- 140 évnyi evolúció az építkezésben
- Virtuális valóság headset segíti a UPS sofőrök képzését
- Négy ipari IoT trend, amire érdemes figyelni
- Magyar siker a nemzetközi logisztikában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.